پارچه جدید دوستدار محیط زیست رنو برای Zoe

رنو پارچه صندلی جدید را که کاملاً از مواد بازیافتی است تولید کرده که انتظار می رود برای نسخه جدید هاچ بک برقی Zoe به کار گرفته شود.
پارچه جدید دوستدار محیط زیست رنو برای Zoe
۰۶ آذر ۱۳۹۸ | ۰۱:۰۸ اخبار رنو تکنولوژی

شرکت خودروسازی رنو فرانسه به کمک یک شرکت نساجی و یک تولید کننده صندلی خودرو در جنوب فرانسه پروژه ای به نام " àfiler" به معنای "نخ ریسی" آغاز کرده است. این شرکت ها با همکاری یکدیگر توانسته اند پارچه منحصر به فردی را تولید کنند که به صورت کامل از مواد بازیافتی ساخته شده است.

رنو زویی

شرکت خودروسازی رنو با همکاری شرکت های Filatures du Parc و Adient Fabrics این پارچه را از بازیافت کمربندهای ایمنی، پارچه های دور ریز و بطری های پلاستیکی بازیافت شده خلق کرده است؛ این پارچه در خودروی جدید رنو زویی (Renault ZOE) استفاده خواهد شد. شرکت خودروسازی رنو اعلام کرده است که این فرایند تولیدی نوین میزان انتشار آلاینده های کربنی را در قیاس با فرایند تولید صندلی های فعلی 60 درصد کاهش خواهد داد.

رنو زویی خودروی کوچک برقی این کمپانی فرانسوی و پرفروش‌ ترین وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست اروپا در سال گذشته بوده است. این خودرو توانست دو عیب عمده خودروهای برقی یعنی قیمت بالا و برد نه چندان زیاد را برطرف کند.

رنو زویی - Renault ZOE

شرکت رنو اعلام کرده است که این مواد هنوز می توانند به میزان کافی برای نیاز 8 متر مربعی روکش های رنو زویی تولید شود. در نتیجه از این پارچه جدید برای پوشش داشبورد، اطراف دسته دنده و روکش های درهای خودرو و همچنین پوشش صندلی ها استفاده می شود. این شرکت خودروساز فرانسوی همچنین اعلام کرده است که این پارچه جدید الزامات راحتی، تمیزی، مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش و استقامت را داراست.

رنو زویی - Renault ZOE

ژان فیلیپ هرمین، مدیر استراتژی و برنامه ریزی محیط زیست برای گروه رنو درباره این پارچه جدید می گوید: "در مواجهه با چالش تغییر استفاده نوع انرژی، صنایع مختلف نقش اساسی در تغییر روش های تولید و کاهش تأثیرات زیست محیطی خود دارند. ما با پشتیبانی شرکایمان نشان می دهیم که اجرای مدل های توسعه رقابتی و چرخشی متمرکز بر منابع در حالی که کسب مزیت رقابتی ارزشمند در زمانی که دسترسی و هزینه مواد اولیه تبدیل به یک معضل استراتژیک  واقعی شده اند ممکن است. این رویکرد به تعهد گروه خودروسازی رنو برای کاهش آثار زیست محیطی وسایل نقلیه در طول عمر مفید آن و همچنین کاهش جهانی انتشار آلاینده های کربنی تا 25 درصد در سال 2022 کمک شایانی خواهد کرد."

ماتیاس داینی ، مدیر کارخانه Adient Fabrics Fabrics در جنوب غربی فرانسه نیز اظهار داشت که پارچه های بازیافت شده "آینده" هستند و سایر منسوجات نیز در فرایند تکامل قرار دارند. وی همچنین افزود: "ساخت پارچه ای مانند آنچه که برای زویی جدید طراحی شده است محصول یک چرخه کوتاه مواد بازیافتی است و بدون شک آینده کسب و کار ما خواهد بود. چشم اندازها هم در صنعت خودرو و هم در سایر بخشهای فعالیت بسیار مهم هستند که مطمئناً از دیدگاه محیط زیستی، اخلاقی و اقتصادی این رویکرد را دنبال می کنند."

رنو زویی - Renault ZOE

وی اضافه کرد: " سایت ما هم یک کارخانه تولیدی است و هم یک مرکز عالی تحقیق و توسعه، با 60 سال تجربه از زمان تأسیس در سال 1955 و 20 سال که اختصاصاً به صنعت خودرو اختصاص یافته است. ما با همکاری شرکای خود به ویژه در محصولات با ارزش افزوده بالا سرمایه گذاری خواهیم کرد. این سایت علاوه بر پارچه های سنتی و سازگار با محیط زیست برای صنعت خودرو، در حال مطالعه سایر راه حل های نوآورانه تولید پارچه است که می تواند بازارهای جدیدی را برای حمایت از مشتریان خود برای دستیابی به خواسته های فنی و زیست محیطی آنها باز کند."


کلید واژه ها: Renault ZOE رنو زویی محصولات رنو تکنولوژی