سهم من از #مسیرنو، سهم ما از فرهنگ سازی

قانون و اخلاق در کنار یکدیگر می‌توانند در نهایت شکل‌ دهنده یک فرهنگ باشند. وجود قانون در هر جامعه‌ ای برای ایجاد و حفظ نظم، ضروری و غیر قابل انکار است.
سهم من از #مسیرنو، سهم ما از فرهنگ سازی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۹ سبک رنو

قانون و اخلاق در کنار یکدیگر می‌توانند در نهایت شکل دهنده یک فرهنگ باشند. وجود قانون در هر جامعه ای برای ایجاد و حفظ نظم، ضروری و غیر قابل انکار است. اما طرف دیگر ماجرا اخلاق قرار دارد. یک رفتار اخلاقی در مواقع مختلف و زمانی که قانون شامل حال آن موقعیت نمی شود، همان حرکت رو به جلو برای جا انداختن یک فرهنگ است.

این همان مساله ای بود که رنو در فاز سوم #مسیرنو قصد پرداخت به آن را داشت. شرایط و مواردی که در آن ممنوعیت قانونی و هیچ جریمه ای وجود ندارد اما رعایت چند نکته ساده و در عین حال اخلاقی که پایه و اساس آن احترام به دیگران است، می تواند تاثیری مستقیم بر ایجاد یک فرهنگ درست داشته باشد، از هرج و مرج جلوگیری کند و انتقال دهنده حال خوب به دیگران باشد. هر فردی از محترم شمرده شدن دلگرم می شود و این حال را با رعایت همان نکات به دیگران هم انتقال می دهد و یک رفتار شکل زنجیره ای به خود بگیرد.

مسیرنو

در ابتدای مهرماه ۹۷ با حضور اینفلوئنسرهایی منتخب که هر کدام دغدغه های فرهنگی و همچنین رانندگی داشتند، فاز سوم کمپین #مسیرنو، یک دورهمی به صورت لایو اینستاگرام شکل گرفت. در این دورهمی موضوعات زیادی برای پرداختن و تمرکز روی آنها پیشنهاد شدند، ضمن اینکه مخاطبین رنو و هر کدام از اینلفونسرها هم از طریق کامنت گذاشتن می توانستند در بحث شرکت کنند و پیشنهادهای خودشان را برای ادامه راه مطرح کنند. در نتیجه این صحبت ها و از دل همین گپ و گفت ها سه موضوع به صورت نهایی انتخاب شدند:

تغییر مسیر خودرو به روش مناسب

پارک خودرو در محل مناسب

توقف مناسب خودرو پشت خط عابر پیاده

در واقع، به نظر می آمد در بین تمام گزینه هایی که مطرح شده بودند، این سه مورد با توجه به تاثیرگذاری یا اثرات جانبی شان در اولویت قرار گرفتند. برای هر کدام از این موضوعات هم استدلالی مشخص وجود داشت.

تغییر مسیر ناگهانی خودروها بین خطوط یا خارج شدن از بزرگراه بدون رعایت حق تقدم خودروهایی که در یک صف طولانی در انتظار هستند، از جمله رفتارهای زننده است که زیر پا گذاشتن حق دیگران محسوب می شود.

مسیرنو

پارک خودرو در محل مناسب نشان دهنده احترام به حقوق دیگران است، زیرا رعایت نکردن این نکته باعث آزار دیگران، ایجاد مزاحمت برای آنها و در نهایت به عصبانیت افراد ختم می شود.

توقف مناسب خودرو پشت خط عابر بیشتر از آنکه مربوط به رعایت قانون باشد، یک عمل اخلاقی است. احترام به فردی که بدون هیچ محافظتی قصد عبور از عرض خیابان را دارد.

اصلاح عادات و رفتارهای اشتباه در جهت ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی، نقشی تعیین کننده دارد. هر فرد نیاز دارد تغییر را از خود شروع کند تا شهر و ترافیک شهری به راهکارهای عملی برای بهبود شرایط برسد. مسیرنو تلاش دارد تا دغدغه و راهکارهایش را با دیگران در میان بگذارد و به هراندازه ای که می تواند در بهتر شدن شرایط رانندگی و خیابانهایمان و لذت بردن از زمان رانندگی تاثیرگذار باشد.

برای دیدن تصاویر و ویدیوهای بیشتر #مسیرنو می توانید به صفحه اینستاگرام رنو یا کانال آپارات رنو مراجعه کنید.

 


کلید واژه ها: مسیر نو مسئولیت های اجتماعی رنو