نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

رنو Scenic Vision دعوتی است برای کسب یک تجربه منحصر بفرد برای لذت بردن از هر لحظه در کنار خانواده بودن، گذراندن زمان با هم در راحتی کامل و ایمنی بیشتر.
نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۱ اخبار رنو

خودروی مفهومی رنو Scenic Vision از معماری کاملاً جدیدی خبر می دهد که توسط طراحان این شرکت خودروسازی فرانسوی طراحی شده است تا منحصر به فرد و مناسب برای همه افراد باشد. این خودروی مفهومی با محوریت طراحی حول محور دسترسی، دعوتی برای مسافران است تا در آن صندلی بنشینند و تجربه‌ای منحصر به‌ فرد با ترکیب ایمنی و رفاه را در اختیار مسافران قرار دهند. با ما همراه باشید تا به داخل ماشینی که کتاب قوانین طراحی را بازنویسی می کند و آینده ماشین ها و فناوری را به یک قلمرو کاملاً جدید تبدیل می کند و به نشانه ای از زمان خود تبدیل می شود، وارد شویم.

نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

صفحه نمایش بزرگتر، کابین قابل تنظیم، بدون ستون B، فناوری تشخیص چهره، و فضای داخلی شخصی سازی شده: همه چیز در رنو Scenic Vision به گونه ای طراحی شده است که افراد بتوانند در آن تجربیات زندگی خود را به اشتراک بگذارند و در عین حال حداکثر راحتی را برای همه فراهم کند. این خودروی مفهومی شرکت خودروسازی رنو تجربه‌ی درون‌برد را تغییر داده است و ارزش‌های رنو را در مورد محیط‌ زیست، ایمنی و فراگیری تجسم می‌دهد. فضای داخلی این خودروی مفهومی منحصر به فرد به این معنی است که خودرو با راننده سازگار است و نه برعکس. تیم طراحی متشکل از زنان و مردان پرشوری است که روی طراحی خودرو با هدف نهایی ایجاد یک خودروی فراگیر کار کرده اند که در آن دسترسی، راحتی و ایمنی اصول راهنمای آن است.

صفحه نمایش مرکزی: افزایش دید 24 درصد

نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

رئیس بخش طراحی خودروهای مفهومی و طراحی پیشرفته رنو درباره این خودروی مفهومی می گوید: "برای دید کامل و مطمئن، رنو Scenic Vision مجهز به یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است که در جایی که شیشه جلو با داشبورد متصل می شوند، تا حد امکان به خط افق نزدیک می شود. هدف این بود که راننده تا حد امکان دید داشته باشد. این دوربین از یک آرایه دوربین واقع در جلوی خودرو برای نمایش محیط نزدیک خودرو استفاده می کند. این سیستم میدان دید راننده را 7 درجه افزایش می دهد.

به عبارت دیگر، اندازه شیشه جلو را 24 درصد افزایش می دهد و این تصور را ایجاد می کند که کاپوت ناپدید شده است. موقعیت آن، ارگونومی داخلی خودرو را افزایش می دهد و این صفحه نمایشگر به راننده امکان می دهد که همیشه چشم خود را به جاده نگاه دارد و ایمنی خود و سرنشینان را بهبود بخشد. این ایمنی را می توان آن به دو بخش مجزا تقسیم کرد: یکی برای راننده، به منظور دنبال کردن سیستم ناوبری و اطلاعات جاده، و دیگری برای مسافر تا آنها نیز بتوانند از هر چیزی فقط برای خود لذت ببرند."

زبان طراحی مبتنی بر دسترسی

نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

این خودروی مفهومی همچنین از زبان طراحی منحصر به فردی نیز بهره می برد؛ به طور که وینسنت تورپین، طراح داخلی رنو درباره آن معتقد است که "این خودرو به لطف وجود سیستم تشخیص چهره، می تواند هر کاربر را شناسایی کند و با نزدیک شدن به وسیله نقلیه به طور خودکار قفل آن را باز می کند. سپس درها با فشار ساده نشان لمسی رنو که روی ستون B جایگزین قرار دارد، باز می شوند. درهای لولایی عقب و فقدان یک ستون B واقعی دسترسی عالی را برای سرنشینان خودرو فراهم می کند و بر رویکرد تیم طراحی برای ایجاد یک وسیله نقلیه ایمن و فراگیر تأکید می کند.

