کوچک اما متمایز مانند رنو توئینگو

بیش از ۲۰ سال قبل زمانی که خیابان پر از خودروهای کلاس شهری شوند یک محصول ۵ در رنو نشان داد که خودروهای کوچک می توانند اعداد بزرگی را در زمان فروش ثبت کنند. خودروی رنو توئینگو (Twingo) در زمان معرفی در سال ۱۹۹۲ خودروی برجسته، با شخصیت و متمایز بود که چشم ها را به خود خیره کرد.
کوچک اما متمایز مانند رنو  توئینگو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵ رنوکار

بیش از ۲۰ سال قبل زمانی که خیابان پر از خودروهای کلاس شهری شوند یک محصول ۵ در رنو نشان داد که خودروهای کوچک می‌توانند اعداد بزرگی را در زمان فروش ثبت کنند. خودروی رنو توئینگو (تونگو) در زمان معرفی در سال ۱۹۹۲ خودروی برجسته، با شخصیت و متمایز بود که چشم‌ها را به خود خیره کرد.

حال نگاهی به مدل ۲۰۱۸ این محصول موفق رنو داریم: مدل جدید ۳.۶ متر طول دارد و ۱۰۰ میلیمتر از نسخه قبلی ارتفاع کمتری دارد. مدل SCe 70 این خودرو که موتورش در عقب ماشین قرار دارد به یک پیشرانه ۹۹۹ سی سی مجهز شده است که می‌تواند ۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند و این قدرت را از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ‌ها منتقل کند.

مدل دیگری از این خودرو با موتور انرژی TCe 90 رنو به بازار عرضه می‌شود که قدرتی برابر با 90 اسب بخار دارد. نسخه GT رنو توئینگو نیز به یک موتور قدرتمند توربوشارژ تجهیز شده است که توان تولید آن ۱۰۹ اسب بخار است.

قرار گرفتن موتور رنو توئینگو در عقب خودرو باعث شده است که چرخ‌های جلو خودرو به راحتی بتواننده ۴۵ درجه بچرخند که ۵۰ درصد بیش از اکثر خودروهایی است که موتورشان در قسمت جلوی خودرو قرار دارد.

شاسی رنو توئینگو از فولاد بسیار مستحکم ساخته شده است. قسمت جلویی خودرو شامل کاپوت، سپر و بال‌های جلو از پلاستیک نوریل ساخته شده است که سبک و برای حفاظت از عابرین پیاده مناسب است و در صورتی اصابت ضربات جزئی به شکل قبلی خود بر می‌گردد.

قرار دادن موتور در قسمت عقب خودرو برای شرکت رنو که نسبت به امنیت خودرو حساس است کار آسانی نبود. چرا که در صورت تصادف نیروی زیادی از سمت عقب به کابین وارد می‌شود. رنو برای حل این مشکل طراحی توئینگو را به نحوی انجام داده است که در صورت وقوع تصادف شدید موتور به سمت پایین و زیر کابین حرکت کند و به این ترتیب خطری متوجه سرنشینان نباشد. بدنه، شقف و درهای خودرو نیز برای حفظ یکپارچگی کابین مقاوم طراحی شده‌اند.

رنو توئینگو در ۶ مدل اکسپرشن ( Expression )، پلی ( Play )، داینامیک ( Dynamique )، داینامیک S ( Dynamique S )، آیکانیک ( Iconic ) و GT به بازار عرضه می‌شود.

مدل اکسپرشن رینگ ۱۵ اینچی فولادی، چراغ روز LED ، بلوتوث، اتصال USB ، جای موبایل و شیشه‌های برقی دارد.

در نسخه پلی تهویه مطبوع و تنظیم ارتفاع صندلی راننده به خودرو اضافه شده است. این در حالی است که در مدل داینامیک نیز کروز کنترل، چراغ مه شکن جلو، رینگ ۱۵ اینچی آلیاژی و آینه‌های برقی مجهز به گرمکن به امکانات خودرو اضافه شده است.

در مدل داینامیک اس نیز از رینگ آلیاژی ۱۶ اینچی، کیت بدنه اسپورت و چرم در قسمت‌هایی از کابین استفاده شده است. رنو توئینگو GT که محصول مهندسی شرکت رنو اسپورت است از رینگ ۱۷ اینچی آلیاژی، کیت بدنه با دیفیوزر عقب، سیستم اگزوز دوگانه کروم، شاسی اسپورت شده و سیستم تعلیق استاندارد بهره می‌برد.

صندلی‌های به کار رفته در در این خودرو راحت هستند و پشتی صندلی سرنشینان جلو کامل خوابانده می‌شود

از آنجایی که رنو در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که بخش اعظمی از خریداران این خودرو از گوشی‌های خوشمند استفاده می‌کنند بنابراین مجصول خود را به یک گیره نگهدارند تلفن همراه مجهز کرد. این گیره در جای مناسبی قرار گرفته است و اتصال UDB و پورت شارژ استاندارد برای آن در نظر کرفته شده است.

با دانلود برنامه R&GO بر روی گوشی تلفن همراه می‌توان برنامه‌های ناوبری، ارتباطاتی، چند رسانه‌ای و عملکرد کامپیوتر سفر را به رنو توئینگو هدیه کرد.

نصب صفحه نمایش لمسی R-Link رنو بر روی توئینگو انتخابی است. می‌توان صفحه نمایش ۷ اینچی و کنترل صوتی را به صورت انتخابی به خودروی رنو توئیگو اضافه کرد.

رنو توئینگو در مأموریت اصلی خود به عنوان یک خودروی مانورپذیر شهری به بهترین نحو موفق بوده است. همچنین این محصل رنو از فرمان پذیری یا همان هندلینگ خوبی بهره می‌برد.

در مجموع باید گفت که اضافه شدن رنو توئینگو به خیابان‌ها به دلیل ظاهر زیبا و غیرعادی آن جذاب است. البته نباید فراموش کرد که فرمان پذیری، عملکرد و کارایی این خودرو نیز از عوامل جذابیت آن هستند.


کلید واژه ها: رنو توئینگو Renault Twingo Twingo 2018 توئینگو 2018