رنو ایزی-گو: چشم اندازی از وسیله نقلیه اشتراکی شهری

رنو در نمایشگاه خودروی ژنو از محصول مفهومی جدید خود به نام ایزی-گو (EZ-GO) رونمایی کرد. ایزی-گو روبو خودرویی که سفرهای شهری و زندگی روزانه مصرف کنندگان شهری خود را ساده تر خواهد کرد. ایزی-گو یک سرویس چندکاره اشتراکی است.
رنو ایزی-گو: چشم اندازی از وسیله نقلیه اشتراکی شهری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰ رنوکار ویدئوها

رنو در نمایشگاه خودروی ژنو از محصول مفهومی جدید خود به نام ایزی-گو ( EZ-GO ) رونمایی کرد. ایزی-گو روبو خودرویی که سفرهای شهری و زندگی روزانه مصرف کنندگان شهری خود را ساده تر خواهد کرد. ایزی-گو یک سرویس چندکاره اشتراکی است.

این خودروی با طراحی منحصر به فرد تقریباً نگاه رنو به آینده ظاهر و عملکرد خودروهای اشتراکی تا سال ۲۰۳۰ را نشان می دهد. با این وجود رنو پیش از این نیز قصد داشت تا ناوکانی از روبوتاکسی های را برای مصارف تجاری ارائه کند.

این خودروی مفهومی کاملاً برقی است و می تواند تا ۶ نفر را در خود جای دهد و کاملاً خودران است. طول ایزی-گو همانند مرسدس بنز اس کلاس ۵۲۰۰ میلیمتر است. رنو برای اقزایش فضای داخلی خودرو موتور را در محور عقب خودرو قرار داده است. از آنجاییکه این خودرو برای استفاده در شهر ساخته شده است از محدودیت سرعت ۴۸ کیلومتر برخوردار است.

ایزی-گو به جز لوگوی رنو که روی آن قرار دارد نشانه های دیگری از زبان طراحی این شرکت ندارد با این حال لورن ون در آکر، مدیر طراحی رنو می گوید که این کار یک دلیل داشته است: "ما این طراحی را مبهم گذاشتیم؛ ما به دنبال جلب نظر یک مشتری نیستیم بلکه به دنبال جلب نظر یک شهر، یک شرکت، یک هتل و در کل مردمی هستیم که به دنبال خدمات حمل و نقل می گردند."

فرض کنید یک گروه پنج نفری از دوستان که برنامه دورهمی بودنشان رو به پایان است تصمیم دارند به خانه های خود بازگردند؛ کافی است با گوشی های هوشمندشان درخواست یک "روبو خودرو" کنند. خودرویی بدون راننده که به طور اختصاصی برای سفرهای اشتراکی درون شهری طراحی و تولید شده است. بعد از مدت کوتاهی خودرو به محل معین شده می رسد، آنها را سوار می کند و هر کدام را مقاصدشان می برد.

چنین چشم اندازی از سفرهای درون شهری می تواند در آینده برای افراد و موقعیت های دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد. فرض کنید برای تاجری که می خواهد به جلسه ای برود، توریست هایی که می خواهند از ابنیه مختلف بازدید کنند، زن و شوهری که می خواهند از فرودگاه به خانه برگردند و چندین مثال متفاوت دیگر. تنها کار مشترکی که تمام این افراد لازم است انجام دهند یک چیز است: از ایزی-گو، روبو خودرو و سرویس حمل و نقل اشتراکی شهری طراحی شده توسط رنو استفاده کنند.

آینده حمل و نقل برای همه

ایزی-گو نیازهای آینده حمل و نقل را برطرف می کند: در دسترس و بدون نیاز به راننده. این خودرو همچنین یک وسیله نقلیه الکتریکی است که برای مصارف و نیازهای شهری هر کسی طراحی و تولید شده است.

"زندگی آسان" با ایزی-گو

رنو در مدت ۱۲۰ سال از تاسیس خود همواره شعار "زندگی آسان" را توسعه داده است و این موضوع هیچگاه تا به این اندازه به واقعیت نزدیک نبوده است. به عنوان مثال ایزی-گو را می توان از طریق اپلیکیشن و یا از طریق ایستگاه های اختصاصی آن درخواست داد؛ سوارشدن به این خودرو به دلیل طراحی در ورودی بزرگ برای آن تسهیل شده است؛ کالسکه کودک و صندلی چرخدار به راحتی در این خودرو جای داده می شود؛ طراحی U شکل صندلی های این خودرو محیط آن را راحت تر و دلنشین تر کرده است؛ صفحه نمایش بزرگی که روبروی در این خودرو قرار گرفته است اطلاعات سفر را نمایش می دهد. مسافران ایزی-گو می توانند زمان سفر خود را به مطالعه، کار و یا خوابیدن بگذرانند.

ایمنی از اصول ابتدایی برند رنو است که با عرضه این خودرو توانسته آن را برای مسافران ایزی-گو و دیگر شهروندان به ارمغان بیاورد. در درجه اول با بهره مندی از سیستم خودران به کاهش تصادفات کمک خواهد کرد. مسافران می توانند با استفاده ااز تکنولوژی های این خودرو و سیستم نظارت از راه دور آن در صورت نیاز کنترل حداکثر سرعت آن را در کنترل خود بگیرند.

همه اینها در حالیکه بخشی از شهر هستند به کیفیت زندگی شهری منجر می شود. طراحی نوآورانه ایزی-گو آن را از دیگر وسایل حمل و نقل شهری که دید مسافران و دیگران را مختل می کند متمایز می کند. همچنین عدم انتشار آلودگی این خودرو به کاهش آلودگی شهرها منتهی خواهد شد. در نهایت، ایستگاه‌های اختصاصی رنو ایزی-گو با زیبایی بی‌نظیری به منظره شهری زیبایی دو چندان می بخشد.

سرویس روبو تاکسی تا ۲۰۲۲

تفکر درباره آینده سفرهای درون شهری تنها کاری نیست که گروه رنو به آن می اندیشد. رنو در نظر دارد تا به همراه شرکایش خدمات تجاری روبو تاکسی را تا پایان برنامه استراتژی این شرکت در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی مفهومی اخبار رنو نمایشگاه خودروی ژنو رنو ایزی-گو EZ-GO خودروی خودران کانسپت رنو