داستر ۲۰۱۸؛ هر روز بهتر از دیروز

داستر ۲۰۱۸ با رفع نقاط ضعف نسخه پیشین و با امکانات بیشتر به روز شده است و قیمت مقرون به صرفه آن باعث شده است که نگاهی رو به جلو به بازار خودروهای SUV داشته باشد.
داستر ۲۰۱۸؛ هر روز بهتر از دیروز
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۸ رنوکار

از زمانی که داچیا توسط رنو خریداری شده محبوبیت محصولات این شرکت رو به فزونی گذاشته است. یکی از محصولات پر فروش زیرمجموعه رومانیایی رنو داستر است. حضور روزافزون داچیا در بازار سراسر اروپا ادامه دارد به طوری که این شرکت تنها در انگلستان توانسته یک درصد سهم بازار را از آن خود کند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که فروش محصولات این برند در سال ۲۰۱۷، ۵ برابر فروش آلفا رومئو و بیش از ۲ برابر محصولات لکسوس بوده است.

داستر ۲۰۱۸ با رفع نقاط ضعف نسخه پیشین و با امکانات بیشتر به روز شده است و قیمت مقرون به صرفه آن باعث شده است که نگاهی رو به جلو به بازار خودروهای SUV داشته باشد. رنو و داچیا این محصول را نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به علاقمندان معرفی کردند.

داستر ۲۰۱۸ روی پلتفرم قبلی ساخته شده و ابعاد آن بدون تغییر مانده است. در حقیقت داستر ۲۰۱۸ مانند نسخه پیشین ۴۳۱۵ میلیمتر طول، ۱۸۲۲ میلیمترعرض و ۱۶۲۵ میلیمتر ارتفاع دارد. طراحی خودرو تازه است و جلو پنجره کندو مانند، چراغ های روز LED ، رینگ آلیاژی ۱۷ اینچ و چراغ ترمز مربعی شکل از مشخصه های ظاهری جذاب آن است.

داخل خودرو رو نیز مانند خارج آن دستخوش تغییر شده است و کابین کاملاً واضح است که به روز شده است. صفحه نمایش کمی بالاتر آماده و به میدان دید راننده نزدیک تر شده است. دکمه ها و کلیدها نیز به روز شده و در نتیجه جذاب تر از نسخه های قبل شده اند. این سیستم شامل ناوبری ماهواری و دوربین چند دید است که در هنگام پارک خودرو کمک شایانی به راننده می کند

حتی صندلی های خودرو نیز بهبود یافته است و در مدل ۲۰۱۸ کمی بزرگتر با دوخت و طراحی بهتر شده اند. فضای سرنشینان نیز به مانند نسخه های قبل به اندازه کافی تعبیه شده است. صندوق داستر ۴۴۵ لیتر فضای دارد و در صورتی که صندلی های عقب به طور کامل خوابانده شود این فضا به ۱۴۷۸ لیتر افزایش خواهد یافت.

داستر ۲۰۱۸ با موتورهای بنزینی SCe و TCe و موتورهای دیزلی dCi عرضه می شود. مدل پایه این محصول به موتور ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز شده است. این موتورها نسخه بسیار خوب و بهینه کار می کنند و شتاب کافی را برای خودرو به ارمغان می آوند. مهندسین طراحی این خودرو در نسخه جدید آن تمام تلاش خود را کرده اند که صدای بسیار کمتری از بیرون به داخل کابین بیاید به این منظور پینجره ها کمی ضخیم تر شده اند و ایزولاسیون به نحو بهتری انجام شده است.

مورد جدید دیگری که در داستر ۲۰۱۸ به چشم می خورد استفاده از فرمان الکتریکی است که جایگزین نسخه هیدرولیکی پیشین شده است. این اقدام باعث افزایش پاسخ دهی فرمان و در نیجه افزایش لذت رانندگی با این خودرو شده است. سیستم تعلیق خودرو نیز در مقایسه با قبل نرم تر شده است.

از دیگر امکانات قابل انتخاب برای داستر ۲۰۱۸ می توان به سیستم روشنایی خودکار، سیستم تشخیص نقاط کور راننده و تنظیمات خودکار آب و هوا و تهویه مطبوع را بر شمرد. این خودرو قرار است با قیمت حدود ۱۰ هزار پوند برای مدل پایه به بازار عرضه شود.

منابع: اتواکسپرس - داچیا


کلید واژه ها: رنو داستر داستر 2018 Duster 2018