تیم فرمول یک آلپین با ۲ امتیاز اسپانیا را ترک کرد

مسابقات جهانی فرمول یک این هفته نیز ادامه داشت و تیم فرمول یک آلپین با شرکت در گرندپری اسپانیا توانست به دو امتیاز دست پیدا کند.
تیم فرمول یک آلپین با ۲ امتیاز اسپانیا را ترک کرد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۵ فرمول یک

مسابقات جهانی فرمول یک این هفته نیز ادامه داشت و تیم فرمول یک آلپاین با شرکت در گرندپری اسپانیا توانست به دو امتیاز دست پیدا کند.

در این رقابت استبان اوکون از تیم آلپاین توانست با قرار گرفتن در جایگاه نهم دو امتیاز کسب کند و این در حالی بود که فرناندو آلونسو با کسب جایگاه هفدهم پیست کاتالونیا را دست خالی ترک کرد.

در بعد از ظهر دشوار در بارسلونا، تیم برای یک استراتژی توقف یک مرحله ای برای هر دو اتومبیل برنامه ریزی کرد، که در نهایت به چالش کشیدن برای مراحل بعدی مسابقه افزایش یافت. استبان موفق شد جایگاه نهم را تا زمان گذشتن از خط پایان حفظ کند و این در حالی اتفاق افتاد که فرناندو در نتیجه تخریب بالای لاستیک های مدیوم خود در مرحله دوم، دچار مشکل شد.

بعد از مسابقه تعیین خط عالی روز قبل، استبان شروع خوبی را از جایگاه پنجم آغاز کرد، اما در دور ابتدایی دو مکان را از دست داد. فرناندو نیز مسابقه را از خط دهم شروع کرد و نبرد لحظه به لحظه و نفس گیری را با رانندگان دیگر داشت تا جایگاه خود را حفظ کند.

تیم فرمول یک آلپین با ۲ امتیاز اسپانیا را ترک کرد

با ورود زود هنگام خودروی ایمنی به داخل پیست، هر دو راننده در جای هفتم و دهم باقی مانند تا اینکه فرناندو در دور بیست و یکم و استبان در دور بیست و سوم برای تعویض لاستیک مدیوم به پیت استاپ رفتند.

در حالیکه رانندگان دیگر نیز به پیت استاپ رفتند، مسابقه بارسلونا یک مبارزه مستقیم و تاکتیکی تا پایان بود. استبان لاستیک های خود را تا انتها مدیریت کرد و به رتبه نهم سقوط کرد، در حالی که فرناندو پس از تلاش روی مجموعه لاستیک های خود، نتوانست در این مسابقه، که در کشور زادگاهش برگزار شد، امتیازی کسب کند. او در دور 61 برای تعویض به لاستیک سافت به پیت استاپ رفت تا او را در هفدهم به پرچم شطرنجی برساند.

با این نتیجه به دست تیم فرمول یک آلپین در جدول سازندگان در جایگاه پنجم تیمی باقی ماند.

استبان اوکون که مسابقه را در جایگاه پنجم آغاز کرد و با مقام نهم به پایان رساند، درباره این رقابت گفت: "امروز یک مسابقه سخت بود. ما چند نکته داریم که باید مرور کنیم زیرا در مسابقه به سرعت تیم فراری یا مک لارن نبودیم. یک نکته مثبت این است که سال گذشته در اینجا، ما امتیازی کسب نکردیم و امسال با دو امتیاز کنار می آییم. بعد از انتخاب شدن ایده آل نیست، اما ما آن را انتخاب می کنیم و به مسابقه بعدی می رویم. ما باید کارهای بیشتری را در مورد سرعت مسابقه انجام دهیم و مثل همیشه، برخی از موارد را برای بهبود خودمان باید مورد بحث قرار دهیم. خواهیم دید که در موناکو چگونه کار خواهیم کرد، بسیار خوب است که به آنجا برمی گردیم و با انگیزه ای برای رسیدن به نتیجه بهتر به آنجا می رویم."

تیم فرمول یک آلپین با ۲ امتیاز اسپانیا را ترک کرد

فرناندو آلونسو نیز که در خط شروع در جایگاه نهم قرار داشت و در خط 17 به کار خود پایان داد نیز گفت:  "جایی نبود که امروز می خواستیم به پایان برسانیم اما فکر می کنم آخر هفته بطور کلی مثبت بود. ما عملکرد خوبی از ماشین داشتیم و قطعاً در مسیر درست پیش می رویم. در پرتغال سریع بودیم، اما نمی دانستیم که مخصوص این مسیر نیز هست یا خیر، بنابراین پیشرفت ما در این آخر هفته نشان می دهد که در مکان خوبی هستیم. امروز ما نبردهای سرگرم کننده ای داشتیم و من از مسابقه لذت بردم، اما در آخر با لاستیک های مدیوم نتوانستیم ادامه دهیم. ما باید چیز متفاوتی را امتحان کنیم و نتیجه ای نگرفت. ما دوباره به موناکو خواهیم رفت و آنجا سرگرم خواهیم شد."

مارسین بودکوفسکی ، مدیر اجرایی تیم آلپاین نیز گفت: "پس از مسابقه تعیین خط بسیار مثبت، این نتیجه مسابقه به وضوح همان چیزی نبود که ما درباره اش امیدوار بودیم. در آغاز برخی موقعیت ها را از دست دادیم، دو موقعیت برای استبان و یک موقعیت برای فرناندو. ما کاملاً به استراتژی توقف یک مرحله ای عقیده داشتیم و سعی کردیم آن را عملی کنیم. با این حال، رسیدن به پایان در سری دوم لاستیک ها بسیار دشوار بود، با اینکه استبان شجاعانه توانست دو امتیاز را نجات دهد. در پایان لاستیک فرناندو تمام شد و امتیاز را از دسترسی او خارج کرد. ما امروز سرعت لازم برای مبارزه با فراری یا مک لارن را در این مسابقه نداشتیم ، بنابراین، این امر به ما رویکردی می دهد تا بتوانیم روی آن تمرکز کرده و پیشرفت های بیشتری پیدا کنیم. با این وجود، ما در مسابقات سازندگان در تیم های پشت سر خود دو امتیاز کسب کرده ایم. به طور کلی، ما امیدوار بودیم که از این مسابقه بیشتر استفاده کنیم."


کلید واژه ها: فرناندو آلونسو استبان اوکون آلپین فرمول یک فرمولا وان