رنو زویی؛ کوچک کارآمد

رنو از نسل جدید خودروی برقی زویی (Zoe) خود رونمایی کرد.
رنو زویی؛ کوچک کارآمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۰ رنوکار

رنو از نسل جدید خودروی برقی زویی ( Zoe ) خود رونمایی کرد.

زویی خودروی کوچک برقی این کمپانی فرانسوی و پرفروش‌ترین وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست اروپاست در سال گذشته بوده است. این خودرو می‌تواند دو عیب عمده خودروهای برقی یعنی قیمت بالا و برد نه چندان زیاد را برطرف کند.

آخرین نسخه بویی از موتور برقی جدید R 110 رنو بهره می‌برد و نخستین مدلی است که به قلب تپنده 80 کیلو واتی مجهز شده است.

موتور R110 با وجود اینکه از نظر اندازه با مدل R90 برابر است اما ۱۲ کیلو وات از نسخه قبلی قدرتمندتر است.

این موتور با وجود اینکه در حالت آفلاین قدرتی برابر موتور R90 دارد اما شتاب آن در سرعت‌های بالاتر حدود ۲ ثانیه بهبود پیدا کرده است. رنو زویی با این موتور می‌تواند تا ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.

الیزابت دلوال، دستیار مدیر پروژه رنو زویی می‌گوید: " زویی به لطف موتور ارتقا یافته خود اکنون بیش از پیش مناسب سفرهای درون شهری است. رانندگان زویی علاوه بر لذت رانندگی این خودرو صاحب خودرویی هستند که بیشترین برد را در بازار خودروهای برقی داراست."

زویی همچنین از فناوری اتصال به اپلیکیشن های اندروید برخوردار است. این به این معنی است که رانندگان می‌توانند اپلیکیشن های مناسب رانندگی اندرویدی مانند Waze ، Deezer ، TuneIn ، اسکایپ، مسنجر، Audible و تعداد زیادی اپلیکیشن دیگر موجود بر روی فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی استور را روی صفحه نمایش خودروی خود ملاحظه کنند.

مدل ۲۰۱۸ زویی با رنگ بنفش تیره متالیک اختصاصی یا به قول معروف رنگ بادمجانی هم به بازار عرضه خواهد شد.

رنو برد واقعی این خودرو در تابستان را ۳۰۰ کیلومتر و در زمستان ۲۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

باتری زویی از فناوری یون لیتیوم بهره می‌برد و ۴۱ کیلو وات ساعت توان دارد؛ رنو وزن این باتری را ۳۰۵ کیلوگرم اعلام کرده است. این باتری با برق خانگی ۱۰ آمپر ظرف ۲۵ ساعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و همچنین قایبلیت شارژ با برق تک فاز و سه فاز را نیز داراست. همچنین شارژر دیواری ۷ کیلو واتی زویی می‌تواند به راحتی در منزل خریدار آن نصب شود.

یکی از مزایای بزرگ خودروهای برقی عدم وجود چرخ دند هاست که به معنای این است که زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهید خودرو به نرمی و البته به سرعت شتاب می‌گیرد. این جریان آرام و بی وقفه قدرت موجب رانندگی آرام و جالب با این خودروی برقی فرانسوی می‌شود. یکی دیگر از نقاط قوت زویی در برابر رقبای دیگرش همچون نیسان لیف، فولکس واگن e-Golf و بی ام و i3 هندلینگ یا همان فرمانپذیری مطلوب آن است.

رانندگی با این خودرو همراه با راحتی است چرا که سیستم تعلیق آن به خوبی ضربه‌های وارده به اتاق را جذب می‌کند. زویی در پیچ‌ها به نرمی حرکت می‌کند و سیستم نعلیق و طراحی آن چسبندگی خوبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

این خودرو دارای صندلی‌ها نرم و ارگونومیک است و با وجود ابعاد کوچک خودرو فضای مناسبی را به راننده عرضه می‌کند. نمایشگر ۷ اینچی زویی نیز به راننده امکان اتصال و کنترل رادیو، بلوتوث و سیستم ناوبری خودرو را می‌دهد.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو زویی خودروی برقی دوستدار محیط زیست فناوری یون لیتیوم خودروی اقتصادی