توینگو GT؛ هاچبک تند و تیز رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه همواره در کلاس خودروهای سوپرمینی حرف های زیادی برای گفتن داشته است؛ در واقع رنو را باید یکی از متخصصین ساخت این گونه از خودروها دانست.
توینگو GT؛ هاچبک تند و تیز رنو
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۴ رنوکار

شرکت خودروسازی رنو فرانسه همواره در کلاس خودروهای سوپرمینی حرف های زیادی برای گفتن داشته است؛ در واقع رنو را باید یکی از متخصصین ساخت این گونه از خودروها دانست. این شرکت خودروسازی این تخصص خود را در ساخت خودرویی به نام رنو توئیگو به کار گرفت. رنو توئینگو در زمان معرفی در سال ۱۹۹۲ خودرویی برجسته، با شخصیت و متمایز بود که چشم‌ها را به خود خیره کرد.

نسل سوم رنو توئینگو ماه مارس ۲۰۱۴ در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو معرفی شد. آغاز طراحی و توسعه نسل سوم رنو توئینگو را باید در همکاری رنو و دایملر در "پروژه ادیسون" جستجو کرد. هدف این پروژه طراحی پلتفرم مشترک برای خودروهای کوچک شهری بود.

رنو توینگو جی تی

این محصول یک خودروی موتور عقب، یا محور متحرک عقب ۵ درب به حساب می آمد. پلتفرم این خودرو حاصل همکاری مشترک رنو با کمپانی دایملر است که در نسل سوم خودروی اسمارت فورتو و نسل دوم اسمات فورفور نیز به کار گرفته شد. تولید نسل سوم رنو توئینگو در ماه می سال ۲۰۱۴ آغاز و شش ماه بعد به بازار عرضه شد.

با وجود اینکه دو شرکت رنو و دایملر از پلتفرم مشترکی برای ساخت خودروهای کوچک خود بهره بردند اما مهندسین رنو در طراحی نسل سوم رنو توئینگو از رنو ۵ و نسل اول رنو توئینگو الهام گرفتند. این محصول حدود ۱۰ میلیمتر از نسل دوم آن کوتاه تر بود اما استفاده از پلتفرم موتور عقب قدرت مانور و فضای کابین را افزایش و البته فضای بار را کاهش داده بود.

رنو توینگو جی تی

بخش ورزشی گروه رنو، یعنی رنو اسپورت با توجه به محبوبیت رنو توئینگو تصمیم گرفت تا نسخه ای ویژه از آن را به بازار عرضه کند تا مشتاقان به خودروهای اسپورت را به وجد آورد. این خودرو برچسبی با عنوان GT را بر روی بدنه خود دارد تا بتوان آن را از مدل های دیگر رنو توئینگو شناسایی کرد.

رنو توئینگو جی تی ( Renault Twingo GT) در نگاه اول حس هیجان را منتقل می کند. به لطف رینگ های ۱۷ اینچی زیبا و کاهش ارتفاع سوازی خودرو این خودرو دارای هارمونی بصری با احساس یک خودروی اسپورت است. رنو در این محصول زیبا و دوست داشتنی خود از یک موتور سه سیلندر ۸۹۸ سی سی با ۱۲ سوپاپ بهره برده است که می تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور را برای آن به ارمغان بیاورد. همچنین موتور این خودرو با جعبه دنده های دستی ۵ سرعته و EDC 6 سرعته همراه است.

رنو توینگو جی تی

رنو توینگو GT به لطف استفاده از این موتور می تواند به حداکثر سرعت ۱۸۳ کلیومتر دست پیدا کند و تنها به ۹.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا ازحالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

رنو توینگو دارای بدنه ای با طراحی تهاجمی تر با دریچه های هوای جانبی و رنگ پرتقالی، اگزوز دوگانه و ارتفاع کمتر است. طرح رنگ آمیزی کابین خودرو با طراحی بیرونی آن سازگار است. در داخل تریم نارنجی این خودرو، پدال های آلومینیومی و دستگیره اهرم دنده zamak در دسترس هستند.

رنو توینگو جی تی

یکی از نکاتی که در هنگام بررسی رنو توینگو جی تی باید به آن توجه کرد این است که مهندسین رنو با تقویت موتور و اصلاح ورودی های هوا، توانسته اند توان خودرو را نسبت به محصولات اسمارت ۲۰ اسب بخار افزایش دهند. هم چنین رنو اسپورت با اصلاح ضرایب جعبه دنده دستی پنج سرعته خودرو، شتاب مناسبی را برای تویینگو به ارمغان آورده است.

رنو توینگو جی تی

نکته مهم دیگر درباره رنو توینگو جی تی این است که شاسی آن توسط رنو اسپورت بهینه تر شده است و از آنجایی که رنو توینگو از یک شاسی محکم فولادی بهره می برد باید انتظار استحکام بیشتری از رنو توینگو جی تی داشت. در کنار استفاده از چنین شاسی قدرتمندی سیستم تعلیق خودرو بهبودهایی را دریافت کرده است تا از فرمان پذیری مطلوبی بهره مند شود. به لطف استفاده از شاسی جدید و بهینه، سیستم کنترل پایداری خودرو و کاهش ارتفاع خودرو، رنو توینگو از سواری نرم و لذت بخشی برخوردار است. استفاده از کمک فنرهای سخت تر و آنتی رول بار ضخیم تر از دیگر اقدامات مهندسین رنو برای افزایش کیفیت سواری این خودرو است.

این خودرو همچنین از فناوری نور و برف پاک کن خودکار، مه شکن با قابلیت چرخش در پیج ها، سنسور حرکت با دنده عقب، نوار رنگی روی بدنه، اسپویلر هوای عقب، کیت بدنه GT، دیفیوزر عقب، کروز کنترل، دو اگزوز با روکش کروم، شیشه عقب دودی، سیستم تهویه مطبوع خودکار و دسته دنده اسپورت بهره می برد. همچنین سیستم آر-لینک و سیستم هشدار انحراف از خطوط نیز به صورت انتخابی برای این خودرو قابل عرضه است.

رنو توینگو جی تی

این خودرو در بازار خودروی بریتانیا با قیمت حدود ۱۴ هزار پوند عرضه می شود و باید با رقبایی همانند اسمارت فورتو و فورفور براباس و فیات ۵۰۰ به رقابت بپردازد.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو توئینگو Renault Twingo توینگو جی تی