استبان اوکون به تیم فرمول یک رنو پیوست

استبان اوکون به تیم فرمول یک رنو پیوست
۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۹ فرمول یک

بعد از حدود 12 ماه حاشیه نشینی در مسابقات جهانی فرمول یک خبرهای تایید شده ای مبنی بر بازگشت استبان اوکون (Esteban Ocon) به تیم فرمول یک رنو به گوش می رسد. اوکون پس از این در سال 2016 به عنوان راننده ذخیره در تیم رنو حضور داشت و اکنون قرار است که جانشین نیکو هالکنبرگ، راننده فعلی تیم رنو در مسابقات جهانی شود.

راننده جدید تیم فرمول یک رنو - استبان اوکون

اوکون 22 ساله که فصل 2019 را به عنوان راننده سوم و ذخیره تیم مرسدس بنز گذرانده بود قرار است در مسابقات جهانی فرمول یک سال آینده در کنار دانیل ریکاردو که به تازگی به تیم رنو پیوسته است در پیست مسابقات حاضر شود.

اوکون درباره این بازگشت می گوید: "اول و مهمتر از همه، من بسیار افتخار می کنم که راننده رنو شدم. من در اینستون (Enstone) بزرگ شده ام، از سال 2010 با لوتوس شروع کردم و سپس با تیم رنو ادامه دادم. من به این تیم و هر کس که در آنجا فعالیت می کند، بسیار وابسته هستم؛ آنها کسانی هستند که درهای مسابقات اتومبیلرانی سطح بالا را به روی من باز کردند."

راننده جدید تیم فرمول یک رنو - استبان اوکون

وی در ادامه اضافه کرد: "ثانیا من خوشحالم که تیمی با جاه طلبی های بزرگ این فرصت را در اختیار من قرار داده است که بار دیگر مهارت های خود را در بالاترین سطح مسابقات فرمول یک نشان دهم. این مسئولیتی است که من آن را بسیار جدی می گیرم. اعتماد به نفس آنها به من برای کمک به پیشرفت تیم فشار بسیار مثبتی است و من مشتاقانه منتظر هستم که بهترین توانائی های خودم را به نمایش بگذرام."

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو اسپورت نیز درباره پیوستن استبان اوکون به تیم تحت نظارت وی می گوید: " ما بسیار خوشحال هستیم که برای دو فصل آتی با استبان همکاری خواهیم کرد. استبان در طول دوران حرفه ای خود در فرمول یک افت و خیزهای این ورزش را تجربه کرده است و نیاز به استفاده از تمام فرصت های ممکن را کاملا درک می کند. هدف استبان علاوه بر امانت دادن استعدادهای طبیعی خود به تیم، تمرکز انرژی طبیعی و مهارت رانندگی اوست که هر دو برای یک سال از شرایط مسابقه دورتر شده اند. سپس ما وظیفه داریم که آنها را به مرحله بعدی پیشرفت تیم منتقل کنیم."

راننده جدید تیم فرمول یک رنو - استبان اوکون

ابیتول همچنین در ادامه گفت: "اوکون نشان داده است که توانایی کسب امتیاز را داراست و داخل و خارج پیست از سطح بالای رفتار حرفه ای برخوردار است. به علاوه تجربیات اخیر استبان به عنوان راننده ذخیره تیم قهرمان جهان، دارایی گرانبهایی برای پیشرفت تیم رنو خواهد بود."

تایید خبر پیوستن اوکون به تیم فرمول یک رنو برای فصل 2020 به این معنی است که نیکو هالکنبرگ که در سال 2017 به رنو اضافه شده بود برای فصل آینده باید به دنبال تیم جدید برای خود باشد.

راننده جدید تیم فرمول یک رنو - استبان اوکون

هنوز مشخص نیست که وضعیت هالکنبرگ چگونه خواهد شد اما گفته می شود در صورتی که رومن گروژان، راننده فعلی تیم فرمول یک هاس برای فصل 2020 در این نماند، مدیر این تیم علاقمند است تا از تجربیات نیکو هالکنبرگ آلمانی در تیم خود بهره مند شود.

ابیتبول پیش از جدا شدن راه های تیم رنو و هالکنبرگ از یکدیگر، از تلاش های وی در این تیم قدردانی کرد. وی گفت: "می خواهم  از نیکو بخاطر همکاری شگفت انگیز وی و سهم گسترده اش در پیشرفت تیم در سه فصل گذشته تشکر کنم. وقتی نیکو تصمیم گرفت به ما بپیوندد، تیم رنو در جایگاه نهم بود. وی سال گذشته ما را به مقام چهارم رساند و در جدول رانندگان هفتم شد."

راننده جدید تیم فرمول یک رنو - استبان اوکون

مدیر تیم فرمول یک رنو در ادامه گفت: "پایان قریب الوقوع قرارداد وی، تصمیم گیری را دشوار کرد چرا که نیکو، در پیشرفت تیم سهم بسزائی داشته است. قسمت اول این فصل، چالش برانگیزتر بوده است، اما می دانم که می توانیم روی او حساب کنیم و در طول نیمه دوم سال با هم به پایان برسانیم."

تأیید خبر پیوستن اوکون به تیم رنو پس از انتشار بیانیه تیم مرسدس بنز مبنی بر ادامه همکاری با والتری بوتاس Bottas برای سال 2020 به رسانه ها راه پیدا کرد؛ پیش از این تصور می شد که اوکون سال آینده در کنار لوئیس همیلتون رانندگی کند.


کلید واژه ها: نیکو هالکنبرگ دنیل ریکاردو فرمول یک فرمولا وان استبان اوکون