رنو زویی ۲۰۲۰ با ظرفیت پیمایش بالاتر معرفی شد

اکنون رنو زویی به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی اروپا به نسل دوم خود رسیده است و به نظر می رسد که از همه جنبه ها نسبت به نسخه های قبلی بهتر باشد.
رنو زویی ۲۰۲۰ با ظرفیت پیمایش بالاتر معرفی شد
۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۳ اخبار رنو

رنو زوئی (Renault Zoe) سوپر مینی الکتریکی پنج دری است که توسط شرکت خودرو سازی رنو ساخته شده ‌است. نسخه های اولیه این خودرو از یک باتری لیتیوم یون ۲۲ کیلووات ساعت برخوردار بود که در یک بار شارژ کامل می ‌توانست مسافتی در حدود ۲۱۰ کیلومتر را طی کند.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

رنو زویی خودروی کوچک برقی این کمپانی فرانسوی و پرفروش‌ ترین وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست اروپاست در سال گذشته بوده است. این خودرو توانست دو عیب عمده خودروهای برقی یعنی قیمت بالا و برد نه چندان زیاد را برطرف کند.

اکنون رنو زویی به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی اروپا به نسل دوم خود رسیده است و به نظر می رسد که از همه جنبه ها نسبت به نسخه های قبلی بهتر باشد.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

رنو زوئی 2020 که رقبایی همانند پژو e-208 و اوپل کورسا-ای را پیش روی خود می بیند به یک باتری جدید 52 کیلو وات ساعتی مجهز شده تا بتواند به راحتی مسافت 389 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. این قابلیت باعث افزایش 30 درصدی ظرفیت این خودرو نسبت به مدل قبلی شده است و علاوه بر آن باتری جدید از فناوری شارژ سریع (Fast Charging) نیز پشتیبانی می کند.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

شارژ کردن باتری این خودرو توسط شارژر 50 کیلو واتی DC به مدت 30 دقیقه امکان پیمایش 145 را برای آن به ارمغان می آورد و این در حالی است که با استفاده از شارژهای عمومی 22 کیلو وات به مدت یک ساعت نیز می توان 126 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرد. شارژ 100 درصدی رنو زویی با استفاده از خروجی های 7 کیلو واتی فرایندی که حدود 9 ساعت و 25 دقیقه به طول می انجامد.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

به روز رسانی بزرگ دیگری که در این محصول جدید رنو رخ داده استفاده از موتور R135 است که 133 اسب بخار قدرت دارد و می تواند به کمک گیربکس تک سرعته خودرو  245 نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. رنو زویی 2020 با این ترکیب بندی تنها به 10 ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین سرعت بیشینه این خودرو به لطف استفاده از پیشرانه جدید 140 کیلومتر بر ساعت است. مسئولین رنو اعلام کرده اند که زویی برای افزایش سرعت از 80 به 120 کیلومتر بر ساعت نیازمند 7.1 ثانیه است که نسبت به موتور R110 با 108 اسب بخار قدرت حدودا 2.2 ثانیه بهبود داشته است.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

هر دو نسخه این خودرو به عملکرد رانندگی "حالت B" که رانندگی تک پدالی را تسهیل می کند مجهز شده اند. "حالت D" نیز کماکان در خودرو وجود دارد و در زمان مسافرت با سرعت ثابت در مسیرهای خارج از شهر در اختیار راننده است. تغییر حالت رانندگی نیازمند فعال سازی شیفتر برقی جدید خودرو و دیگر تجهیزات جدید آن مانند سیستم ترمز و ترمز پارک خودکار رنو زویی است.

رنو زویی 2020 به طیف وسیعی از تجهیزات مانند ترمز اضطراری فعال، هشدار حرکت در بین خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، شناسایی علائم راهنمایی، شناسایی نقاط کور، دستیار پارک آسان، دکمه توقف در سربالایی و نور بالا / پایین خودکار برای ایمنی بیشتر راننده و سرنشینان خودرو مجهز شده است.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

همچنین آنچه که طراحی ظاهری مدل 2020 به ما نشان می دهد بیش از تکامل نسخه قدیمی است و به نظر می رسد مهندسین رنو تلاش فراوانی برای بهبود و ارتقای محصول جدید خود کرده اند. با دقت در ظاهر این خودرو متوجه تغییراتی از جمله جلو پنجره جدید، سپرها، استفاده از سیستم نور LED در عقب و جلوی خودرو و طراحی جدید چرخ های خودرو می شویم.

کابین خودرو نیز دستخوش بهبود شده و از طراحی جدید و مواد بهتر در ساخت داشبورد استفاده شده است. سیستم اطلاعاتی سرگرمی خودرو با صفحه نمایش 9.3 اینچی به روز رسانی شده است و اکنون با استفاده از یک صفحه نمایش استاندارد TFT ده اینچی کاملا قابلیت سفارشی سازی دارد. کاربران خودرو از طریق این سیستم می توانند به نرم افزار اپل کار پلی و اندروید اتو متصل شوند. همچنین دو خروجی یو اس بی در عقب خودرو نیز برای استفاده سرنشینان وجود دارد و این در حالی است که امکان تعبیه شارژر وایرلس به صورت انتخابی برای رنو زویی 2020 وجود دارد.

رنو زویی 2020- Renaut Zoe

رانندگان خودرو می توانند با استفاده از نرم افزارهای مذکور و از طریق تلفن های هوشمندشان برخی از عملکرد های خودروی خود را مدیریت کنند. آنها می توانند از این طریق خودرو را روشن کرده یا سیستم گرمایش و سرمایش آن را فعال کنند؛ همچنین می توانند وضعیت میزان شارژ خودرو و میزان مسافت قابل پیمایش را بررسی کرده و حتی سفر خود را برنامه ریزی کنند.

با عرضه این خودرو به بازارهای اروپایی باید منتظر رقابت سرسختی بین مدعیان این کلاس خودرویی برای کسب توجه مشتریان باشیم.

 


کلید واژه ها: رنو زویی Renault ZOE محصولات رنو