رنو از نسل جدید موتورهای خود رونمایی کرد

رنو از نسل جدید موتورهای بنزینی خود که ماحصل همکاری رنو-نیسان و شرکت دایملر است رونمایی کرد. مصرف سوخت و انتشار گاز مونوکسید کربن در این موتورها کاهش یافته و در عین حال به لذت رانندگی با خودروهایی که از این موتور استفاده می کنند افزوده شده است.
رنو از نسل جدید موتورهای خود رونمایی کرد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸ اخبار رنو تکنولوژی

رنو از نسل جدید موتورهای بنزینی خود که ماحصل همکاری رنو-نیسان و شرکت دایملر است رونمایی کرد. مصرف سوخت و انتشار گاز مونوکسید کربن در این موتورها کاهش یافته و در عین حال به لذت رانندگی با خودروهایی که از این موتور استفاده می‌کنند افزوده شده است.

رنو در حال حاضر از این موتور در دو محصول سنیک و گرند سنیک خود بهره جسته است. قرار است که از این موتور در دیگر خودروهای سال ۲۰۱۸ رنو استفاده شود.

رنو این موتور را در سه نسخه مختلف با قدرت‌های خروجی متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. نام کامل این پیشرانه Energy TCE است. نسخه‌ی پایه این موتورها با نام " Energy TCe-115" می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۴۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. مدل دیگر " Energy TCe-140" است که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. مدل " Energy TCe-160" هم ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق سیستم دوکلاچه انتقال می‌دهد.

این موتور ۱.۳ لیتری بنزینی با سیستم پاشش مستقیم سوخت گشتاور بهتری را در دور موتورهای پایین‌تر دارد و در دور موتورهای بالاتر نیز ثبات بیشتری دارد.

فیلیپه برونت، نایب رئیس گروه رنو-نیسان می‌گوید: "این موتور بنزینی تمام تخصص مهندسین گروه رنو، گروه رنو-نیسان و شرکت دایملر را در بر می‌گیرد. این موتور با بیش از ۴۰ هزار ساعت آزمایش تمامی استانداردهای کیفی گروه رنو-نیسان و دایملر را کسب کرده است."

این موتور از چندین نوآوری اخیر توسعه یافته توسط گروه رنو-نیسان از جمله تکنولوژی پوشش دهی سیلندر موتور نیسان GT-R بهره می‌برد؛ این تکنولوژی بهره وری موتور را با کاهش اصطکاک و بهینه سازی انتقال حرارت آن افزایش می‌دهد. دیگر فناوری‌هایی که لذت رانندگی را افزایش می‌دهد و در عین حال مصرف سوخت و انتشار مونوکسید کربن را کاهش می‌دهد در موتور مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله اینکه فشار پاشش مستقیم سوخت ۲۵۰ بار افزایش یافته است و طراحی خاص محفظه احتراق آن ترکیب هوا و سوخت را بهینه‌تر کرده است. همچنین تکنولوژی دیگر به کار رفته در این موتور ورودی و خروجی سوپاپ‌ها را بر اساس بار موتور کنترل می‌کند.


کلید واژه ها: تکنولوژی اخبار رنو نسل جدید موتورهای بنزینی