پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان

تیم فرمول یک آلپین اولین قهرمانی خود در فرمول ۱ را در گرندپری مجارستان کسب کرد. استبان اوکون فرانسوی پس از رانندگی خیره کننده در شرایط مرطوب و خشک ، اولین پیروزی خود را در این رشته ورزشی کسب کرد.
پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۶ اخبار رنو فرمول یک

تیم  فرمول یک آلپین اولین قهرمانی خود در فرمول 1 را در گرندپری مجارستان کسب کرد. استبان اوکون فرانسوی پس از رانندگی خیره کننده در شرایط مرطوب و خشک ، اولین پیروزی خود را در این رشته ورزشی کسب کرد.

فرناندو آلونسو نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت که بهترین نتیجه او در این فصل تا کنون است؛ آلونسو با رانندگی باورنکردنی اش از برتری استبان محافظت کرد. البته نتیجه بعداً پس از رد صلاحیت فتل به رتبه چهارم به تغییر کرد. قابل ذکر است که تیم فرمول یک آلپین در جدول مسابقات سازندگان در رده پنجم قرار دارد.

در این مسابقه که در شرایط آب و هوایی مرطوب برگزار شد، استبان و فرناندو به خوبی موفق شدند از چندین حادثه در پیچ اول جلوگیری کنند. راننده فرانسوی از پیچ 1 در رتبه دوم خارج شد و فرناندو در پشت وی در جایگاه هفتم قرار گرفت. پس از این دور پرچم قرمز روند مسابقه را به تاخیر انداخت تا اجازه دهد راه پاکسازی شود. در طول 15 دقیقه استراحت، پیست شروع به خشک شدن کرد و رانندگان و تیم ها را در شرایطی سخت برای تصمیم گیری جهت نوع تایر قرار داد. در پایان، تنها یک خودرو (لوئیس همیلتون) با تایرهای مدیوم روی خط قرار گرفت و استبان و فرناندو تصمیم گرفتند به همراه بقیه از لاستیک خشک استفاده کنند.

پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان

هر دو اتومبیل از هر گونه تماس در شروع مجدد اجتناب کردند و استبان پس از قبول همیلتون و استفاده از تایرهای خشک، پیشتاز مسابقه شد. او با ریتم اولیه با استون مارتین سباستین فتل هماهنگ شد و او را در ارتباط نزدیک قرار داد.

فتل یک دور زودتر از استبان وارد پیت استاپ شد ، اما یک توقف کوتاه توسط تیم به این معنا بود که او در پست خود قرار داشت و می توانست از یک ضربه کوتاه جلوگیری کند.

فرناندو در حالی که هم تیمی اش پیشرو بود، برای کسب جایگاه های برتر می جنگید و با کارلوس ساینز و همیلتون مبارزه می کرد. لوئیس با لاستیک تازه تر ، نبرد مهیجی را برای کسب مقام چهارم با فرناندو انجام داد که با اقدامات او از پیشروی استبان در برابر هفت بار قهرمان جهان جلوگیری کرد. در نهایت این راننده اسپانیایی مجبور شد در دور 2 جایگاه خود را به مرسدس واگذار کند.

با وجود فشار مداوم راننده آلمانی ، استبان رانندگی حساب شده و بدون خطایی را انجام داد تا برتری خود را حفظ کرده و از پرچم شطرنجی عبور کند. نتیجه این بدان معناست که استبان اولین راننده ای است که با اتومبیل فرانسوی با موتور فرانسوی از زمان پیروزی آلن پروست برای رنو در اتریش 1983 پیروز شد. این اولین پیروزی برای نام تجاری آلپین تنها شش ماه پس از اولین مسابقه آنها در مسابقات قهرمانی فرمول یک است.

پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان

فرناندو آلونسو، هم تیمی او نیز در جایگاه پنجم باقی ماند، که بعداً پس از رد صلاحیت فتل چهارمین نفر مسابقه شد و بهترین نتیجه خود را در بازگشت به فرمول 1 خود ثبت کرد و این زوج بهترین نتیجه آلپین را در این ورزش به ثمر رساندند.

لوران روسی ، مدیر اجرایی تیم آلپین پس از این پیروزی خاطره انگیز گفت: "من به این نتیجه فوق العاده افتخار می کنم و خوشحالم. برای استبان، برای آلپین، برای گروه رنو، برای فرناندو و برای تیم های سراسر بریتانیا و فرانسه که خستگی ناپذیر تلاش کرده اند تا اولین پیروزی را برای آلپین رقم بزنند. همه انعطاف پذیری، فداکاری و اشتیاق زیادی را برای به دست آوردن این نتیجه نشان داده اند؛ این یک کار گروهی فوق العاده بود، مخصوصاً برای فرناندو و روحیه جنگندگی باورنکردنی اش. ما از ایستادن روی سکو در میان غول های این ورزش رقابتی شگفت انگیز هستیم. هفته ای باورنکردنی بود؛ ما با افتتاح نمایندگی آلپین در مجارستان، تولد فرناندو را آغاز کردیم و اکنون با یک پیروزی دوگانه فرانسوی به پایان می رسانیم! ما می توانیم این برد را به عنوان اتفاقی الهام بخش برای موفقیت های بیشتر، در حالی که به خوبی در آینده در مسیر آلپین حرکت می کنیم جشن بگیریم.

پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان

استبان اوکون، قهرمان این دور مسابقه گرندپری نیز گفت: " بردن فرمول 1 گرندپری، باورنکردنی است و قطعاً هنوز در آن غرق نشده ام. چه لحظه ای! این یک مسابقه دیوانه وار از ابتدا تا انتها بود. تصمیمات زیادی برای اتخاذ وجود داشت و تیم ما بسیار خوب این کار را به همراه اعضای فنی انجام داد که یک پیت استاپ فوق العاده انجام دادند که برای ماندن در مقابل سباستین [فتل] بسیار مهم بود. خوشحال بودم که سرعت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردم و امروز همه چیز خوب پیش رفت. فرناندو چه مبارزه ای کرد؛ کار تیمی شگفت انگیز او در پایان نقش مهمی در این پیروزی داشت و به اشتراک گذاشتن این لحظه با او عالی بود. من نمی توانم به اندازه کافی از کار و حمایت تیم تشکر کنم و همه چیز امروز به ثمر رسیده است. همچنین از همه اعضای تیم و کارخانه تشکر می کنم - این پیروزی برای شماست!

فرناندو آلونسو نیز که در پایان در جایگاه چهارم قرار گرفت و نقش به سزایی در قهرمانی اوکون داشت اضافه کرد: "این یک مسابقه بسیار طولانی بود، بسیار سخت و ما در تمام راه مبارزه کردیم. شروع ما خیلی کلیدی بود البته من کمی بدشانس بودم و برخی موقعیت ها را از دست دادم، اما برخی حتی از من بدشانس تر بودند. این کمی مسابقه ما را به خطر انداخت با این حال، قرار گرفتن در میان پنج نفر برتر بهترین نتیجه سال برای من تا کنون است ، اما پیروزی در مسابقه برای تیم بهترین نتیجه است.

پیروزی باورنکردنی آلپین در گرندپری مجارستان

اکنون ما سابقه کاملی در این مسیر داریم! اولین پیروزی من با رنو در سال 2003 به دست آمد، حالا استبان در سال 2021 به عنوان آلپین برنده شده است. من برای او و برای بچه ها بسیار خوشحالم. گاهی اوقات ما بدشانس بوده ایم اما امروز یکی از روزهای خوش شانسی ما بود و باید این فرصت ها را حداکثر کنیم. اگر شانس همراه ما باشد، می توانیم مسابقات نزدیک به ایده آل را اجرا کنیم. ما بالا و پایین بودیم، اما اکنون می توانیم چشم به راه آینده باشیم و موفقیت گذشته را تکرار کنیم. این به ما انگیزه می دهد و ما می توانیم با لبخند بر لب به استراحت برویم.

مارسین بودکوفسکی، مدیر اجرایی تیم فرمول یک نیز گفت: "چه نتیجه باورنکردنی! اولین برد استبان و تیم فرمول یک آلپین. استبان امروز باورنکردنی بود، برای اولین پیروزی در گرندپری به او تبریک می گویم. این مسابقه استرس زا بود و به طرز باورنکردنی طولانی به نظر می رسید. ما خود را در موقعیت بسیار خوبی در شروع قرار دادیم، در طول مسابقه تماس های مناسبی برقرار کردیم، خدمه دو پیت استاپ عالی انجام دادند و سپس در مورد نگه داشتن تمام راه تا پایان صحبت کردیم. ما می دانستیم که لوئیس [همیلتون] تهدیدی در دورهای آخر خواهد بود، اما باید تشکر زیادی از  فرناندو انجام داد که جانانه در برابر وی مبارزه کرد، زیرا این امر به حفاظت از موقعیت استبان کمک زیادی کرد.

ما در گذشته مسابقات دیوانه واری را دیده ایم و این برای حضور در آنجا برای استفاده از هر فرصتی است و امروز ما این کار را انجام دادیم. من امروز به این تیم بسیار افتخار می کنم ، نه تنها در پیست بلکه در اینستون و وایری؛ این پاداش کار سخت آنها در چند سال گذشته است. بیایید از این برد لذت ببریم، این برد انگیزه پیروزی را برای ما بیشتر می کند."


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان فرمولا 1 فرناندو آلونسو استبان اوکون آلپین