آخرین گرندپری فصل در یاس مارینا برگزار شد

تیم فرمول یک رنو در فینال مسابقات گرندپری ابوظبی که در پیست یاس مارینا برگزار شد با قرار گرفتن دانیل ریکیاردو در جایگاه هفتم و کسب عنوان نهمی توسط استبان اوکون به کار خود پایان داد.
آخرین گرندپری فصل در یاس مارینا برگزار شد
۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۹ فرمول یک

تیم فرمول یک رنو در فینال مسابقات گرندپری ابوظبی که در پیست یاس مارینا برگزار شد با قرار گرفتن دانیل ریکیاردو در جایگاه هفتم و  کسب عنوان نهمی توسط استبان اوکون به کار خود پایان داد.

در دور پایانی و هیجان انگیز این مسابقه تیم رنو با پیشی گرفتن ریکاردو از رقبا با سریعترین سرعت یک امتیاز اضافی کسب کرد و استبان نیز با عبور فوق العاده از لنس استرول با یک حرکت خارق العاده در پیچ 11 امتیازات بیشتری از مسابقه را برای خود به ارمغان آورد.

تیم فرمول یک رنو مسابقات قهرمانی فرمول یک جهانی ابوظبی را در جایگاه پنجم مسابقات سازندگان، قرار گرفتن دانیل در مقام پنجم و استبان در جایگاه دوازدهم در جدول رانندگان، به پایان رساند.

استبان اوکون مسابقه را در خط دهم و با لاستیک های مدیوم شروع کرد و دانیل نیز که از لاستیک های هارد استفاده می کرد یک خط عقب تر از وی قرار داشت. در حالی که دانیل نقطه شروع اصلی خود را حفظ کرد ، استبان در دور اول یک رتبه صعود کرد. حضور زودهنگام ماشین ایمنی مجازی (VSC) که به حضور اتومبیل ایمنی واقعی در مسابقه انجامید، منجر به توقف استبان در پیت استاپ برای استفاده از لاستیک های هارد شد که در نهایت با عملکرد عالی تیم سرویس به استبان اجازه داد یک خط از دانیل کیوت پیشی بگیرد. دانیل با استفاده از لاستیک های هارد همچنان رتبه پنجم را از آن خود کرد.

با کسب موفقیت های استبان و قرار گرفتن در جمع ده نفر برتر، دانیل به پیت استاپ رفت. این شکاف با توقف دانیل در دور 40 برای استفاده از لاستیک های مدیوم منجر به قرار گرفتن او در جایگاه هفتم شد. او این مکان را تا پایان مسابقه نگه داشت و سریعترین رکوردش در مسابقه را با تلاش فوق العاده در آخرین دور به دست آورد. سپس استبان با سبقت خود در استرول از رتبه دهم به نهم ارتقا یافت تا با دو امتیاز از خط پایان عبور کند.

دنیل ریکاردو راننده تیم فرمول یک رنو- Daniel Ricardo

دنیل ریکاردو که مسابقه را در خط یازدهم شروع و در جایگاه هفتم تمام کرد درباره مسابقه ابوظبی گفت: " با توجه به اینکه در خط یازدهم مسابقه را شروع کردم، من امشب واقعاً از جایگاه هفتم راضی هستم. اوایل کارم، لاستیک های هارد واقعا قوی بود و ماشین در تمام مدت وضعیت خوبی داشت. اتومبیل ایمنی اوضاع را کمی تغییر داد، اما نمی توانستیم آنقدر سریع پیشرفت کنیم که بتوانیم اتومبیل های جلو را بگیریم. من می دانم که ما در مسابقات سازندگان موفق به کسب مقام سوم نشدیم اما بطور کلی این یک فصل قوی برای تیم رنو بوده و در مقایسه با سال گذشته یک قدم بزرگ رو به جلو است. آخرین دور من در ماشین رنو سریعترین زمان به دست آمده در این مسیر بود و برای به رسیدن به آن خیلی فشار می آوردم. از تیم برای این دو سال عالی تشکر می کنم."

