۱۲۰ سال نوآوری به سبک رنو

شرکت خودروسازی رنو که در سال ۱۸۹۸ توسط لوئی رنو پایه گذاری شد در طول تاریخ خود سرمنشا نوآوری های زیادی بوده است.
۱۲۰ سال نوآوری به سبک رنو
۰۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۵ تکنولوژی

شرکت خودروسازی رنو که در سال ۱۸۹۸ توسط لوئی رنو پایه گذاری شد در طول تاریخ خود سرمنشا نوآوری های زیادی بوده است. رنو همچنان به نوآوری در صنعت خودرو و صنایع وابسته آن علاقه دارد و خود را به آن متعهد می داند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به لحظاتی که در این ۱۲۰ سال ماندگار شدند.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۸۹: رنو وویتروت از خیابان رو لپیک بالا می رود

تاریخ نوآوری رنو در ۲۴ دسامبر ۱۹۸۹ زمانی که لوئی رنو خیابان رو لپیک پاریس را روی چرخ های خودروی وویتروت خودش بالا رفت آغاز شد. این خودرو کوچک از یک سیستم انتقال قدرت رانش مستقیم بهره می برد که در آن زمانی یک نوآوری انقلابی به حساب می آمد. او در همان شب ۱۲ دستگاه از این محصول جذاب خود را به فروش رساند.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۰۲: اولین موتور دو سیلندر

رنو در سال ۱۹۰۲ اولین موتور دو سیلندر خود را ساخت. این موتور پایه ساخت موتور ۴ سیلندری بود که مارسل رنو با راندن خودروی مجهز به آن توانست برنده مسابقه اتومبیل رانی پاریس به وین شود.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۵۶: ثبت رکوردی تازه توسط رنو Etoile Filante

خودروی Etoile Filante رنو در ۵ سپتامبر ۱۹۵۶ توانست در دشت نمک بونویل ایالات متحده امریکا ۴ رکورد سرعت جدید از خود بر جای بگذارد. این اتفاق با بهره گیری از موتور ۲۷۰ اسب بخاری ساخته شده توسط مهندسین رنو ممکن شد و شهرت شرکت رنو به عنوان یک شرکت پیشگام خودروساز را در دنیا مطرح کرد.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۶۵: رونمایی از هاچبک رنو ۱۶

خودروی رنو 16 (R16) در ژانویه ۱۹۶۵ با طراحی چشم نواز خود به عنوان اولین خودروی هاچبک کامپکت رونمایی شد. این محصول رنو در ابتدا به خاطر طراحی ظاهریش مورد انتقاد فراوانی قرار گرفت اما در نهایت توانست توجهات را به خود جلب کند. طراحی این خودرو چیزی میان واگن استیشن و یک خودروی کامپکت بود.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۷۷: موتور توربو برای فرمول یک

رنو با پیوستن خود به مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۷۷ و با عرضه خودروی RS01 که به یک موتور توربو شارژ مجهز بود انقلابی به پا کرد. از آن سال به بعد، رنو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در این ورزش بوده است.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۸۴: رنو اسپس، اولین خودروی چند منظوره جهان

رنو Espace از لحظه ای که در سال ۱۹۸۴ به رسانه ها ارائه شد علاقمندان فراوانی به خود جلب کرد. با این وجود تضمینی وجود نداشت که این محصول بتواند یک موفقیت بزرگ برای رنو باشد. در آن زمان، هیچکس تا به حال یک وسیله نقلیه ای که چنان جادار و همه کاره باشد را ندیده بود. رنو اسپس با پنج صندلی عقب کاملاً قابل انعطاف که می توانست برای ایجاد یک "اتاق نشیمن" تا شوند، شگفت انگیز و جذاب بود.

نوآوری در رنو

سال ۱۹۹۲: رنو توئینگو رانندگی شهری را متحول کرد

رنو توئینگو به محض رونمایی در نمایشگاه خودروی پاریس توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. طراحی و ظاهر قورباغه ای خودرو که ترکیبی از خودروهای MPV و کامپکت بود بسیار جالب توجه بود. نام این خودرو نیز ترکیب کلمات Twist (پیچ و تاب خوردن) ، Swing (تاب خوردن) و Tango (نوعی رقص) بود و بازار هدفش نیز قشر جوان بودند و توانست خیلی زود به اهداف خود برسد.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۰: رونمایی از خوردوی مفهومی رنو DeZir

خودروی مفهومی رنو دزیر در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و نمایانگر عصر رنسانس در استراتژی طراحی خودروهای رنو تحت رهبری لارن ون دن آکر بود. همچنین این خودرو مظهر عشق به عنوان اولین مرحله در چرخه حیات در قلب استراتژی طراحی خود بود.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۱: سرمایه گذاری رنو در دره سیلیکون به عنوان مرکز فناوری دنیا

رنو در سال ۲۰۱۱ مرکز نوآوری باز خود در دره سیلیکون در کالیفرنیا را افتتاح کرد. این مرکز تنها چند دقیقه با مراکز گوگل، فیس بوم، اپل و آمازون فاصله دارد و این ویژگی می تواند به تسریع فرایند یادگیری فناوری های جدید که می توانند آینده وسایل نقلیه را تحت تاثیر قرار دهند بیانجامد.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۲: انقلاب در خودروهای برقی با رنو ZOE

رنو با معرفی زویی در سال ۱۹۹۲ حرکتی جسورانه و نوآورانه انجام داد. این خودرو اولین خودروی کامپکت برقی رنو بود که به صورت انبوه به بازار عرضه شد. این خودرو در حال حاضر پر فروش ترین خودروی این کلاس در اروپاست.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۶: رنو ترزو؛ سپیده دم یک چرخه جدید

خودروی مفهومی رنو ترزور که در نمایشگاه خودروی سال ۲۰۱۶ پاریس رونمایی شد را باید جانشین بر حق رنو DeZir دانست. این خودروی کوپه دو نفره برقی شروع یک چرخه طراحی جدید را به نمایش گذاشت و شروعی تازه برای خودروهای آینده رنو بود.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۷: رنو سیمبیوز؛ خودرویی برقی، خودران و متصل

پیشرفت فناوری های مختلف در رانندگی خودران فرصت های تازه ای را برای استفاده از خودروها به خصوص در تجربیات نوین سفر ایجاد کرده است. خودروی مفهومی رنو سیمبیوز اولین خودرویی است که از همان آغاز برای رانندگی مستقل از راننده طراحی شده است.

نوآوری در رنو

سال ۲۰۱۸: سه گانه ای برای حمل و نقل اشتراکی

گروه رنو در سال ۲۰۱۸ از سه روبو خودروی مفهومی خود با نام های ایزی گو، ایزی پرو و ایزی اولتیمو رونمایی کرد که تصویر کننده دیدگاه این شرکت درباره حمل و نقل شهری و اشتراکی در آینده هستند.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو زویی خودروی برقی خودروی مفهومی رنو ایزی-گو سالهاراحتی رنو ایزی پرو رنو ایزی اولتیمو