رنو مرکز ذخیره سازی پیشرفته باتری راه اندازی می کند

گروه رنو در حال راه اندازی مرکز "ذخیره سازی پیشرفته باتری" است. این مرکز بزرگترین سیستم ذخیره سازی باتری خودروهای برقی (EV) در اروپاست.
رنو مرکز ذخیره سازی پیشرفته باتری راه اندازی می کند
۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۰ اخبار رنو

گروه رنو در حال راه اندازی مرکز "ذخیره سازی پیشرفته باتری" است. این مرکز بزرگترین سیستم ذخیره سازی باتری خودروهای برقی (EV) در اروپاست.

گروه رنو به عنوان پیشگام حمل و نقل برقی در اروپا خبر راه اندازی سیستم ذخیره سازی پیشرفته باتری خود را اعلام کرد. این مرکز یک سیستم ذخیره سازی ثابت اختصاصی است که انرژی خود را از باتری خودروهای برقی می گیرد.

این مرکز دارای ظرفیت حداقل ۶۰ مگاوات ساعت که بزرگترین سیستم در نوع خود در اروپاست. اولین تجهیزات این مرکز اوایل سال ۲۰۱۹ در سه سایت در فرانسه و آلمان ساخته خواهد شد. سپس ظرفیت دخیره سازی این مرکز به تدریج افزایش خواهد یافت و شامل ۲۰۰۰ عدد باتری خودروهای برقی خواهد شد. این سیستم در این مرحله به ۶۰ مگاوات ساعت خواهد رسید که معادل مصرف روزانه یک شهر ۵ هزار خانواری است.

هدف این سیستم مدیریت اختلاف مصرف و تولید برق در یک زمان معین است تا نسبت منابع انرژی تجدید پذیر در ترکیب انرژی افزایش یابد. این به معنی حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا در شبکه برق با تلفیق منابع مختلف انرژی با نوسان ظرفیت تولید است. کوچکترین شکاف بین مصرف و تولید باعث اختلالاتی می شود که می تواند ثبات فرکانس محلی (۵۰ هرتز) را تحت تاثیر قرار دهد. نیکولاس شاتی، مدیر برنامه تجارت نوین انرژی گروه رنو می گوید: " هدف راه اندازی مرکز ذخیره سازی ما این است که این اختلافات را جبران کند. این شبکه در زمان معین میزان ذخیره شده مشخصی از انرژی را به نقطه ای از شبکه می رساند تا اثرات نامطلوب را کاهش دهد." سیستم ذخیره سازی رنو با کمک به حفظ تعادل در شبکه جذابیت اقتصادی انرژی های با تولید کربن پایین را افزایش می دهد.

این سیستم ذخیره سازی پیشرفته با استفاده از باتری خودروهای برقی ساخته می شود. این سیستم از باتری های دست دوم و باتری های جدید که برای استفاده های آتی جایگزین خواهند شد استفاده می کند. نیکلاس شاتی درباره این مرکز می گوید: "این مونتاژ منحصر به فرد به مرکز ذخیره سازی باتری اجازه خواهد داد تا در آینده نزدیک حدود ۷۰ مگاوات ساعت انرژی را تولید یا جذب کند. این قدرت بالا و هچنین ظرفیت بالای این مرکز اجازه خواهد داد که واکنش موثری به تمام تقاضاهای عمده شبکه داشته باشیم."

همکاری نزدیک با شرکای تجاری گروه رنو

گروه رنو به عنوان پیشگام صنعت حمل و تقل برقی در اروپا تنها به تولید خودرو اکتفا نکرده است و با کمک شرکای خود به یک بازیگر در اکوسیستم های هوشمند انرژی و برق تبدیل شده است.گروه رنو در این برنامه با La Banque des Territoires، با گروه میتسوی، دیمیتر و Mobility House همکاری کرده است.

منبع: رنو


کلید واژه ها: خودروهای رنو خودروهای برقی