همکاری رنو و جشنواره کن ۳۵ ساله شد

در طول این ۳۵ سال رنو با ناوگان خودروهای لوکس خود وظیفه جابجایی بازیگران و شخصیت های دعوت شده به این جشنواره بر عهده داشته است.
همکاری رنو و جشنواره کن ۳۵ ساله شد
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۴ اخبار رنو سبک رنو

جشنواره بین المللی فیلم کن یکی از بزرگترین و مهمترین رخدادهای سینمای جهان است که از سال ۱۹۳۹ هر ساله در شهر کن در جنوب فرانسه برگزار می شود و در طی مدت برگزاری آن آثار سینمایی و مستند از هنرمندان کشورهای سرتاسر جهان به نمایش درمی آید. به دلیل اهمیت این جشنواره در دنیای هنر برندگان آن می توانند خیلی زود متمایز شده و آینده حرفه ای بهتری را برای خود متصور باشند.

یکی از مهمترین جوایزی که در این جشنواره اعطا می شود جایزه نخل طلایی است که به برنده بهترین فیلم به نمایش در آمده در این جشنواره اهدا می شود. انتخاب نخل به این دلیل است که این درخت سمبل شهر کن بوده و در نتیجه جایزه اهدایی با نام و محل برگزاری مسابقه متناسب است.

البته همانند دیگر جشنواره های سینمایی مسابقات در بخش های دیگری همچون بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم اول و... نیز برگزار می شود و به برندگان آن نیز جوایزی اهدا می شود.

جشنواره امسال نیز از تاریخ ۸ تا ۱۹ می (۱۸ تا ۲۹ اردیبهشت ماه) در شهر کن برگزار شد. کیت بلانشت، بازیگر معروف استرالیایی و برنده ۲ جایزه اسکار، ۳ جایزه گلدن گلوب، ۳ جایزه بفتا و جوایز متعدد دیگر عنوان ریاست هیئت داوران را بر عهده داشت.

رنو نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین و پیشروترین خودروسازان فرانسه و جهان از سال ۱۹۸۳ تاکنون با این جشنواره همکاری کرده است. در طول این ۳۵ سال رنو با ناوگان خودروهای لوکس خود وظیفه جابجایی بازیگران و شخصیت های دعوت شده به این جشنواره بر عهده داشته است.

در جشنواره هفتاد و یکم نیز رنو ۳۰۰ خودرو را برای ناوگان حمل و نقل جشنواره در نظر گرفته بود. از این تعداد ۱۷۰ خودروی رنو اسپس و ۱۳۰ خودروی رنو تالیسمان مورد استفاده قرار گرفتند. تمامی جابجایی ها در طول ۱۱ روز برگزاری جشنواره کن با این خودروها انجام شد. برآورد شده است که در طول این مدت زمان حدود ۲۰ هزار سفر انجام شده است.

خودروی رنو تالیسمان که در سال ۲۰۱۵ جایزه زیباترین خودروی سال را از آن خود کرد به عنوان خودروی رسمی جشنواره مورد استفاده قرار می گیرد.

در ۳۴ دوره پیشن این رخداد مهم سینمایی که رنو وظیفه جابجایی مهمانان آن را بر عهده داشت از خودروهایی همچون رنو ۲۵، رنو سافران، رنو ول ساتیس و رنو لتیتود استفاده شده بود.

رابطه بین رنو و سینما بیش از ۱۰۰ سال است که ایجاد شده است. یک قرن مملو از ستارگان فیلم ها و خودروهای ستاره و داستان ادامه دار اسم هایی که در کنار لوگوی لوزی شکل رنو بر پرده نقره ای سینما نقش می بندد.

زمانی که برادران لومیر در ۱۳ فوریه ۱۸۹۵ برای اولین بار دستگاهی را برای ضبط و تماشای تصاویر متحرک ساختند و سینما متولد شد کارگاه رنو تنها چند خیابان با استودیو آنها فاصله داشت. تنها ۴ سال بعد لویی رنو سوار بر وویتروت تایپ A در فیلمی جلو دوربین قرار گرفت. وی یکی از اولین صنعتگرانی بود که پتانسیل این رسانه جدید برای تبلیغ محصولاتش را درک کرده بود.

در طول این سالها صنعت سینما و صنعت خودروسازی هر دو توسعه یافته و تغییر کرده اند اما رنو کماکان به سینما وفادار مانده است.


کلید واژه ها: کن جشنواره کن Cannes رنو و جشنواره کن