طراحی مسئولانه، روشی جدید در طراحی خودروی رنو

اما آیا کسی یک وسیله نقلیه را طراحی می کند بدون اینکه (اول) به شکل ظاهری آن فکر کند؟ ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو، روش جدیدی را برای طراحی خودروها معرفی می کند؟
طراحی مسئولانه، روشی جدید در طراحی خودروی رنو
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲ اخبار رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه ید طولایی در طراحی خودروهای مفهومی و آینده نگرانه دارد. این شرکت تا به حال کانسپت های زیادی را تولید کرده است که بخشی از آنها مانند رنو مگان ای-تک به خطوط تولید این شرکت رسیدند. این شرکت به تازگی از کانسپت تازه ای رونمایی کرد؛ خودروی مفهومی رنو Scenic Vision برای الهام بخشیدن به دنیای امروز و فردا از طریق محیط قوی و اجتماعی که تجسم می کند، آمده است. ارزش هایی که در دل منشا آن قرار دارند. این خودروی مفهومی جدید منحصر به فرد، خاص و متمایز، راه را برای حمل و نقلی که پایدارتر، ایمن تر و فراگیرتر است هموار می کند. اما آیا کسی یک وسیله نقلیه را طراحی می کند بدون اینکه (اول) به شکل ظاهری آن فکر کند؟ ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو، روش جدیدی را برای طراحی خودروها معرفی می کند؟

در ادامه با مجله رنو ایران همراه باشید تا نگاهی به فرایند تولید این خودرو داشته باشیم.

این یک خودروی مفهومی منحصربه‌فرد به دلیل طراحی، ویژگی‌هایش، اما مهم‌تر از همه به دلیل ارزش‌های توسعه پایداری است که در خود دارد. چگونه به Scenic Vision رسیدید؟

طراحی مسئولانه، روشی جدید در طراحی خودروی رنو

رنو Scenic Vision نحوه طراحی خودروها را تغییر داد. این خودروی مفهومی یک جرقه خلاقانه نیست که جان گرفته است، بلکه محصول یک روش مفهومی مبتنی بر سه رکن اصلی است: محیط زیست، ایمنی و فراگیر بودن. جالب است که ببینیم رویکرد جدید تا چه حد به خلاقیت ما می خورد و انتخاب های زیبایی شناختی خاصی را دیکته می کند و نه برعکس.

این خودروی مفهومی از لحاظ واقعی بودن ویژگی هایش منحصر به فرد است.

طراحی های بیرونی و داخلی خودروی مفهومی چگونه راه را برای مدل های آینده رنو هموار می کند؟

بنابراین طراحی آن بینشی از خط تولید خودروهای آینده رنو می دهد. نمای بیرونی شکل و سبک یک مدل خانواده تمام الکتریکی جدید را منعکس می کند که در سال 2024 وارد بازار می شود، در حالی که اتاق سرنشین اوج را به آینده طراحی داخلی رنو می دهد. رنو سنیک ویژن مطابق با DNA خود، بخشی از سنت «خودروهایی برای زندگی» است. این خودروی مفهومی همچنین مسیر جدیدی را برای رنو ترسیم می‌کند، مسیر حرکتی که پایدارتر، ایمن‌تر و فراگیرتر باشد. سبک آن منعکس کننده ارزش های برند است: نوع دوستانه، پویا و انسان گرایانه.

طراحی مسئولانه، روشی جدید در طراحی خودروی رنو

به این ترتیب، ما به آن منحنی هایی سخاوتمندانه، جذاب و خوش فرم دادیم. با این حال، ما همچنین می‌خواستیم طراحی را به آینده نزدیک کنیم، به همین دلیل است که خطوط براق، ساختار یافته و جزئیات با تکنولوژی بالا را با هم ترکیب کردیم. بنابراین، در ترکیب میراث خود با رویکردی قاطعانه تر، زبان بصری جدیدی برای برند ابداع کرده ایم. طراحی داخلی راه را برای فرصت‌های جدید هموار می‌کند، که در آن تعامل با وسیله نقلیه غریزی، کاملاً طبیعی، هر ویژگی مفید در جای منطقی خود خواهد بود. این شکل از هوش تطبیقی با تغییرات شدید ایجاد شده در معماری و فناوری که تجربه سواری را دگرگون کرده است، نمونه است.

رنو سنیک یک خودروی عالی برای زندگی است. کدام ویژگی های طراحی میراث فرهنگی خودرو را به نمایش می گذارد؟

طراحی مسئولانه، روشی جدید در طراحی خودروی رنو

«ماشین برای زندگی» خودرویی است که بر کاربران و تعاملات آنها متمرکز است. خودرویی که باید بهترین ها را از نظر طراحی بصری، ویژگی های کاربر پسند و خدمات ارائه دهد. ماشینی برای زندگی کاربردی و هوشمند است. این دقیقاً همان کاری است که ما با رنو Scenic Vision انجام داده ایم. منظره فقط یک شبح نیست، یک کارکرد است، زندگی در داخل خودرو است. به همین دلیل است که چشم انداز منظره شکل منحصر به فردی دارد. این خودرو نه یک مینی ون و نه یک خودروی شاسی بلند SUV.


کلید واژه ها: رنو رنو scenic رنو scenic vision خودروی مفهومی کانسپت رنو