استبان اوکون راننده تیم فرمول یک رنو - Esteban Ocon

استبان اوکون نیز که مسابقه را در مکان دهم آغاز کرد و در رده نهم به خط پایان رسید درباره این دور از رقابت های فرمول یک گفت: " این مسابقه ای چالش برانگیز بود اما خوشحال شدم که با سبقت از لنس در آخرین دور به پایان رسید. ما تا آخر جنگیدیم و می توانیم از آن راضی باشیم. ما برخی از موارد را برای بررسی داریم، شروع مسابقه کار ساده ای نبود و ما پشت برخی اتومبیل ها گیر کردیم. هرچند در اواخر مسیر، ماشین زنده شد و این بسیار سرگرم کننده بود. من فکر می کنم مسابقه امروز در واقع داستان سال ماست: ما خیلی عالی شروع نکردیم، اما خیلی خوب آن را تمام کردیم! جاهایی را که می توانیم بهبود ببخشیم می شناسیم. از همه در تیم و کارخانه های اینستون و ویری برای انجام کارهای سخت این فصل تشکر بزرگی می کنم و همچنین از دنیل به عنوان هم تیمی امسال خودم تشکر می کنم، برای سفر بعدی آرزوی بهترین ها را دارم. "

سیریل ابیتبول مدیر تیم فرمول یک رنو

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو هم درباره این مسابقه گفت: "مسابقه امروز علیرغم قدرتمند بودن نتوانست وضعیت نامطلوب و ضعیف روز قبل را عوض کند. ما در تمرین سریع بودیم و سریعترین دور مسابقه را داشتیم، اما عملکرد کلی امروز بهترین عملکردی است که می توانیم با توجه به جایگاه های ابتدایی خود داشته باشیم. ما توانستیم با دنیل روی یک استراتژی معکوس کار کنیم. او در ابتدای مسابقه با لاستیک های هارد با درخشش عالی رانندگی کرد، مدت زیادی را طی کرد و سپس منتظر ماند تا ببیند آیا یک ماشین ایمنی ممکن است وارد پیست شود. این اتفاق نیفتاد اما در نهایت چهار ماشین را پشت سر گذاشت و سریعترین دور را بدست آورد.

استبان مسابقه متعارف تری داشت و کمی با لاستیک های مدیوم سختی کشید اما با پیشی گرفتن از استرول در آخرین دور، نتیجه خوبی به دست آورد. آن روحیه جنگنده ای که باعث شد سه امتیاز در یک دور به دست آوریم، همان چیزی است که می خواهم از این آخر هفته یاد بگیرم و باید بر اساس آن تیم را بسازیم.

با وجود تلاش امروز، ما مسابقه را در جایگاه پنجم به پایان رساندیم که با توجه به جایی که چند مسابقه قبل بودیم، ناامید کننده است اما پایه های محکمی برای ایجاد فرصت وجود دارد. ما یک سری جزئیات در قسمت اجرایی داریم که باید قبل از سال آینده بهبود یابند، در حالی که عملکرد کلی ماشین باید مانند امسال بهبود پیدا کند. در حال حاضر تیم مسابقه پس از آزمون روز سه شنبه بسیار شایسته استراحت هستند و من می خواهم از آنها بخاطر نظم و تعهدی که در رابطه با دستورالعمل ها نشان داده اند که اغلب به معنای فداکاری های شخصی است بسیار تشکر کنم.

امیدوارم سال آینده یک گام به حالت عادی نزدیک شود. به مک لارن هم تبریک می گویم. وقتی مسابقه را با هم شروع کردیم، آنها در خط نهم بودند و مسابقه را در مکان سوم تمام کردند. ما افتخار می کنیم که به طور مستقیم در تولد دوباره آنها سهیم بوده ایم."


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان فرمولا 1 استبان اوکون دنیل ریکاردو