رنو مسیر نو می سازد

ترافیک کلیدواژه ای است که با زندگی شهروندان کلانشهرهای بزرگ دنیا عجین شده است. شهرندانی ایرانی و مخصوصا تهرانی ها نیز بیشتر با این مشکل دست به گریبان هستند.
رنو مسیر نو می سازد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۷ سبک رنو

ترافیک کلیدواژه ای است که با زندگی شهروندان کلانشهرهای بزرگ دنیا عجین شده است. شهرندانی ایرانی و مخصوصاً تهرانی‌ها نیز بیشتر با این مشکل دست به گریبان هستند.

طبق آمار، ۱۰ میلیون نفر ساکن دائمی تهران هستند و ۳ میلیون نفر هم به صورت شناور در رفت و آمدند، از طرفی تهران با ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت، ۲ هزار و ۹۱۱ کیلومتر راه عبوری دارد که تنها ۷۰۰ کیلومتر آن را اتوبان‌ها و بزرگ‌راه‌ها تشکیل می‌دهند. با بررسی این اعداد و ارقام به این نتیجه می رسیم که تهران بیش از ۸ برابر ظرفیتش خودرو دارد؛ ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتور که باعث ترافیک‌های سنگین در سطح شهر هستند.

ترافیک مشکلات زیادی از جمله آلودگی هوا را برای شهر و ساکنانش ایجاد می‌کند. به علاوه اینکه صرف ساعت‌ها زمان در ترافیک‌های شهری نیز امری آزاردهنده است.

ترافیک به صورت غیر مستقیم روی خشونت شهروندان تأثیر می‌گذارد. یعنی راهبندان، اتلاف وقت، سرگردانی، بی هدفی ابهام در حرکت ماشین‌ها، نرسیدن به برنامه‌ای که احتمالاً فرد پیش بینی کرده است، بهم خوردن قول و قرار و قاعده و در واقع تعهداتی که از ناحیه افراد ایجاد می‌شود همه این‌ها تحت شعاع ترافیک مخدوش می‌شود. یعنی قرار و مدار و تعهد و انتظانم امور دستخوش تغییر می‌شود.

طبیعی است که با چنین وضعیتی لذت بردن کار آسانی نیست. با این حال می‌دانیم که این مشکل قطعاً یک شبه حل نخواهد شد و نمی‌توان با پرخاشگری و حال بد به رانندگی در خیابان‌ها ادامه داد. مخصوصاً زمانی که بدانیم چیزی حدود ۶۶ نفر در ساعت در خیابان‌ها دعوا می‌کنند و ۹۸ درصد این دعواها مربوط به رانندگی و پارک ماشین است.

رنو برای اصلاح این وضعیت دست به کار شده است و کمپینی به نام مسیر نو را راه اندازی کرده است. رنو در این کمپین که با هشتگ #مسیرنو در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است از همه دعوت می‌کند تا سعی کنند بیشتر لبخنده بزنند بخصوص در ترافیک و زمانی که در حال رانندگی هستند. از نظر رنو این کار می‌تواند تمرینی برای رانندگی با حال بهتر باشد و نه تنها حال رانندگان را بهتر می‌کند بلکه این انرژی مثبت را بین همه پخش کند.

رنو برای شروع با معرفی کتاب صوتی گلستان سعدی به مخاطبان شبکه اجتماعی خود از آنها دعوت کرد که در زمانی که در ترافیک خسته کننده شهر هستند به قطعات این کتاب گوش دهند.

همچنین با راه اندازی این کمپین اشکان خطیبی، بازیگر، خواننده و کارگردان محبوب نسل جوان نیز به آن پیوست و یک بازی را برای مخاطبان راه اندازی کرد. برای شرکت در این بازی مخاطبان باید آهنگ «امسال سال ماست» که توسط اشکان خطیبی اجرا شده را دانلود کرده و آن را در خودرو پخش و با آن همخوانی می‌کردند و از این لحظات فیلم می‌گرفتند و سپس فیلم‌ها را با هشتگ #مسیرنو در صفحه اینستاگرام خود منتشر و صفحه‌ی اینستاگرام رنو (renault.ir) را هم منشن می‌کردند. در پایان ویدئوهای ارسالی توسط جمعی از داوران بررسی شده و به نفر برتر جایزه‌ای اهدا می‌شود.

این کمپین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است و تاکنون تعداد زیادی پست در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ مسیر نو به اشتراک گذاشته شده است. فراموش نکنید که به #مسیرنو سر بزنید!


کلید واژه ها: مسیر نو رنو استایل ترافیک اشکان خطیبی امسال سال ماست