گرندپری پر حادثه بحرین برای رنو چگونه گذشت؟

تیم فرمول یک رنو در مسابقه گرند پری بحرین توانست با کسب جایگاه هفتم توسط دانیل ریکیاردو و مقام نهم استبان اوکون ۸ امتیاز بدست آورد. این دور از مسابقات گرندپری فرمول یک، از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به میزبانی بحرین آغاز شد.
گرندپری پر حادثه بحرین برای رنو چگونه گذشت؟
۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۸ فرمول یک

تیم فرمول یک رنو در مسابقه گرند پری بحرین توانست با کسب جایگاه هفتم توسط دانیل ریکیاردو و مقام نهم استبان اوکون 8 امتیاز بدست آورد. این دور از مسابقات گرندپری فرمول یک، از ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به میزبانی بحرین آغاز شد.

در این دور از مسابقات فرمول 1، دو حادثه شدید هم اتفاق افتاد. اولین حادثه برخورد شدید رومن گروژان با موانع ایمنی اطراف پیست در دور اول مسابقه بود. حادثه دوم نیز اندکی پس از شروع مجدد مسابقه با واژگونی ماشین لنس از تیم استرول راسینگ پوینت بود.

تیم  فرمول یک رنو برای راننده سابق خودش رومن و لانس آرزوی بهبود سریع از حوادث را دارد.

دانیل در دور 17 به لاستیک های هارد(Hard) روی آورد و دوباره در دور 37 برای همان ترکیب که در جایگاه هفتم قرار گرفت، مسابقه داد.

این دور از مسابقات با قرار گرفتن لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس در جایگاه اول و کسب عناوین دوم و سوم برای تیم رد بول به پایان رسید.

استبان پس از استارت سریع، در شروع مجدد دوم، در دور هجدهم از لاستیک های مدیوم(Medium) استفاده کرد و دوباره در دور 35 برای مجهز شدن به لاستیک های هارد(Hard) به پیت استاپ رفت و البته مسابقه را با لاستیک های هارد(Hard) به پایان رساند. هر دو راننده لحظه ای در مسیری قرار گرفتند که دانیل قادر قرار گرفتن در جایگاه ششم بود.

دانیل ریکیاردو که مسابقه را در جایگاه ششم آغاز و در رده هفتم به پایان رساند، درباره گرندپری بحرین گفت: "اولا ، من خوشحالم که حال رومن پس از حادثه خوب است. بعد از این اتفاق فکر می کنم نتیجه مسابقه چندان مهم نیست. دیدن فرار و دور شدن او از محل حادثه آرامش بخش بود و بهترین آرزوها را برای بهبودی او دارم، این مهمترین مسئله امروز است. درباره مسابقه امروز هم باید بگویم که مطمئناً آن چیزی نبود که ما می خواستیم اما ما بهترین عملکرد خود را ارائه دادیم و همچنان موفق به کسب امتیاز شدیم. ما برای مسابقه هفته آینده تمرکز خواهیم کرد چرا که هنوز باید در مسابقات قهرمانی برانیم و با قدرت بیشتری برمی گردیم."

استبان اوکان، دیگر راننده تیم فرمول یک رنو نیز که مسابقه را در جایگاه هفتم شروع کرد و با قرار گرفتن در جایگاه نهم به کار خود پایان داد نیز درباره این دور از مسابقات قهرمانی فرمول یک گفت: " اولین و اصلی ترین موضوع، اخبار رومین است و برای او آرزوی بهبودی سریع دارم. این یک اتفاق دیوانه وار بود.  وقتی من در اتومبیل بودم، اعضای تیم به من گفتند که حال او خوب است، اما با دیدن تصاویر به سختی می توانستم این موضوع را باور کنم. معجزه است که حال او خوب است و خوشحالم که این موضوع را می شنوم. مسابقه ما در مقایسه با آن حادثه امروز موضوعی ثانویه بود. ما از این مسابقه چیزهای زیادی برای بررسی داریم زیرا مک لارنس کمی سریعتر از ما بود."

مدیر تیم فرمول یک رنو، سیریل ابیتبول نیز اظهار داشت: " پس از مرحله تعیین خط که با حضور هر دو راننده در جمع ده نفر برتر برای تیم رنو بسیار امیدوار کننده بود، پایان این مسابقه برایمان ناامید کننده است. ما در طول دو شروع موقعیت های خود را از دست دادیم، اولی با استبان و دومی با دانیل ، که مسابقه ما را مختل کرد و با توقف های اولیه، استراتژی ما را تحت تأثیر قرار داد. در دور دوم ، هر دو ماشین نتوانستند سرعت لازم را پیدا کنند و ما باید دلیل آن را بفهمیم. در پایان مسابقه، دانیل دوباره در جایگاه خود قرار داشت و بدون دخالت ماشین ایمنی، ششم می شد. ما باید برای دو مسابقه پیش رو، خیلی سریع خود را جمع کنیم. من همچنین آرزو دارم که رومن پس از این حادثه وحشتناک، به سرعت بهبود یابد و امیدوارم قبل از پایان فصل، او را پشت فرمان ببینم.


کلید واژه ها: فرمول یک دنیل ریکاردو استبان اوکون