در مسابقه گرندی پری پرتغال چه گذشت؟

تیم فرمول یک رنو با کسب مقام هشتمی استبان اوکون و جایگاه نهم دانیل ریکاردو در مسابقه گرند پری هاینکن در پرتغال توانست ۶ امتیاز را به دست آورد.
در مسابقه گرندی پری پرتغال چه گذشت؟
۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰ فرمول یک

تیم فرمول یک رنو با کسب مقام هشتمی استبان اوکون و جایگاه نهم دانیل ریکاردو در مسابقه گرند پری هاینکن در پرتغال توانست ۶ امتیاز را به دست آورد. امتیاز کسب شده به این معنی است که تیم رنو با ۱۲۰ امتیاز در جدول مسابقات قهرمانی سازندگان پنجم قرار گرفته و با جایگاه سوم، شش امتیاز فاصله داشته باشد.

در این مسابقه هیجان انگیز، دانیل پس از نبرد زودهنگام با الکساندر آلبون از تیم ردبول، به رده هشتم رسید، در حالی که استبان برای کسب امتیاز جایگاه نهایی به شدت تلاش می کرد. همانطور که پیش بینی شده بود، باران خفیفی در طول مسابقه وجود داشت، اما هرگز به اندازه کافی سنگین نبوده که بتواند روند کار را تغییر دهد. با کاهش یافتن سطح چسبندگی لاستیک ها به دلیل باران، دانیل اولین کسی بود که لاستیک های سافت خود را در دور ۱۴ تعویض کند و به لاستیک های مدیوم روی آورد.

در حالی که دانیل به دلیل پیت استاپ زودهنگام کمی جایگاه خود در پیست را از دست داد، استبان با یک استراتژی جایگزین ۵۳ دور از مسابقه را با لاستیک مدیوم خود به پایان رساند و آخرین کسی بود که اولین پیت استاپ را انجام داد. دانیل ریکاردو نیز با استفاده از فرصت قرارگرفتن دیگر رانندگان در پیت استاپ مسیر خود را طی کرد و با خیال راحت در داخل ده تیم برتر قرار گرفت و با سباستین فتل برای کسب جایگاه هشتم نبرد کرد.

توقف اندکی آهسته برای استبان به این معنی بود که او دقیقاً جلوتر از هم تیمی خود دوباره به جمع پیوست و علی رغم اینکه در پانزده دور آخر با استفاده از لاستیک سافت سرعت بالایی داشت، نتوانست به ماشین های پیش رو حمله کند. استبان از خط پایان در موقعیت هشتم عبور کرد، در حالی که دانیل در رده نهم قرار گرفت و با این اتفاق تیم رنو توانست به یک امتیاز دوگانه دست پیدا کند.

دانیل ریکیاردو که مسابقه را در جایگاه دهم شروع کرد و با قرار گرفتن در جایگاه نهم گرند پری پرتغال را به پایان رساند در مورد این دور از مسابقات گفت: "شروع دیوانه واری برای مسابقه بود و ما موفق شدیم با حرکت های هوشمندانه دور اول را جبران کنیم تا به جایگاه هشتم برسیم. پس از پایدار شدن اوضاع، برای افزایش چسبندگی تایر ها مجبور شدیم خیلی زود به پیت استاپ برویم. ما برای مدت طولانی از لاستیک های مدیوم استفاده کردیم، بنابراین مجبور شدیم دومین زمان را برای مدیریت لاستیک ها صرف کنیم. جایگاه هشتم و نهم نتیجه بدی برای تیم نیست بنابراین من فکر می کنم که این نتیجه را از آخر هفته بگیریم."

استبان اوکون دیگر راننده تیم رنو که در شروع مسابقه در جایگاه یازدهم قرار داشت و توانست مسابقه را در جایگاه هشتم به پایان برساند نیز گفت: "این مسابقه خوبی برای من بود. استفاده از تایرهای سافت در ابتدای مسابقه بسیار سخت بود، اما من آرامش خود را حفظ کردم و به همراه تیم توانستیم آن را به خوبی مدیریت کنیم و اطمینان حاصل کردیم که در کل رقابت خوبی خواهیم داشت. من ۵۳ دور از مسابقه را با آنها پشت سر گذاشتم! به نظر می رسید که استفاده از آنها مدت زیادی طول کشید و سرعت من حتی تا پایان دوره قوی بود. همچنین بصورت مداوم هم باران می بارید، بنابراین ما باید به میزان چسبندگی آنها هم توجه داشته باشیم. در پایان من فکر می کنم که ما کار خوبی انجام دادیم تا هر دو ماشین را وارد ده خودرو برتر کنیم."

در پایان نیز سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو درباره مسابقه گرند پری پرتغال گفت: "ما پس از کسب مقام در آلمان توسط دانیل با هیاهوی عالی از آلمان دور شدیم. این تیم موفق شده است از شروع بسیار ضعیف در روز جمعه و هشتم و نهم پیشرفت کند و امروز شاید بهترین نتیجه ای باشد که واقعاً از شروع در جایگاه دهم و یازدهم می توانست به دست آید.

چیزی که درباره مسابقه این هفته کاملاً واضح بود نقش عملکرد لاستیک ها بود. همانطور که ما به پایان فصل می رویم و می توانیم شرایط مشابهی را در دو مسابقه بعدی تجربه کنیم، اگر بخواهیم با قدرت مسابقات را به پایان برسانیم کاملاً باید درک کنیم چه چیزی به ما آسیب رسانده است. من به خاطر استبان خوشحالم چرا که او در این هفته هیچ اشتباهی نکرد و به حفظ تیم در دید رقبای ما کمک کرد."


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان فرمولا 1 دنیل ریکاردو استبان اوکون