در گرند پری هاکنهایم چه گذشت؟

رقابت های قهرمانی جهان فرمول یک در مرحله یازدهم فصل ۲۰۱۹ در پیست هاکنهایم آلمان برگزار شد. تیم فرمول یک رنو در این مسابقه پایانی تلخی داشت و هر دو راننده آن یعنی نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکاردو از دور مسابقه خارج شدند
در گرند پری هاکنهایم چه گذشت؟
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۳ فرمول یک

رقابت های قهرمانی جهان فرمول یک در مرحله یازدهم فصل 2019 در پیست هاکنهایم آلمان برگزار شد. تیم فرمول یک رنو در این مسابقه پایانی تلخی داشت و هر دو راننده آن یعنی نیکو هالکنبرگ و دنیل ریکاردو از دور مسابقه خارج شدند و این در حالی بود که بارش ناگهانی باران در روز مسابقه شرایط را غیر قابل پیش بینی و دشوار کرده بود.

گرندپری 2019 هاکنهایم

نیکو هالکنبرگ مسابقه را در جایگاه نهم و با تایرهای آبی پیرلی آغاز کرد و در دور سوم آنها را با تایرهای سبز (اینترمیدیت) تعویض کرد. دنیل ریکاردو نیز این دور از مسابقات را در جایگاه سیزدهم و با تایرهای مخصوص شرایط بارانی آغاز و در دور سوم آنها را با تایرهای اینترمیدیت تعویض کرد.

نیکو شروع خوبی داشت و با تصمیم استفاده از لاستیک های اینترمیدیت توانست بخشی از مسابقه را در جایگاه دوم ادامه دهد. در شرایط دشوار مسابقه، نیکو توانست تا زمان ورود به یک سوم پایانی مسابقه به راحتی موقعیت چهارمی را به دست آورد و این اتفاق در حالی رخ می داد که 6 نفر از دور مسابقه خارج شده بودند. نیکو در دور پایانی در یکی از پیچ ها با از دست دادن کنترل خودرو به دیواره برخورد و در نتیجه وی نیز از دور مسابقه خارج شد.

گرندپری 2019 هاکنهایم

دنیل ریکاردو نیز در این دور از مسابقات قهرمانی جهان که در کشور آلمان برگزار می شد در حالی که در جایگاه دوازدهم قرار داشت به دلیل تقص فنی در سیستم اگزوز خودرو در دور چهاردهم از مسابقه خارج شد.

گرندپری 2019 هاکنهایم

نیکو هالکنبرگ درباره این دور مسابقات گفت: "مسابقه سختی بود. برای خودم، تیم و رنو ناراحت هستم چرا که امروز شایسته نتیجه بهتری بودیم. امروز یکی از آن روزهایی است که باید به یاد بماند و من خیلی متاسفم که در برابر چشم تماشاچیان این گونه به پایان رسید. پیچ آخر مسابقه از آنجایی که زمین خیس بود خیلی دشوار بود. من کمی کنترل عقب ماشین را از دست دادم و از پیست خارج شدم؛ انگار آنجا یخ زده بود و در آن زمان نتوانستم خودرو را متوقف کنم."

گرندپری 2019 هاکنهایم

دنیل ریکاردو دیگر راننده تیم رنو که امسال به این تیم اضافه شده است نیز درباره این مسابقه گفت: " ما امروز دچار نقص فنی در سیستم اگزوز شدیم که باعث خروج از دور مسابقه شد. من حجم زیادی دود را می دیدم که از قسمت عقب خودرو خارج می شد و کار ما را به پایان رساند. این اتفاق مایه شرمساری است. من ادامه مسابقه را از بیرون تماشا کردم و لذت بردم. دوست داشتم در داخل پیست رقابت کنم چرا که فرصت داشتیم امتیازهای زیادی به دست بیاوریم. این اتفاق نا امید کننده است اما به هفته های آینده فکر می کنیم. در مجموع نتیجه خوبی برای تیم رنو به دست نیامد اما امیدواریم مسابقه مجارستان برای ما بهتر باشد."

گرندپری 2019 هاکنهایم

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو نیز درباره مسابقه هاکنهایم و اتفاقات رخ داده در آن گفت: " این مسابقه همانند یک ترن هوایی با فراز و فرودهای فراوان بود. متاسفانه با خروج هر دو راننده تیم از دور مسابقه نتیجه خوبی نداشتیم. دنیل به دلیل وجود نشتی در اگزوز از دور مسابقه خارج شد که باید این مشکل را بررسی کنیم چرا که اولین بار است که پس از مدت ها چنین اتفاقی رخ می دهد. نیکو نیز رانندگی فوق العاده ای داشت و به خوبی از سوی تیم حمایت شد. ما تصمیم گرفتیم که خیلی زود از لاستیک خشک استفاده نکنیم و جایگاه خوبی به دست آوردیم. پیچ آخر در کل مسابقه  دشوار بود و متاسفانه نیکو نتوانست در دور آخر خودرو خود را حفظ کند. ما شانس خوبی را برای کسب امتیاز در برابر رقبای مستقیم خودمان از دست دادیم اما نکات مثبتی از این مسابقه برداشت خواهیم کرد. ما می خواهیم به طور مرتب تر از پیشرفتمان لذت ببریم. این اتفاق از تمرکز ما برای سوار شدن و ساختن یک ماشین رقابتی تر نمی کاهد."

گرندپری 2019 هاکنهایم

هم‌ اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و مکس وشتاپن به ترتیب با ۲۲۴ و ۱۸۴ و ۱۶۲ امتیاز در رده ‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۴۰۷ امتیاز پیشتاز است درحالی ‌که فراری و ردبول با ۲۶۱ و ۲۱۷ امتیاز، آن را تعقیب می‌ کنند. تیم فرمول یک رنو نیز تا به این جا در رده ششم تیمی ایستاده است.


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان فرمولا 1 محصولات رنو نیکو هالکنبرگ دنیل ریکاردو