آینده فرمول یک را در RS۲۰۲۷ پیدا کنید

این خودرو با نام R.S. ۲۰۲۷ نسخه زیبای تکامل یافته و مفهومی مدل های کنونی فرمول یک تیم رنو است که با یک طراحی جدید و پیشرو همراه شده است.
آینده فرمول یک را در RS۲۰۲۷ پیدا کنید
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۲ تکنولوژی فرمول یک

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه و تیم فرمول یک آن سرمایه گذاری زیادی را در بخش ورزشی انجام داده اند و نمونه آن را باید در خودروی مفهومی این شرکت برای رقابت های فرمول یک جستجو کرد. این خودرو در نزدیکی ۴۰ سالگی حضور رنو رونمایی شد و تصویر رنو از دهه آینده خودروهای این صنعت را به تصویر کشیده است.

رنو R.S.2027

آخرین خودروی مفهومی تیم فرمول یک رنو اسپورت در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و تحسین بسیاری را برانگیخت. این خودرو با نام R.S. 2027 نسخه زیبای تکامل یافته و مفهومی مدل های کنونی فرمول یک تیم رنو است که با یک طراحی جدید و پیشرو همراه شده است. چراغ های LED قرار گرفته در جلوی خودرو، نمایشگر قرار گرفته در داخل رینگ، سیستم چهار چرخ متحرک و دماغه شفاف که از طریق آن می توان سیستم تعلیق خودروی را مشاهده کرد از جمله مواردی است که زیبایی های این محصول مفهومی رنو را دو چندان کرده است.

رنو R.S.2027

تاکید مهندسان رنو در طراحی این محصول بر جنبه انسانی و سرگرمی آن بوده است. تماشاچیان می توانند از طریق کابین شفاف خودرو که از به صورت ۳ بعدی پرینت شده و در ضمن از مواد سبک اما مستحکم ساخته شده است تماشاچی لحظاتی که بر راننده می گذرد باشند. نکته دیگری که این مهندسان در نظر گرفته اند این است که کلاه ایمنی راننده نیز از همین جنس مواد ساخته شده است و واکنش های راننده برای همه آشکار خواهد بود.

رنو R.S.2027

چراغ های جلوی R.S.2027 از طراحی C شکل اخیر محصولات رنو بهره می برد و نماد لوزی شکل و نورانی رنو نیز بر روی کاپوت خودرو نصب شده تا اتصال دهنده هویت برند میان راننده و محصولات شرکت باشد. همچنین نمایشگری که درون رینگ R.S.2027 قرار داده شده اطلاعاتی نظیر جایگاه راننده در مسابقه و وضعیت انرژی خودرو را نمایش می دهند تا بینندگان به صورت مستقیم و لحظه ای در جریان اطلاعات مسابقه قرار بگیرند.

رنو R.S.2027

همچنین از آنجاییکه الویت امنیت برای رنو به مسابقات فرمول یک نیز سرایت کرده است مهندسان نیز در طراحی این محصول به سوی لحاظ کردن این امنیت حرکت کرده اند و این امنیت از راننده و کابینی که او در آن قرار گرفته است آغاز می شود. در نتیجه کابین راننده از وی در برابر برخورد اشیای احتمالی و صدمات جلوگیری می کند. در واقع کابین خودرو مانند یک حباب ایرودینامیک فوق مستحکم ضد ضربه و ضد آتش از جنس پلی کربنات محفظه امنی را برای راننده ایجا کرده است.

رنو R.S.2027

در بخش فنی نیز انتظار می رود که حد نهایی قدرت این خودرو ۱ مگاوات و وزن آن کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم باشد که این ترکیب نسبت قدرت به وزن R.S.2027 را به عددی بی سابقه در مسابقات فرمول یک می رساند. همچنین استفاده از سیستم چهار چرخ فرمان پذیر این خودروی مفهومی را چابک و دقیق تر خواهد کرد و قدرت مانور آن را افزایش خواهد داد. باتری های با تراکم انرژی بالا این محصول جدید رنو که با یک سیستم ریکاوری انرژی با راندمان بالا همراه شده است قادر است انرژی بیشتری را برای رهاسازی در زمان مورد نیاز در خود ذخیره کند.

رنو R.S.2027

سیریل ابیتی‌بول مدیر تیم رنو اسپورت درباره رنو R.S.2027 می گوید: " یکی از اهداف ما در تیم مسابقات رنو اسپورت این است که آینده فرمول یک را نشان دهیم و به این رشته کمک کنیم تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. ما از ساخت این خودروی مفهومی بسیار مفتخر هستیم؛ این خودرو ایده ها و آرمان های رنو برای آینده را به طرفداران، علاقمندان مسابقات ورزشی و عموم مردم تبیین می کند.

منبع: رنو

 


کلید واژه ها: خودروی مفهومی رنو اسپورت فرمول یک Renault R.S.2027 کانسپت رنو