آلپین به مسابقات فرمول یک می رود

گروه خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد با نامگذاری تیم فرمول یک خود در فصل ۲۰۲۱ به نام تیم آلپاین رنگ های پرچم فرانسه را در قلب فرمول یک قرار دهد.
آلپین به مسابقات فرمول یک می رود
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۰ فرمول یک

گروه خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد با نامگذاری تیم فرمول یک خود در فصل ۲۰۲۱ به نام تیم آلپین رنگ های پرچم فرانسه را در قلب فرمول یک قرار دهد. آلپین که پیش از این به خاطر رکوردها و موفقیت هایش در مسابقات رالی شناخته می شد، طبیعتاً جایگاه خود را در استانداردهای بالا، اعتبار و عملکرد فرمول یک پیدا می کند.

برند آلپین که نمادی از قدرت، ظرافت و چابکی ورزشی است، چندی پیش خودروی پرآوزه A110 را به بازارهای خودرویی جهان عرضه کرد. حضور در مسابقات فرمول یک برای آلپین، یک گام اساسی برای تسریع در توسعه و نفوذ نام تجاری آن است. موتور تیم همچنان از تخصص منحصر به فرد گروه خودروسازی رنو در سیستم انتقال قدرت هیبریدی بهره مند خواهد شد و نام E-Tech آن حفظ خواهد شد.

امضای توافقنامه های جدید کنکورد، با محدود کردن بودجه ها و اجرای مقررات فنی جدید از سال ۲۰۲۲، عزم گروه را برای بازگشت به سکوها و پیروزی در رنگ های جدید تأیید می کند.

قرارداد تجاری بین گروه فرمول یک، تیمهای فرمول یک و فدراسیون بین المللی اتوموبیلرانی (فیا) منعقد می شود و شامل شرایطی است که تیمها در مسابقات با هم رقابت خواهند کرد و چگونگی تقسیم درآمد حاصل از پخش تلویزیونی و جایزه نقدی را تعیین می‌کند. اولین توافقنامه کنکورد در سال ۱۹۸۱ در پاریس که با نام پلازا شناخته می‌شود به ثبت رسید.

توافقنامه فعلی که هفتمین نسخه آن است، در ژوئیه ۲۰۱۳ به امضا رسیده و تا دسامبر ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود. این توافقنامه جدید هشتمین نسخه کنکورد خواهد بود که از ژانویه ۲۰۲۱ به اجرا در خواهد آمد و انتظار می‌رفت که خیلی زود کامل شود، اما با به درازا کشیدن بحث‌ها بر سر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر را به تاخیر انداخت.

لوکا دی میو، مدیر اجرایی گروه رنو درباره این اتفاق می گوید: " آلپین یک برند زیبا، قدرتمند و پر جنب و جوش است که لبخند را به لب طرفداران خود می آورد. با معرفی آلپین ، نمادی از برتری فرانسه، در معتبرترین رشته های خودرویی جهان، ما در حال ادامه ماجراجویی تولید کنندگان در یک ورزش هستیم. ما یک برند رویایی را در کنار بزرگترین نام ها برای مسابقات اتومبیلرانی دیدنی و جذاب ایجاد کرده ایم که توسط علاقه مندان دنبال می شود. آلپین همچنین ارزش های خود را به فرمول یک می آورد، ظرافت، نبوغ و جسارت."

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو نیز معتقد است: " این تغییر در یک لحظه اساسی در مسیر حرکت تیم رنو و این ورزش رخ می دهد. آلپین با روحیه رقابت از دنیاهای دیگر و چابکی خلاق فرانسه، معنای جدید، ارزش ها و رنگ های جدید را به پیست می آورد. اینها دارایی های آماده سازی مهلت ۲۰۲۲ خواهند بود. چارچوب نظارتی و مالی جدید شرایط را برای یک مسابقه عادلانه در توزیع مجدد درآمد ایجاد می کند. اجرای "سقف بودجه" به مسابقه هزینه کرد میان تیم های حاضر در مسابقات پایان می دهد و به تیم های امضا کننده اجازه می دهد تا از نظر ارزش ورزشی اندازه گیری شوند. آلپین در فرمول ۱ جای خود را دارد و می تواند پیروزی را به چالش بکشد."


کلید واژه ها: محصولات رنو آلپین فرمول یک فرمولا وان