چه کسی راننده اصلی فرمول یک رنو می شود؟

به دنبال خروج شوک آور سباستین فتل از فراری و اقدامات بعدی کارلوس ساینز و دانیل ریکاردو، توجهات در بازار رانندگان فرمول یک در سال ۲۰۲۱ به رنو جلب شده است.
چه کسی راننده اصلی فرمول یک رنو می شود؟
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۲:۲۳ فرمول یک

به دنبال خروج شوک آور سباستین فتل از فراری و اقدامات بعدی کارلوس ساینز و دانیل ریکاردو، توجهات در بازار رانندگان فرمول یک در سال ۲۰۲۱ به رنو جلب شده است.

با حرکت ساینز به سمت فراری و خیز ریکاردو برای جایگاه اسپانیایی ها در مک لارن، یک صندلی آزاد در تیم رنو برای سال آینده به جای گذاشته شده است.

اما کدام رانندگان در پی پیوستن به خودروساز فرانسوی برای سال ۲۰۲۱ هستند؟ و چه تاثیری در بازار بقیه رانندگان خواهد داشت؟

سباستین فتل

سباستین فتل

فتل، قهرمان چهار باره جهانی، هنوز از زمان تأیید خروج خود از فراری در اوایل این ماه صحبت نکرده است و اندکی زمان در مورد اقدامات بعدی وی در نظر گرفته است.

فتل در سن ۳۲ سالگی، هنوز سالهای مسابقه زیادی را در پیش رو دارد اما در صورت عدم توانایی در نشستن در صندلی نفر اول، بازنشستگی احتمالی وی وجود دارد.

تحت شرایط فعلی و حضور لوئیس همیلتون به نظر می رسد بهترین گزینه پیش روی فتل انتقال به تیم فرمول یک رنو باشد.

در حالی که از دست دادن ریکاردو به تیم مک لارن به سختی رنو تاثیر گذاشته، این تیم سرمایه گذاری زیادی را در پروژه F1 خود با هدف مبارزه برای برنده شدن در مسابقات طبق مقررات جدیدی که به سال ۲۰۲۲ خواهد رسید، انجام داده است.

بدون شک این یک اقدام خوب برای فتل است که بیش از یک دهه در خط اول مسابقات حضور داشته است و در حال حاضر رنو بهترین گزینه واقع بینانه برای است.

انتقال به Enstone بیشتر به عنوان یک پروژه طولانی مدت برای فتل عمل می کند و در بازسازی پروژه فرمول یک رنو نقش خواهد داشت. او ستاره ای برای رنو و یک استاد شایسته برای استبان اوکان خواهد بود. همچنین رنو یکی از معدود تیم هایی است که می تواند دستمزدی را که یک قهرمان چهار باره جهانی می تواند تقاضا کند را پرداخت کند.

فتل و رنو هر دو بعد از سال ۲۰۱۹ با مشکل روبرو شدند. با همکاری ۲۰۲۱ می توان دید که آنها سعی می کنند اعتبار خود را با هم بازسازی کنند.

فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو

بیشترین صحبت در مورد نام راننده بعدی رنو، درباره قهرمان دوباره جهان فرناندو آلونسو بوده است.

آلونسو هر دو عنوان F1 خود را در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در رنو و در طول چهار فصل پشت سر هم به دست آورد و برای سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ پس از یک سال ناخوشایند با مک لارن به رنو بازگشت.

آلونسو همیشه گفته است که به بازگشت به مسابقات طبق مقررات جدید فکر خواهد کرد. وی در اواخر سال ۲۰۱۸ به دلیل عدم رضایت از این ورزش پس از چهار سال سخت در مک لارن از خانه دور شد.

او قدرت ستاره ای را دارد که رنو در ترکیب خود می خواهد و بی تردید به عنوان یکی از سریعترین رانندگان مسابقه در جهان شناخته می شود. اما بعد از خروج های دراماتیک از مک لارن (دو بار) و فراری در گذشته، علامت سؤالاتی در مورد چگونگی هماهنگی تیم با آلونسو وجود خواهد داشت.

بازگشت آلونسو به تیمی که او در اوایل دهه ۲۰۰۰ آن را به سمت قهرمانی مسابقات فرمول یک برده بود این بسیار جالب خواهد بود. هنوز هم باید دید که آیا این خاطرات برای ترغیب آلونسو کافی خواهد بود یا نه.

نیکو هالکنبرگ

نیکو هالکنبرگ

یکی دیگر از رانندگانی که صحبت الحاقش با رنو به گوش می رسد، نیکو هالکنبرگ است که در پایان سال گذشته پس از سه فصل در آنستون، تیم را ترک کرد. هالکنبرگ به دلیل امضای قرارداد با استبان اوکان جوان کنار گذاشته شد. با این حال هالکنبرگ اخیراً اظهار داشته است که فقط به بازگشتی علاقه مند است که به او امکان رقابت دهد.

