رنو آینده طراحی خودرو را ترسیم می کند

چندی قبل شرکت رنو با همکاری دانشکده مرکزی سنت مارتینز دانشگاه هنر لندن مسابقه طراحی را با موضوع طراحی خودروهای آینده برگزار کرد.
رنو آینده طراحی خودرو را ترسیم می کند
۰۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۲ تکنولوژی سبک رنو

چندی قبل شرکت رنو با همکاری دانشکده مرکزی سنت مارتینز دانشگاه هنر لندن مسابقه طراحی را با موضوع طراحی خودروهای آینده برگزار کرد. برگزاری این رویداد بخشی از تلاش های شرکت رنو برای تشویق دانشجویان کارشناسی ارشد طراحی صنعتی برای تفکر درباره آینده خودروهای خودران، طراحی خودروهای ماژولار و تحقیق درباره زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز این نوع خودروها در آینده است.

نگاه رنو به آینده صنعت خودرو متمرکز بر خودروهای برقی، رانندگی خودروان و تکنولوژی ها متصل به این خودروها است. رنو به عنوان یک شرکت خودروساز اروپایی که بیشترین میزان فروش خودروهای برقی را دارد به دنبال این است که تا از اوایل سال ۲۰۲۰ وسایل نقلیه برقی خودران، متصل و مقرون به صرفه را به بازار عرضه کند.

داوری این رقابت بر عهده دو عضو ارشد تیم طراحی رنو به نام های آنتونی لو، نایب رئیس طراحی بدنه و فرانسوا لبوین، طراح ارشد بدنه و همچنین اعضایی از دانشکده سنت مارتینز بود. این رقابت با حصور ۱۵ دانشجو برگزار شد که در نهایت ۳ نفر به نیمه نهایی راه یافتند. این برندگان عبارتند از: استفانی جانگ لیو برای طراحی خودروی "فلو ( Flo )" که شامل طراحی خودرویی با سه اندازه مختلف برای سه نوع استفاده مختلف، تونا ینیسی برای طراحی خودروی "وو ( Vue )" و یوچن چای برای طراحی خودروی "فلوت ( The Float )" که با استفاده از تکنولوژِی "مگلو ( Maglev )" حرکت می کند. از میان این سه نفر یوچن چای توسط آنتونی لو به عنوان برنده این رقابت اعلام شد.

در فناوری مگلو که در حال حاضر در ساخت برخی خطوط قطار استفاده می شود تماس با ریل وجود ندارد و قطارها به جای غلتیدن چرخ‌ها بر روی ریل با نیروی مغناطیسی در هوا شناور شده بود و به جلو رانده می‌شوند. در فناوری مگلو نیروی مغناطیسی قطار را از زمین بلند کرده و با استفاده از موتور خطی و نه دوار رانده و در یک مسیر مشخص هدایت می‌کند.

چای با خلق "فلوت" که معادل فارسی آن "شناور" است تصویری از خودرویی ارائه کرد که مسیر جدید را برای ارتباط انسان ها و شکل تازه ای را برای حمل و نقل ایجاد می کند. همچنین این وسیله نقلیه ایده اینکه چگونه محبوبیت روزافزون خودروهای خودران باعث می شود که رانندگان بتوانند با اجتماع و دنیا خارج از خودرو ارتباط برقرار کنند را به خوبی ترسیم می کند.

خانم "چای" به عنوان برنده این رقابت دو هفته را در استودیو طراحی رنو در پاریس گذراند تا بتواند با همکاری مهندسین ارشد این شرکت بر روی ایده خود بیشتر کار کند. وی در این دوره توانست از اتاق واقعیت مجازی رنو استفاده کند. در این اتاق خودرو طراحی شده به اندازه واقعی اما به صورت مجازی ترسیم می شود و طراح می تواند با استفاده از تجهیزات مربوطه در درون خودروی طراحی شده خود قرار گیرد.

آنتونی لو درباره این مسابقه می گوید: این برای بار دوم است که رنو با همکاری سنت مارتینز چنین رقابتی را برگزار می کند و ما بار دیگر استعداد و طراحی های های خارق العاده ای از دانشجویان مشاهده کردیم. هدف بر ساخت خودروهای برقی متصل و خودران متمرکز است و این فوق العاده است که این دانشجویان این موضوع را به خوبی در طراحی های خود به کار گرفته اند. به خصوص طراحی یوچن با توجه به استفاده از فناوری مگلو در آن فوق العاده است. میزبانی از او در استودیو طراحی رنو و اینکه طراحی وی به واقعیت تبدیل شد مسرت بخش بود."

خودروی فلو:

طراحی استفانی چانگ لیو شامل سه خودروی مستقل است: یکی برای حمل و نقل کالا، یکی برای حمل و نقل شخصی و یک سوم برای حمل و نقل اشتراکی.

خودروی وو ( Vue ):

این خودرو رابطه ای عاطفی میان خودروهای آینده و استفاده کنندگان از آنها برقرار می کند. این خودرو مانند یک حیوان خانگی با مالک خود رابطه برقرار می کند و به طور مثال زمانی که راننده برای اولین بار در روز سوار بر خودرو می شود از وی اسقبال می کند.

خودروی فلوت:

نامگذاری این خود بر اساس ظاهر و عملکرد آن است. تصور چای از خودروهای آینده شبیه یک حباب در حال حرکت است که به جای جرکت بر روی حرکت بر روی چرخ از فناوری مگلو استفاده می کند.

منبع: رنو


کلید واژه ها: خودروی مفهومی خودروی آینده طراحی خودرو سالهاراحتی کانسپت رنو