فروش خیره کننده خودروهای برقی رنو در سال ۲۰۱۹

شرکت خودروسازی رنو در سال ۲۰۱۹ میلادی توانست به رکورد فروش جهانی ۶۲۴۴۷ دستگاه خودروی برقی دست پیدا کند که نسبت به ۴۹۳۰۰ دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۱۸ و همچنین ۳۶۳۰۰ دستگاه به فروش رفته در سال ۲۰۱۷ جهش چشمگیری داشته است.
فروش خیره کننده خودروهای برقی رنو در سال ۲۰۱۹
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۹ اخبار رنو

صنعت خودروسازی هر روز در حال پیشرفت است و این اتفاق با زندگی انسان ها گره خورده است. ظهور خودرو های برقی یکی از نشانه های بارز این پیشرفت است. با گسترش روزافزون مشکلات زیست محیطی همانند پدیده گرمایش زمین، سختگیرتر شدن استانداردهای  آلایندگی و همچنین افزایش قیمت فرآورده های نفتی، بسیاری از شرکت های خودروسازی به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت کرده اند.

خودروی برقی رنو - رنو زویی

شرکت خودروسازی رنو فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین و برترین خودروسازهای دنیا نیز در این کارزار پرچم دار است. هر روز مشتریان بیشتری به سوی این نوع خودروها جذب می شوند و شرکت های خودروسازی نیز بیش از پیش توجه و توان خود را بر روی ارتقای مدل های فعلی و ساخت مدل های نوین با بهره وری بیشتر متمرکز ساخته اند.

شرکت خودروسازی رنو در سال 2019 میلادی توانست به رکورد فروش جهانی 62447 دستگاه خودروی برقی دست پیدا کند که نسبت به 49300 دستگاه فروخته شده در سال 2018 و همچنین 36300 دستگاه به فروش رفته در سال 2017 جهش چشمگیری داشته است.

بخش عظیمی از خودروهای برقی فروخته شده رنو در سال گذشته به خودروی دوست داشتنی رنو زویی (Renault Zoe) مربوط بوده است به طوری که رنو 48269 دستگاه از این محصول پیشتاز خود را در این سال به فروش رسانده است. دیگر محصول محبوب و پرطرفدار برقی رنو، کانگو زد.ای. (Kangoo Z.E.) است که توانسته است به رکورد فروش 10349 دستگاه در سال 2019 دست پیدا کند.

رنو کانگو (Renault Kangoo) از خودروهای سبک تجاری ساخت این خودروساز فرانسوی است که از سال ۱۹۹۷ طراحی و تولید شده است. رنو از سال ۲۰۱۶ یک نسخه برقی از این محصول پرطرفدار خود را عرضه کرده است.

رنو کانگو برقی دارای ابعادی مشابه نسخه بنزینی است و دارای توانی برابر با ۵۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر است. این ون برقی می تواند به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مهندسین رنو این محصول را به یک باتری ۲۲ کیلو وات ساعتی مجهز کرده اند که در یک سیکل ترکیبی می تواند ۱۷۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد؛ البته این اعداد بنا به شرایط جاده، دمای هوا، سرعت و مدل رانندی متغیر است.

جایگاه سومین خودروی برقی پرفروش رنو نیز خودروی شهری K-ZE تعلق دارد که برای بازار کشور چین طراحی و تولید شده است و 2658 دستگاه از آن در این کشور به فروش رفته است. رنو این خودروی خود را در نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس در سال ۲۰۱۸ در معرض دید عموم قرار دارد. این خودرو اولین نسخه الکتریکی رنو برای چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است و بنا بود پس از فروش در این کشور به بازار دیگر کشورهای جهان نیز وارد شود.

رنو این محصول خودرو را بر روی پلتفرم CMF-A که به صورت مشترک با نیسان توسعه داده شده خواهد ساخت. این پلتفرم پیش از این در ساخت خودروی رنو کوئید مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را به خوبی پس داده است. این خودرو با هر بار شارژ می تواند مسافتی معادل ۲۵۰ کیلومتر را بپیماید و به دلیل سازگاری ۱۰۰ درصدی با خروجی‌های برقی داخلی و عمومی بازار چین شارژ کردن این خودرو بسیار آسان خواهد بود.

جایگاه چهارم و پنجم خودروهای برقی رنو نیز به خودروهای مستر زد.ای. با فروش 296 دستگاه و رنو SM3 زد.ای. با فروش 875 دستگاه تعلق دارد. البته خودروی اس ام 3 انحصارا توسط رنو سامسونگ موتورز، یکی از شرکای تجاری گروه رنو فرانسه برای بازار خودرویی کشور کره جنوبی طراحی و تولید شده است.

نکته مهم درباره این آمار ارائه شده این است که میزان فروش رنو توئیزی به عنوان یک چهارچرخه سنگین در آن لحاظ نشده است و این در حالی است که این محصول رنو با استقبال بسیاری خوبی از سوی مشتریان روبرو شده است.

اولیویه مورگه، نایب رئیس اجرایی فروش و مناطق گروه رنو درباره این آمار می گوید: "افزایش آمار فروش گروه رنو به لطف موفقیت محصولات جدید این گروه در بازارهای اصلی مانند اروپا، روسیه و هند اتفاق افتاده و رشد رنو در آنها بسیار قدرتمند بوده است. گروه رنو در سال 2020 محصولات کاملا جدید و پرفروش رنو کلیو و رنو کپچر را نیز در برنامه خود دارد و به علاوه خودروهای برقی و هیبریدی جدید گروه مانند رنو زویی جدید، رنو توئینگو زد.ای. و تکنولوژی E-Tech نیز امسال به بازار عرضه خواهند شد. گروه رنو ما به بهبود قیمت گذاری محصولا خود که در سال 2019 آغاز شد، در کنار عرضه با کیفیت و جذابیت محصولات جدید خود ادامه خواهیم داد."


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی رنو زویی