ممکن است در پی عزیمت وی، نیاز به تعدیل بازی وجود داشته باشد، اما اگر این فرصت را به هالکنبرگ بدهد که در پیست مسابقه برای رنو بجنگد و هدف خود را برای اولین قهرمانی دنبال کند مطمئناً می تواند منجر به بازگشت وی به تیم فرمول یک رنو شود.

اگر رنو نتواند با فتل یا آلونسو قرارداد امضا کند سخت می شود که بتواند راننده ای سریعتر از هالکنبرگ برای سال ۲۰۲۱ پیدا کند.

گوانو ژو

گوانو ژو

حتی قبل از تأیید خروج ریکاردو از رنو، مدیر تیم سیریل ابیتبول در مورد احتمال جوانگرایی برای سال ۲۰۲۱ صحبت کرده بود. گوانو ژو در چین عضو سابق آکادمی ورزشی رنو است که قبلاً جزئی از برنامه رانندگان جوان فراری بود.

با آغاز فعالیت های ۲۰۲۰ ، ژو بعد از باقی ماندن با تیم Virtuosi ، یکی از برگزیدگان جنگ برای کسب عنوان خواهد بود، اما برای بدست آوردن امتیازات مورد نیاز برای حضور در مسابقه F1، تنها به یک پایان در بین چهار نفر نیاز دارد.

این یک نمایش واقعی از ایمان رنو به رانندگان جوان خود و همچنین یک جعبه بازاریابی بزرگ برای این شرکت است؛ چین یک بازار کلیدی برای این خودروساز اروپایی است که مایل به گسترش فعالیت های خود در آن است.

چنین حرکتی همچنین برای اوکان که حتی در ۲۴ سالگی می تواند به عنوان نفر اول تیم رنو وارد شود بسیار مفید خواهد بود. نقشی که ممکن است در صورت ماندن او در پایان سال آینده با تیم همراه داشته باشد.

ژو گزینه های زیادی را برای رنو تیک می زند، اما ابتدا باید امتیازهای لازم برای حضور در مسابقات را بدست آورد.

کریستین لوندگارد

کریستین لوندگارد

یکی دیگر از اعضای آکادمی ورزشی رنو که به نظر می رسد ادعای کرسی را مطرح کند، کریستین لوندگارد ۱۸ ساله است.

لوندگار ممکن است کمی بیش از سه سال پیش برای اولین بار در مسابقات حضور پیدا کرد، اما او همه را به نوعی تحت تأثیر قرار داد و با کسب دو عنوان F4 و کسب ششمین قهرمانی در FIA F3 مسابقات سال گذشته همگان را به ظهور یک راننده با استعداد امیدوار کرد.

رنو در اواخر سال گذشته پس از حضور در دو مسابقه در ابوظبی در اواخر سال گذشته، برای تأمین جایگاه لوندگارد در F2 برای سال ۲۰۲۰ تلاش کرد. بدون شک لوندگارد با توجه به بی تجربگی، بزرگترین ضربه بلند گزینه های رنو خواهد بود، اما وی از طرف سرمربیان تیم بسیار رتبه بندی می شود.

رنو چه موقع جایگزین ریکاردو را انتخاب می کند؟

به همان سرعتی که بازار رانندگان ممکن است در روزهای بعد از خروج فتل از فراری حرکت کرده باشد، بعید است که رنو به زودی تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

مدیر تیم فرمول یک رنو در گفتگو با Motorsport.com تأیید کرد که تا آغاز فصل ۲۰۲۰ تماس تلفنی با راننده ای برقرار نخواهد کرد.

وی گفت: "تصمیم بعدی در مورد رانندگان مهم خواهد بود و احتمالاً راننده ای که برای سال ۲۰۲۱ به ما ملحق شود، برای سال ۲۰۲۲ نیز با تیم رنو می ماند".

[به علاوه] ما می دانیم که اگر نقشه راه ورزشی ما به دلیل تغییر آیین نامه ها تغییر یافته باشد، جاه طلبی های ما تغییر نکرده است و ما باید مطمئن شویم که رانندگان درستی داشته باشیم.

"ما می خواهیم وقت بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که تصمیم درستی گرفته ایم."

وی همچنین ادامه داد: "ممکن است رانندگان زیادی وجود داشته باشند. برخی از راننده های عالی وجود دارد که سال آینده در دسترس خواهند بود، [آلونسو] یک گزینه است. گزینه های دیگری نیز وجود دارد."

"تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که می خواهیم مدتی را برای فکر کردن در نظر بگیریم، این یک تصمیم بسیار مهم است. ما نمی خواستیم مانند کاری که از فراری و مک لارن دیدیم عمل کنیم."

"صادقانه بگویم، تصمیم گیری در مورد راننده هنگامی که فصل حتی آغاز نشده است، فکر می کنم که کمی عجیب است. به نوعی، ما می دانیم که از این حرکت عقب می کشیم، می دانیم که گزینه هایی وجود دارد."

حال باید منتظر ماند و دید که تیم فرمول یک رنو فرمان خودروی خود در مسابقات فصل بعد را به دست چه کسی خواهد داد.


کلید واژه ها: فرمول یک محصولات رنو رنو اسپورت نیکو هالکنبرگ