ایزی پرو حمل و نقل شهری را با آینده پیوند می زند

"حمل و نقل پایدار برای همه، اکنون و آینده" این چیزی است که گروه رنو به آن معتقد است. حمل و نقل در شهرهای آینده برقی، متصل، خودران و اشتراکی و تحویل بار نیز جزو آن خواهد بود.
ایزی پرو حمل و نقل شهری را با آینده پیوند می زند
۰۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۳ تکنولوژی

در دنیای که سرعت رشد شهر نشینی در حال افزایش است دیگر جابجایی افراد تنها مسئه مهم و حیاتی نخواهد بود. عصر جدید به معنای آغازی برای حمل و نقل کالا با ملزوماتی مانند سرعت، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان است چرا که در حال حاضر افزایش زیادی را در بخش خریدهای آنلاین مشاهده می‌کنیم. این افزایش نیازمند زمان بندی دقیق‌تر و سریع‌تر تحویل بار با توجه به مقررات سخت و محددود کننده رفت و آمد در شهرهاست.

"حمل و نقل پایدار برای همه، اکنون و آینده" این چیزی است که گروه رنو به آن معتقد است. حمل و نقل در شهرهای آینده برقی، متصل، خودران و اشتراکی و تحویل بار نیز جزو آن خواهد بود. برای دستیابی به این نقطه باید امکانات مورد نظر آن و زندگی واقعی را زیر یک سقف قرار دارد. این همان موضوعی است که رنو برای آن راه حلی ایجاد کرده است.

رنو EZ Pro

۷۸ درصد. این عدد میزان پیش بینی شهر نشینی در اروپا در سال ۲۰۳۰ یعنی کمتر از ۱۰ سال دیگر را نشان می‌دهد. در همین زمان نرخ حمل و نقل شهری حدود ۲۰ درصد رشد خواهد کرد. این نشان می‌دهد که حمل و نقل شهری دارای چه جایگاه مهم و حیاتی در سازماندهی شهرهای آینده است.

رنو EZ Pro

رنو چندی پیش خودروی رنو ایزی گو را برای جایجایی افراد معرفی کرد. این خودروی مفهومی یک خودروی اشتراکی، هوشمند، برقی، متصل و خودران بود که از طریق ایستگاه‌های خاص خود و همچنین تلفن‌های همراه هوشمند قابل دسترسی بود.

رنو EZ Pro

فردریک شارتیه از شرکای شرکت معماری شارتیه دالیکس معتقد است که شهرهای امروزی شلوغ و حمل و نقل در آنها سخت است. وی می‌گوید: " اکنون ما به ایده‌های جدیدی احتیاج داریم تا اجازه دهد کسب و کارها رشد کنند و تحویل بارهای شهری را در حالی که جابجایی‌ها در خیابان‌های اصلی را کاهش و دغدغه‌های محیط زیستی را رفع می‌کند به انجام رساند."

رنو EZ Pro

اکنون گروه رنو برای پاسخ به این چالش خودروی مفهومی ایزی – پرو (EZ-PRO) را معرفی کرده است. این خودرو نه تنها برای استفاده توسط صنایع و افراد وابسته به صنعت حمل و نقل بار بلکه برای استفاده روزمره کارافرینان، استاد کاران و تجار طراحی شده است. ایزی پرو یک روبو خودروی اشتراکی است که طیف وسیعی از استفاده‌ها را ارائه می‌دهد و دارای انعطاف پذیری است که مناسب اکوسیستم حمل و نقل بار در محیط شهری است.

رنو EZ Pro

شهرهای آینده برای اینکه اقتصادی‌تر، پایدارتر و دوستدار انسان‌ها باشد باز طراحی شده و بیشتر عمودی خواهند بود تا افقی. یک ساختمان می‌تواند مرکز یک باغ، اقامتگاه افراد، دفتر کار، انبار یا حتی یک مرکز تحویل بار باشد جایی که ایزی پرو می‌تواند در آنجا بارگیری کند.

این ساختمان‌ها بخشی از هسته تجارت شرکت شارتیه دالیکس هستند. تصور اینکه ایزی پرو در آینده در هاب لجستیک طراحی شده توسط این شرکت مورد استفاده قرار گیرند آسان است. این هاب شامل یک مرکز لجستیک در طبقه همکف، یک طبقه برای صنایع کوچک و یک فضای ۱۰ هزار متر مربعی برای کشاورزی شهری خواهد بود. به لطف استفاد از چنین مدلی در معماری این ساختمان، تولید، مصرف و تحویل در کنار یکدیگر خواهند بود.

فردریک شارتیه می‌گوید: "تصور اینکه میان این فعالیت‌ها هم افزایی ایجاد شود ممکن است. به طور مثال ناوگانی از خودروهای بدون راننده که با مرکز لجستیک همکاری می‌کند و می‌توانند محصولات کشورزی را به ساکنان تحویل دهند یا اینکه مانند یک بازار سیار کوچک عمل کند."

حمل و نقل آینده به یک تلاش تیمی نیاز خواهد داشت. وسایل نقلیه، زیر ساخت‌ها و خدمات باید برای خدمت به شهروندان شهرهای آینده مورد استفده قرار گیرند. رنو ایزی پرو آماده است که نقش خود را ایفا کند.

رنو دو مدل از این خوردوی مفهومی خود را در نظر گرفته است یکی که دارای یک متصدی است که مسئول تحویل بارهای شکننده یا حساس و مهم به صورت دستی است و در صورت لزوم می‌تواند به وسیله یک جوی استیک کنترل خودرو را هم در دست بگیرد دیگری یک رنو ایزی پرویی است که درون دارای قفسه‌هایی است که اشخاص می‌توانند آنها را با تلفن‌های هوشمند خود باز کنند.

رنو EZ Pro

رنو معتقد است که یکی از مزایای استفاده از این خودرهای تحویل بار خودران این است که افراد می‌توانند تصمیم بگیرد که دقیقاً کی و کجا بار خود را تحویل بگیرد. این شرکت همچنین پیش بینی می‌کند استفاده از ناوگان خودرهای ایزی پرو به کاهش ترافیک هم منجر شود. این خودروهای خودران با تصال به زیرساخت‌های شهر مانند اطلاعات چراغ‌های راهنمایی می‌توانند میزان سرعت خود را متناسب با جریان ترافیک تنظیم کنند.

منبع: رنو


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: رنو ایزی پرو EZ-Pro