با خودروی مفهومی Twin'Run رنو آشنا شوید

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال ۲۰۱۳ از نسخه مفهومی خود با نام Twin'Run در شهر موناکو پرده برداری کرد.
با خودروی مفهومی Twin'Run رنو آشنا شوید
۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۲ تکنولوژی رنوکار

شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال ۲۰۱۳ از نسخه مفهومی خود با نام Twin'Run در شهر موناکو پرده برداری کرد. این خودروی مفهومی جدید رنو بر گرفته از روح ورزشی برند رنو و به نوعی احترام به خودروی افسانه ای رنو ۵ توربو و کلیو وی ۶ است.

این خودرو همانند دوقلوی خود یعنی رنو Twin'Z یک خودروی چابک و البته مدرن شهری است و نمایانگر پنجمین مرحله از تکامل استراتژی طراحی خودروهای این خودروسازی اروپایی و همچنین نشان دهنده ایده های رنو برای نسل های آینده رنو توئینگوی محبوب این شرکت است.

رنو Twin'Run

مهندسین رنو از موتور خارق العاده به کار گرفته در رنو مگان Trophy در این خودروی مفهومی استفاده کرده اند که ۳۵۰۰ لیتر حجم داشته و در وسط خودرو مستقر شده است. این موتور قدرتمند می تواند ۳۱۶ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور بر دقیقه قدرت تولید کرده و حداکثر گشتاور آن ۳۷۹ نیوتن متر در دور موتور ۴۸۵۰ دور در دقیقه است.

رنو Twin'Run از نظر ابعاد نیز خودروی جمع و جوری محسوب می شود و ۳۶۸۰ میلیمتر طول، ۱۷۵۰ میلیمتر عرض و ۱۴۹۳ میلمتر ارتفاع دارد و باک خودرو نیز ۴۰ لیتر گنجایش دارد. رنو Twin'Run همچنین یک خودروی دیفرانسیل عقب به حساب می آید که قدرت موتور را از طریق یک جعبه دنده خودکار ۶ سرعته ترکیبی به رینگ های ۱۸ اینچی آن منتقل می کند.

رنو Twin'Run به لطف موتور قدرتمند و مهندسی دقیق رنو می تواند ظرف حدود ۴.۵ ثانیه از حالت سکون با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

رنو Twin'Run

طراحی این خودرو با تمرکز بر اسپورت بودن آن انجام شده و نسخه مفهومی ساخته شده آبی رنگ است که خطوط قرمز رنگی نیز بر روی آن به چشم می آید. عدد ۵ که روی درب رنو Twin'Run نقش بسته است نیز به رنو ۵ توربو اشاره می کند. میزبانی برخی جزئیات از جمله چراغ های جلو نیز به نوعی ادای احترام به رنو ۵ توربو است.

رنو Twin'Run کابین جاداری دارد و از شاسی لوله ای از جنس کربن ساخته شده تا وزن خودرو کاهش چشمگیری داشته باشد. پنل درها و داشبورد نیز به رنگ قرمز و مشکی و از طرح آلکانترا هستند. از صندلی SPARCO از چرم آلکانترا با کمربند ایمنی مسابقه ای برای این خودروی مفهومی رنو استفاده شده است و از ارگونومی بالایی برخوردار است.

رنو Twin'Run

طراحان رنو دسته دنده و ترمز دستی رنو Twin'Run را نزدیک به فرمان خودرو قرار داده اند. به علاوه اینکه یک صفحه نمایشگر ۵.۵ اینچی که اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، دور موتور، وضعیت دنده، وضعیت سوخت خودرو و فشار روغن را نشان می دهد در رنو Twin'Run به کار گرفته شده است.

بسیاری مشتاق هستند که خیلی زود این خودروی مفهومی رنو را خیلی زود در خیابان ببیند. باید منتظر ماند تا ببینیم چه زمانی شانس راندن یکی از خودروها را خواهیم داشت.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی مفهومی رنو توئینگو رنو Twin'Run کانسپت رنو