رنو در مسیرنو

چندی است که شاهد فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت رنو پارس با هشتک # مسیرنو درفضای دیجیتال هستیم که مضمون جذابی را دنبال می‌کند؛ براین اساس که چگونه می‌توان از رانندگی و ترافیک لذت برد.
رنو در مسیرنو
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۷ سبک رنو

چندی است که شاهد فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت رنو پارس با هشتک # مسیرنو درفضای دیجیتال هستیم که مضمون جذابی را دنبال می‌کند؛ براین اساس که چگونه می‌توان از رانندگی و ترافیک لذت برد. این کمپانی کمپین دیجیتالی تعریف کرده که از اواخر سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ام بی ای نیوز در این خصوص با تیم رنو و آژانس تبلیغاتی که با این کمپانی همکاری داشته‌اند گفتگوی داشته است که در ادامه میخوانیم.

تیم رنو در خصوص کمپین # مسیرنو اعلام کرد: کمپین مسیرنو توسط رنو پارس در ایران به اجرا درآمده که تمرکز آن بر معرفی و فروش محصولات نبوده با توجه به اینکه این کمپین کاملاً بومی است و هسته مرکزی شکل گیری این کمپین شعار (passion for life) رنو است، تلاش براین بود که در کمپین این شعار در زندگی به تصویر کشیده شود با تمرکز بر ارزش‌های برند و حضور این برند در کشور که نکات مهم در شکل گیری ایده این کمپین بودند، تیم مارکتینک رنو درتلاش است که با کیفیت محصولات، رانندگی را برای مخاطب خود لذت بخش کند و تمایل دارد که با همین رویکرد شناخته شود. نکته‌ای دیگر آن است که قصد داشتیم روند تازه شدن برند رنو به مخاطب شناسانده شود و تنها محصولات قدیمی یادآور این برند در ذهن مخاطب نباشد تصمیم تیم رنو بر این بود که بجای آنکه از موضوعات گوناگون برای معرفی رنو وام بگیریم کمپین را از خود خودرو شروع کنیم. این کمپین در بستر دیجیتال شکل گرفت ولی درحال گسترش در بسترهای دیگر نیز هست.

قصد از ابتدا ایجاد یک جنبش در میان مردم بود ما برای این کمپین پایانی در نظرنگرفته‌ایم تا جایی کمپین پیش می‌رود که به دست مخاطبین سپرده شود و درمیان آنان به زندگی خود ادامه دهد ما قصد نداریم که فقط مخاطبین رنو داشته باشیم بلکه این کمپین مردمی است و به وسیله مخاطبین شکل گرفته است. برای هر لحظه از این کمپین برنامه ریزی صورت گرفته است و متناسب با نیاز کمپین ممکن است به مدیاهای دیگر گسترش پیدا کند بطور مثال برنامه بعدی ملاقات با مخاطبین در گالری عکس رنو است و یا برچسب‌هایی با هشتک مسیرنو که برای خودروها طراحی شده است که تعاملی خارج از فضای دیجیتال خواهد بود.

نت بینا، آژانس تبلیغاتی همکار رنو در این پروژه در خصوص شکل گیری کمپین بیان کرد: رابطه تیم دیجیتال رنو به عنوان سفارش دهنده و آژانس بسیار نزدیک است که این تمامل باعث شد که ما به صورت یک تیم واحد درشکل گیری این کمپین عمل کنیم. با توجه به شعار رنو و تمرکز بر لذت در رانندگی مهمترین چالشی که با آن روبرو بودیم ترافیک بود و رویکرد ما حل این معظل نبود چون امکان آن نیز در حال حاضر وجود ندارد اما چطور می‌توان با نگاهی متفاوت تحمل آن را آسان نمود و از اوقاتی که در ترافیک هستیم لذت ببریم، در واقع #مسیرنو قرار بود نگاه تازه‌ای در مورد ترافیکی که هر روز همه با آن روبرو هستند در ذهن مخاطبین خود ایجاد کند.

نکته‌ای که برای ما از ابتدای کار بسیار اهمیت داشت این بود که در جایگاه برند مخاطب را وادار به انجام کاری نکینم تنها سعی بر این باشد که یک فرهنگ را گسترش دهیم و همکاری بخواهیم، ما پیش از شروع کمپین محتواهایی را تولید کرده و به صورت بی نام منتشرکردیم به طورمثال می‌توان به خشونتی که در ترافیک ایجاد می‌شود و یا زمانی که از دست می‌رود اشاره کرد که به صورت خود جوش در فضای دیجیتال وایرال شد و حتی سلبرتی‌ها و افراد تاثیرگذار به صورت داوطبانه این محتواها را منتشر کردند که بسیار کمک کرد و باعث دیده شدن کمپین شد.

تیم رنو در خصوص انتخاب اشکان خطیبی برای این کمپین بیان کرد: ما هم زمان با پیشبرد مراحل ابتدای کمپین به دنبال افرادی که در حوزه ترافیک فعالیت می‌کنند فضا را رصد می‌کردیم، که متوجه شدیم اشکان خطیبی یکی از افرادی است که دغدغه‌های اجتماعی بسیاری را پیگیری کرده و تا جایی که می‌تواند کمک می‌رساند، با توجه به شخصیت این سلبریتی و موضوع کمپین ما از اسفند این همکاری را آغاز کردیم در واقع ما اشکان خطیبی را انتخاب نکردیم او را پیدا کردیم.

و درخصوص بازخورد مخاطبین می‌توان گفت که نتیجه خیلی فراتر از آنچه بود که ما درنظر داشتیم و علت را ما در سخت گیری برای تولید محتوا و استراتژی کمپین می‌دانیم که سبب شد مخاطبین زیادی بدون صرف هزینه و یا سفارش از سوی آژانس، در کمپین شرکت کردند. ما از ابتدا نگاهی بلند مدت برای فرهنگ سازی داشتیم که باعث شد بر کیفیت محتوا بسیار دقت و سختگیری کنیم که در ادامه حیات این کمپین بسیار موثر خواهد بود.

منبع: ام بی ای نیوز


کلید واژه ها: مسیر نو مسئولیت های اجتماعی رنو