ما می خواستیم خودرویی بسازیم که با سرنشینانش سازگار باشد. اتاق این خودرو و صندلی‌ها به عقب برمی‌گردند تا همه فضا و فضای بیشتری برای حرکت داشته باشند. آنها همچنین به حالت اولیه خود برمی گردند و در عین حال با فرم بدن راننده سازگار می شوند. تکیه گاه جانبی روی صندلی ها در داخل درها تعبیه شده است و در نتیجه فضای بیشتری را برای دسترسی افراد به داخل خودرو آزاد می کند."

رفاه سرنشینان در رنو سنیک ویژن

نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

رفاه و ایمنی توسط طراحان رنو، در این خودرو به خوبی لحاظ شده است؛ الئونور لبک، طراح رنگ و مواد رنو می گوید: "در داخل، احساس فضا و نور با استفاده از سایه های سفید ایجاد می شود. هایلایت مشکی برای عناصر ساختاری استفاده می شود تا به طراحی بصری خودرو اضافه شود و آن را کاربر پسند کند. رنگ از طریق اجرای یک ایده مبتکرانه به طراحی خودرو وارد می شود: سطوح دو رنگ. آنها بر روی پانل های در و داشبورد نصب می شوند و بدون استفاده از رنگدانه ها، هنگام برخورد با نور مستقیم، مجموعه ای از رنگ ها را از خود نشان می دهند."

وی همچنین می گوید: "چراغ‌های LED در سرتاسر فضای داخلی استفاده می‌شوند تا فضایی رنگارنگ ایجاد کنند که به احساس راحتی در داخل کابین خودرو می‌افزاید. درب سرنشین جلو برای راحتی بیشتر مجهز به چراغ مطالعه است. همچنین برای راحتی و روشنایی بیشتر، هر تکیه گاه به LED مجهز شده است. در مورد فرمان نیز باید گفت که کنترل آن بسیار شهودی و آسان است. یک سنسور ضربان قلب در فرمان قرار داده شده است تا علائم خستگی راننده را تشخیص دهد. کنسول مرکزی به گونه ای طراحی شده است که از ارگونومی بالایی برخوردار باشد. گوشی‌های هوشمند را می‌توان با شارژر القایی که در پایه کنسول مرکزی قرار دارد یا روی پایه‌ای که به دسته‌بندی اضافه شده است، قرار داد."

یک تجربه شخصی

نگاهی به رنو Senic Vision؛ خودروی متفاوت رنو

رنو Scenic Vision دعوتی است برای کسب یک تجربه منحصر بفرد برای لذت بردن از هر لحظه در کنار خانواده بودن، گذراندن زمان با هم در راحتی کامل و ایمنی بیشتر. راننده و مسافران به طور یکسان باید انتخاب کنند که چگونه وقت خود را در داخل کابین بگذرانند. علاوه بر صفحه نمایش مرکزی، ده صفحه ویجت کوچک، قابل انطباق، بصری و قابل تنظیم در سرتاسر فضای داخلی خودروی مفهومی قرار داده شده است که هر کدام هدف متفاوتی مانند پخش موسیقی، ناوبری، تنظیمات دما، ضربان قلب و... را انجام می دهند.

دوربین های نصب شده بر روی آینه دید عقب داخلی تشخیص می دهند که مسافران به کجا نگاه می کنند و برای ارگونومی و دسترسی بیشتر، صفحه نمایش های کوچک را به سمت افرادی که مایل به استفاده از صفحه نمایش ویجت هستند هدایت می کنند. هر صندلی مجهز به میکروفون و بلندگو است تا یک محیط صوتی منحصر به فرد را برای هر فرد ایجاد کند و از برقراری ارتباط بهینه در کابین خودرو اطمینان حاصل کند زیرا می تواند صدای افرادی را که صحبت می کنند نیز تقویت کند. برای چت کردن با سایر مسافران نیازی به چرخش نیست، دو دوربین برای نشان دادن سرنشینان صندلی عقب در صفحه بزرگ مرکزی استفاده می شود.

این خودروی منحصر به فرد یکی دیگر از محصولات مفهومی گروه خودروسازی رنو فرانسه است که از دید آینده نگرانه این کمپانی به آینده صنعت خودرو خبر می دهد.

 


کلید واژه ها: رنو رنو scenic رنو scenic vision خودروی مفهومی کانسپت رنو