با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

نسخه جدید رنو کپچر ای-تک پلاگین اولین خودروی گروه رنو نخواهد بود که در سال ۲۰۲۰ در کلاس خودروهای هیبرید برقی در بازار اروپا به فروش خواهد رسید.
با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید
۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ اخبار رنو

نسخه جدید رنو کپچر ای-تک پلاگین اولین خودروی گروه رنو نخواهد بود که در سال ۲۰۲۰ در کلاس خودروهای هیبرید برقی در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. در عین حال این خودروی همه کاره و راحت تنها خودروی کلاس B است که به صورت هیبرید پلاگین به بازار عرضه می‌شود.

رنو کپچر نام خودرویی در کلاس کراس اوورها کامپکت است که توسط شرکت خودروسازی رنوی فرانسه طراحی و تولید شده است. رنو این محصول خود را بر روی پلتفرم B تولید کرد و برای اولین بار از آن در سال ۲۰۳ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد و چند ماه بعد آن را به بازار خودروی فرانسه عرضه کرد. البته مدل مفهومی رنو کپچر برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

اهمیت روزافزون مسائل محیط زیستی و الزامات سخت کشورهای اروپایی برای کاهش انتشار آلاینده‌های جوی خودروسازان را به سمت و سوی ساخت خودروهای با آلایندگی صفر حرکت کنند. یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه گروه خودروسازی رنو فرانسه است که خودروهایش در اروپا جزو پر فروش ترین خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی هستند.

خودروهای پلاگین هیبریدی به اختصار PHEV نامیده می‌شوند. این خودروها به دلیل استفاده از باتری‌های با ظرفیت بالا و قدرتمند استفاده شده در آنها نسبت به مدل‌های هیبریدی مسافت‌های طولانی‌تری را پیمایش می‌کنند و طبیعتاً این باتری‌ها قابلیت پیمایش بیشتری نسبت به مدل‌های تمام برقی به این خودروها داده است.

با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

نکته مهم راجب به خودروهای پلاگین هیبریدی این است که آنها توانایی شارژ با برق شهری را دارند و می‌توانید به راحتی با برق شهری در خانه خودتان و یا در ایستگاه‌های مخصوص شارژ خودرو، باتری‌های خود را شارژ کنید. همچنین در صورتی که شارژ باتری خودرو هم تمام شد، موتور بنزینی آن به راننده کمک خواهد کرد تا علاوه بر تأمین نیروی مورد نیاز برای حرکت خودرو، باتری را نیز شارژ می‌کند. از بزرگ‌ترین مزایای خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به نگران نبودن کاربران برای اتمام شارژ باتری به کار رفته در آن است. میزان مسافت قابل پیمایش توسط یک حودروی پلاگین هیبرید را ظرفیت سوخت گیری و میزان و توان باتری تعیین می‌کند.

با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

رنو کپچر که خودروی شماره یک در این کلاس خودرویی در اروپا و فرانسه است از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۳ تاکنون در بیش از ۷۰ کشور جهان از جمله ایران به فروش رسیده و بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه از در اختیار علاقمندان است. این خودرو با توجه به ابعادش برای سفرهای طولانی بین شهری و همچنین سفرهای روزانه در داخل شهرهای پرترافیک بسیار مناسب است و به همین دلیل توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

نسخه پلاگین هیبریدی رنو کپچر جدید که فروش آن در سال ۲۰۲۰ آغاز شده است نیز تمام این مشخصات را با خود دارد. وقتی که پیشرانه بنزینی و نیروی ذخیره سازی باتری در چنین خودرویی در کنار یگدیگر قرار بگیرند دیگر سوالی برای خرید آن در ذهن‌ها نقش نخواهد بست.

مهندسین طراح اتحاد برای رسیدن به این هدف بر سه پایه استوار تکیه کردند: اتحاد رنو-نیسان و میتسوبیشی، تخصص گروه خودروسازی رنو در ساخت خودروهای برقی که بیش از یک دهه به تکامل رسیده است و تیم فرمول یک رنو.

با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

اتحاد اغلب اجزای این سیستم را با قابلیت بهینه سازی آنها فراهم آورده است و در نتیجه پیشرانه احتراق داخلی برای کاهش انتشار آلاینده‌های به فیلتر ذرات سوخت کجهز شده است. تخصص رنو در تولید وسایل نقلیه برقی در اجرای نرم، بی سر و صدا و همچنین در پاسخگویی دینامیک خودرو، که همیشه در حالت الکتریکی شروع می‌شود، نقش داشته است. مهندسین رنو همچنین مراحل بازیابی انرژی را از طریق سیستم ترمز ویژه را نیز بهینه کرده‌اند.

سرانجام، با ورودی تیم فرمول یک گروه خودروسازی رنو، موتور کاملاً جدید کپچر پلاگین هیبریدی دارای جعبه دنده بدون کلاچ چند حالته خلاقانهاست که در هنگام تغییر دنده، راندمان انرژی بیشتری را به همراه دارد. دانش علمی مهندسان خودروی رنو در زمینه مدیریت نیرو نیز به معنای کاهش تلفات و در نتیجه رانش بیشتر برای دوره‌های طولانی‌تر است.

با رنو کپچر پلاگین هیبریدی آشنا شوید

رنو کپچر ای-تک پلاگین هیبرید به لطف تمام موارد ذکر شده توانسته است که در کلاس خودرویی خود رکوردهای جدیدی را ثبت کند. این خودرو در حالت تمام برقی خود و در یک دور ترکیبی توانسته ۴۵ کیلومتر را بپیماید و این عدد در استفاده شهری حدود ۶۵ کیلومتر بوده است. بنابراین اگر باتری‌ها هر شب شارژ شوند، می‌تواند تمام هفته بدون استفاده از قطره‌ای بنزین کار کند.

این خودرو همچنین در سفرهای طولانی‌تر نیز در صورت به اتمام رسیدن شارژ باتری‌های، به کمک پیشرانه احتراق داخلی خود در حالت هیبرید مشغول به فعالیت می‌شود. این حالت نیز میزان مصرف سوخت را محدود کرده و باعث صرفه جویی اقتصادی برای مالک خود می‌شود.


کلید واژه ها: محصولات رنو رنو کپچر خودروی برقی