آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

خودروی مفهومی باکارا نمایانگر یک خودروی کامپکت شخصی برقی برتی شهرهاست و حداقل از دیدگاه طراحی ظاهری مطمئناً پویاتر از خودروهایی مانند رنو زویی یا مینی الکتریک است.
آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟
۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵ تکنولوژی

برخی از خودروهای مفهومی به مرحله تولید می رسند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می‌گیرند زندگی خود را به عنوان مدل‌های سه بعدی بگذرانند. متأسفانه خودروی مفهومی باکارا به دسته دوم تعلق دارد.

خودروی مفهومی باکارا (Baccara) توسط Guillaume Mazerolle در طی دوره کارآموزی پنج ماهه خود در استودیوی طراحی رنو سامسونگ موتورز در کره جنوبی و تحت تدریس استادان طراحی رافائل لیناری و آندری باسموف طراحی شد، و مسئولیت مدل سازی سه بعدی آن نیز با Seonhong Lee و Minseok Kang بود.

آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

برای به وجود آوردن این ایده مازرول ابتدا به بررسی ترافیک در پایتخت کشور سئول پرداخت و فهمید که ماشین‌های آینده با شلوغ تر شدن مناطق شهری ممکن است به اندازه خود کوچک شوند.
مازرول می‌گوید: "امروز، شهرها کاملاً از اتومبیل‌های بزرگ مانند خودروهای شاسی بلند و سدان پر شده‌اند. در آینده، شهرها بزرگ‌تر می‌شوند، فضای باقی مانده اجازه گردش سیال را نمی‌دهد زیرا در حال حاضر ما آن را به عنوان یک مشکل می‌بینیم. ما تصور می‌کردیم که در سال ۲۰۲۵ اتومبیل‌های اشتراکی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اولین اتومبیل‌های کاملاً خودران به خیابان‌ها می آیند. اما ما معتقدیم که لذت رانندگی زنده مانده و برخی افراد همیشه حمل و نقل شخصی را ترجیح می‌دهند."

آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

خودروی مفهومی باکارا نمایانگر یک خودروی کامپکت شخصی برقی شهرهاست و حداقل از دیدگاه طراحی ظاهری مطمئناً پویاتر از خودروهایی مانند رنو زویی یا مینی الکتریک است.

نام این خودرو به معنای تکرار مدل دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی از این خودروساز فرانسوی است. باکارا ۴ متر طول دارد و حداقل ارتفاعش نیز ۱.۴ متر است. باتری‌ها و موتور الکتریکی آن نیز برای کنترل بهتر در عقب قرار گرفته‌اند، در حالی که هنوز هم امکان تنظیم ۲ + ۲ صندلی‌ها برای دو بزرگسال و دو کودک فراهم شده است.

آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

این خودرو دارای طراحی ظاهری بسیار مدرن و جذاب است؛ کابین آن به صورت کامل شیشه‌ای است و دید ۳۶۰ درجه‌ای دارد. خطی ظریف در کنار خودرو وجود دارد که در امتداد خود به چراغ‌های عقب و دستگیره‌های در می‌رسید. این طراحی به این دلیل اعمال شده است که طول خودرو از نظر بصری بیشتر به نظر برسد.

آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

چراغ‌های جلوی خودرو نیز طراحی ویژه ای دارد که تمام نمای جلوی باکارا را شامل می‌شود؛ همچنین شکاف عمودی کوچکی در طراحی خودرو تعبیه شده است که سطح زیرین آن را از چراغ‌ها جدا می‌کند. حتی یک اسپویلر با قابلیت نصب روی سقف در عقب وجود دارد که قابلیت روشن شدن دارد.

آیا باکارا تبدیل به خودرویی واقعی می شود؟

تا آنجا که ما نگران هستیم، این یک خودروی جدی و جذاب است و خودروسازان عاقلانه تر می‌توانند یک ظاهر طراحی پویاتر را انتخاب کنند تا خودروهای برقی شهری در مسیر بهتری طراحی شوند.
باید منتظر ماند و دید که آیا باکارا روزی از میان مدل‌های سه بعدی به خیابان‌ها می‌آید یا خیر.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی خودروی مفهومی رنو سامسونگ موتورز کانسپت رنو