رونمایی رنو از نسخه جدید فلوئنس Z.E.

سال ۲۰۰۹ بود که شرکت خودروسازی فرانسوی رنو خودروی فلوئنس را به بازار معرفی کرد. رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور بر پایه خودروی مگان است.
رونمایی رنو از نسخه جدید فلوئنس Z.E.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۳ اخبار رنو

سال ۲۰۰۹ بود که شرکت خودروسازی فرانسوی رنو خودروی فلوئنس را به بازار معرفی کرد. رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور بر پایه خودروی مگان است. به خاطر بیاورید یا نه، با این حال این خودرو هنوز در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است؛ یکی از این بازارها در کشور کره جنوبی است البته که این خودرو در این کشور با نام سامسونگ SM3 به بازار عرضه می‌شود. رنو فلوئنس در ابتدا در کارخانه‌ای در شهر بوسان تولید شد و از آن زمان در مدل تمام برقی با آلایندگی صفر Z.E. ( Zero Emision ) نیز در بازار موجود است. این شرکت خودروساز پس از جندین سال بالاخره این مدل برقی را بروزرسانی کرد.

نسخه اولیه سامسونگ SM3 به باتری ۲۲ کیلووات ساعتی مجهز بود این در حالی است که نسخه به روز شده این خودرو اکنون با باتری بزگتر ۳۶ کیلو وات ساعتی به بازار آمده است. مهمترین و بهترین نکته درباره این بهبود باتری خودرو این است که تأثیری بر وزن آن نداشته است. این باتری جدید و ارتقا یافته به سامسونگ SM3 Z.E. این امکان را می‌دهد که بین هر دو بار شارژ خود مسافتی معادل ۲۱۳ کیلومتر را بپیماید. البته این اعداد بر اساس مدل مورد تأیید کره‌ای هاست. با این وجود میزان پیمایش این خودرو ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رنو و سامسونگ در تحقیقات سال گذشته خود به این نتیجه رسیدند که میانگین مسافت سفرهای روزانه شهری در کره جنوبی حدود ۴۰ کیلومتر بوده است. این مطالعات بنای تصمیم این دو شرکت برای افزایش میزان باتری خودروی مشترکشان به میزانی بود که یک شهروند کره‌ای بتواند برای ۵ روز متمادی بدون نیاز به شارژ مجدد خودرو از آن استفاده کند. این مدل خودرو مناسب کسانی هست که نگران میزان مسافت پیموده شده خود هستند.

ژیل نورماند نایب رئیس ارشد بخش خودروها الکتریکی رنو می‌گوید که گروه رنو به عنوان برند اول و برتر خودروهای الکتریکی اروپا و پیشگام این تکنولوژِی در صنعت خودروسازی در حال معرفی نسخه نسل دوم خودروهای اصالتاً برقی خود است. این فرایند به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک " Drive the Future" گروه رنو این شرکت را قادر می‌سازد که پوشش جغرافیای بخش‌های متعدد خود را تقویت کرده و در بازار خودرهای برقی گامی رو به جلو بردارد.

دلیل اصلی محبوبیت شدید این خودرو در بازار کره جنوبی محبوبیت آن میان مشتریان عادی و همچنین رانندگان تاکسی و ناوگان دولتی این کشور است. بهبود باتری مدل جدید این خودرو خیلی‌ها را خوشحال خواهد کرد. همچنین وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی تعداد ۱۲۰۰ دستکاه از این خودرو را نیز خریداری کرده است.

در حال حاضر خودروی برقی رنو-سامسونگ تنها در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود اما دلیلی وجود ندارد که این خودرو به دیگر قاره‌ها از جمله اروپا ورود نکند.


کلید واژه ها: محصولات رنو فلوئنس فلوئنس Z.E. Renault Fluence