رنو EZ-Ultimo؛ لوکس فرانسوی برای آینده

این روبو خودرو رنو ایزی اولتیمو (EZ-Ultimo) نام دارد و عضو جدید خانواده خودروهای تمام برقی خودروان سری EZ رنو به حساب می آید.
۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۷ اخبار رنو ویدئوها

نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس به نوعی خانه شرکت رنو برای نمایش جدیدترین محصولاتش به حساب می آید به همین دلیل است که این شرکت تلاش مضاعفی برای حضور در آن به خرج می دهد. این شرکت فرانسه در نمایشگاه امسال از خودروی مفهومی خودران جدیدی رونمایی کرد که شاید تا حدودی فانتزی باشد اما قطعاً یکی از جذاب ترین محصولاتی است که تاکنون از سوی رنو معرفی شده است. این روبو خودرو رنو ایزی اولتیمو (EZ-Ultimo) نام دارد و عضو جدید خانواده خودروهای تمام برقی خودروان سری EZ رنو به حساب می آید. رنو تا پیش از معرفی EZ-Ultimo از دو عضو دیگر به نام ایزی-گو و ایزی-پرو رونمایی کرده بود.

EZ-Ultimo

رنو ایزی-گو یک خوردوی مفهومی خودران تمام برقی است که برای حمل و نقل اشتراکی شهری طراحی شده است؛ رنو ایزی-پرو نیز نمایانگر دیدگاه رنو درباره آینده خودروهای خودران برای حمل و نقل در آینده است. اما عضو جدید خانواده EZ رنو یک خودروی لوکس لیموزین است. تصاویر منتشر شده از این محصول جدید شرکت رنو شاید نتواند به درستی مقیاس اندازه آن را توصیف کند. در واقع بهتر است ابعاد این خودرو با قایق های تفریحی مقایسه شود تا خودروهای شخصی که تاکنون دیده ایم.

EZ-Ultimo

رنو خودروی مفهومی جدید خود را یک "سالن درجه یک" تجسم می کند که در خدمت ارائه تجربیات ممتازی است که ممکن است توسط یک خط هوایی یا یک هتل مجلل نیز وجود داشته باشد. بنابراین این خودرو شاید به صورت مستقیم توسط افراد ثروتمند استفاده نشود اما توسط کسانی که به این افراد خدماتی را ارائه می دهند استفاده خواهد شد.

EZ-Ultimo

طراحی داخلی رنو EZ-Ultimo با سطوحی که از سنگ مرمر واقعی همراه با پانل های چوبی، چرم و نور پردازی با طراحی خارجی فوق العاده آن هماهنگ است. طراحان رنو در طراحی کابین این خودروی لوکس برای القای بیشتر حس راحتی از دو صندلی راحتی چرخان که روبروی یکدیگر قرار گرفته اند بهره برده اند به علاوه اینکه صندلی کاناپه مانندی هم در پشت این دو صندلی قرار گرفته است. رنو EZ-Ultimo با وجود اینکه ابعاد بزرگی دارد اما تنها می تواند ۳ نفر را در خود جای دهد.
همچنین سقف این خودروی لوکس تمام برقی و متصل رنو از جنس شیشه است؛ به علاوه اینکه طراحی جانبی این خودرو نیز درارای یک ساختار شبکه ای است و با پنجره های سیاه و سفید پوشانده شده اند، که به مسافران اجازه می دهد بدون نقض حریم خصوصی خود به دنیا خارج از خودرو بنگرند. همچنین سیستم اطلاعاتی سرگرمی جدیدی که Augmented Editorial Experience نامگذاری شده، دیگر ویژگی کابین مفهومی رنو EZ-Ultimo به شمار می رود.

EZ-Ultimo

شرکت رنو می گوید دلیل ساخت این خودروی مفهومی این است که نشان دهد چه چیزهایی ممکن است. به طور کلی معتقدند که نمی توان بدون اینکه آینده را تصور کرد آن را ساخت. طراحان رنو در ساخت این خودرو این نکته را مد نظر قرار داده اند که حس راحتی یک اتاق نشیمن را به سرنشینان منتقل کند؛ ایده اصلی رنو ایزی اولتیمو از سبک معماری هوسمان، طراح شهری مشهور فرانسوی گرفته شده که به خاطر طرح نوسازی پاریس مشهور است. رنو EZ-Ultimo با طراحی منحصر به فرد خود برای کاربردهای مختلف تناسب داشته و می توان از آن برای سفرهای شخصی کوتاه شهری، سفرهای تجاری و یا سرویس حمل و نقل لوکس توریست ها استفاده کرد.

EZ-Ultimo

همچنین رنو در ساخت این خودرو از بهترین مواد موجود استفاده کرده است و آنها را با مدرن ترین روش های موجود در صنعت خودروسازی در کنار یکدیگر قرار داده است. رنو ایزی – اولتیمو جانی دوباره به ژن های "طراحی فرانسوی" و "زندگی آسان" داده است و خود را به عنوان یک وسیله نقلیه ممتاز با الهام از ظرافت فرانسوی معرفی می کند.

منبع: رنو


کلید واژه ها: خودروی برقی رنو ایزی اولتیمو EZ-Ultimo