آخرین مسابقه نیکو هالکنبرگ برای رنو

نیکو هالکنبرگ، راننده تیم فرمول یک تیم رنو در آخرین مسابقه خود برای این تیم به رنو کمک می کند تا مقام پنجم مسابقات قهرمانی سازندگان فرمول ۱ را کسب کند.
آخرین مسابقه نیکو هالکنبرگ برای رنو
۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۱ فرمول یک

نیکو هالکنبرگ، راننده تیم فرمول یک تیم رنو در آخرین مسابقه خود برای این تیم به رنو کمک می کند تا مقام پنجم مسابقات قهرمانی سازندگان فرمول 1 را کسب کند.

این راننده آلمانی پس از پایان مسابقات گرند پری بزرگ ابوظبی پس از حضوری سه ساله در Enstone به پایان دوره حرفه ای در رنو خود خواهد رسید، این در حالی است که قرار است استبان اوکان در مسابقات فصل 2020 به جای وی به رانندگی بپردازد.

رنو در مسابقات این فصل تاکنون 91 امتیاز کسب کرده و فقط 8 امتیاز از تورو روزو در رده ششم جدول رده بندی فاصله دارد و هالکنبرگ قصد دارد در فینال فصل عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد.

نیکو هالکنبرگ در این باره گفت: "در طول این مدت فراز و نشیب های زیادی وجود داشت اما من به عنوان یک راننده از حضور در این تیم لذت بردم. ما نتایج خوبی کسب کردیم و لحظاتی به یاد ماندنی داشتیم که مدت هاست در خاطر من ثبت شده است.

این راننده 32 ساله با 37 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رانندگان در مسابقه حضور خواهد داشت اما فعلا حضور وی در مسابقات سال آینده با تیم دیگری مشخص نیست.

هالکنبرگ افزود: "ما باید یک راه دیگر هم داشته باشیم و تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه ممکن خواهیم کرد."

دانیل ریکاردو، هم تیم هالکنبرگ در حال حاضر با 54 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.

هالکنبرگ در سال 2017 به تیم فرمول یک رنو پیوست و در صعود این تیم به جایگاه ششم مسابقات سازندگان در آن سال و سپس مقام چهارمی در سال 2018 نقش اساسی داشت.

سیریل ابییتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو هالکنبرگ را "ابزار" پیشرفت این تیم خواند.

ابیتبول گفت: "ما به راننده ای نیاز داشتیم که تجربه و بلوغ داشته باشد تا به ما کمک کند تا قدم بعدی را برداریم."

وی تصریح کرد: "این تصمیم آسان نبود زیرا نیکو دارای خصوصیات قوی زیادی است؛ او یک راننده عالی، همیشه با انگیزه و به دنبال پیشرفت است که به نوبه خود به ما نیز انگیزه می داد. ما برای آینده او آرزوی موفقیت می کنیم و صمیمانه به خاطر سهم عظیم وی در موفقیت های سه سال گذشته تیم فرمول یک رنو متشکریم."


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان نیکو هالکنبرگ