در گرند پری ایتالیا چه گذشت؟

تیم فرمول یک رنو اسپورت نیز بازگشت خوبی به مسابقات فرمول یک داشت و کارلوس ساینز این مسابقه را در جایگاه نهم به پایان برساند اما به دلیل خروج رومن گروژان از جدول رده بندی در رتبه هشتم قرار گرفت.
در گرند پری ایتالیا چه گذشت؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۳ اخبار رنو فرمول یک

دور جدید مسابقات گرندی پری فرمول یک ایتالیا ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون انگلیسی پایان یافت این در حالی بود که دور تعیین خط با پول پوزیشن تاریخی کیمی رایکونن همراه بود. همیلتون در این مسابقه با زمان ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۵۴.۴۸۴ در جایگاه نخست ایستاد و کیمی رایکونن با اختلاف ۸.۷۰۵ در جایگاه دوم قرار گرفت. والتری بوتاس نیز با اختلاف ۱۴.۰۶۶ نسبت به نفر دوم، به کسب رده سوم رضایت داد.
تیم فرمول یک رنو اسپورت نیز بازگشت خوبی به مسابقات فرمول یک داشت و کارلوس ساینز این مسابقه را در جایگاه نهم به پایان برساند اما به دلیل خروج رومن گروژان از جدول رده بندی در رتبه هشتم قرار گرفت. این در حالی بود که نیکو هالکنبرگ پس از تلاش چشمگیر در دور اخر نتوانست در جمع ده نفر اول مسابقه قرار گیرد.
کارلوس ساینز مسابقه را در جایگاه هفتم آغاز کرد و در انتهای دور اول خود را به جایگاه ششم رساند. وی این مسابقه را با تایرهای سوپر سافت قمز شرکت ایتالیایی پیرلی آغاز کرد و در دور سی و نهم به جایگاه پیت استاپ رفت. نیکو هالکنبرگ نیز در خط شروع با تایرهای جدید سوپر سافت در جایگاه بیستم قرار داشت.
نیکو هالکنبرگ که این مسابقه را در رده سیزدهم به پایان رساند بعد از مسابقه گفت: "زمانی که مسابقه را در خط های پایانی و پشت سر دیگر رقبا شروع می کنیم مسابقه بسیار سخت می شود اما من از نتیجه امروز راضی هستم. تایرها برای ۴۰ دور مسابقه بسیار بلند بودند و نتیجه آن را در انتها دیدیم. خوشحال هستم که مسابقه را به پایان بردم و پرچم پایان مسابقه را دیدم. پیشروی در این پیست دشوار بود اما ما از تعطیلات آخر هفته استفاده خواهیم کرد و با امیدواری به سنگاپور می رویم.
کارلوس ساینز نیز درباره مسابقه ایتالیا گفت: "به صورت کلی می توانیم هفته را با خوشحالی به پایان ببریم. ما هر آنچه در توان داشتیم در پیست عرضه کردیم. با تلاش توانستیم ۴ امتیاز از مسابقه ای که انتظار داشتیم سخت باشد به دست بیاوریم و حالا راضی هستیم. فاصله به اندازه ای که بایست خوب بود اما در قسمت های مستقیم پیست چند جایگاه عقب افتادیم. اگر از جنبه مثبت نگاه کنیم عملکرد خوبی نشان دادیم. حالا نیز نگاهمان به مسابقه سنگاپور است جایی که امیداوریم رقابت بهتری داشته باشیم.
سیریل ابیتی‌بول مدیر تیم رنو نیز درباره این مسابقه گفت: "همانطور که انتظار داشتیم مسابقه چالش برانگیزی بود؛ ترکیبی از لحظات خوب و البته کاهی اوقات نا امید کننده. با توجه به عملکرد کلی تیم و به خصوص کارلوس باید بگویم دور تعیین خط خوبی داشتیم اما به همان اندازه در مسابقه خوب نبودیم تا بتوانیم از جایگاهی که در دور تعیین خط به دست آورده بودیم استفاده کنیم. ما در روز مسابقه تمام اقدامات درست را انجام دادیم و دوست داریم با قدرت بازگردیم و نگاه خود را به مسابقه سنگاپور معطوف کنیم جایی که امیدواریم نتیجه بهتری کسب کنیم.
در حال حاضر در جدول رانندگان لوئیس همیلتون از مرسدس با ۲۵۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و سباستین فتل با ۲۲۶ امتیاز در تعقیب اوست. پس از این دو نیز، کیمی رایکونن از تیم فراری، بوتاس از مرسدس، ورشتاپن و ریکیاردو از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند.
در جدول تیمی مسابقات امسال نیز تیم مرسدس بنز با ۳۷۵ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری نیز با ۳۶۰ امتیاز دوم است؛ پس از این دو نیز تیم های ردبول با ۲۳۸ و رنو با ۸۲ امتیاز در رده سوم و چهارم قرار گرفته اند.

 


کلید واژه ها: فرمول یک نیکو هالکنبرگ کارلوس سائنز گرندی پری ایتالیا