همکاری رنو و اوبر برای تولید خودروهای برقی

اتحاد رنو و نیسان با هدف برقی کردن سفرهای مشتریان خود در اروپا ، با شرکت حمل و نقل اوبر (Uber) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
همکاری رنو و اوبر برای تولید خودروهای برقی
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۱ اخبار رنو

اتحاد رنو و نیسان با هدف برقی کردن سفرهای مشتریان خود در اروپا ، با شرکت حمل و نقل اوبر (Uber) تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این شرکت ها اکنون همکاری گسترده ای را برای تهیه وسایل نقلیه برقی ارزان قیمت در بازارهای اروپا، به ویژه در انگلستان ، فرانسه ، هلند و پرتغال در اختیار رانندگان شریک برنامه Uber قرار خواهند داد. این برنامه در پی همکاری مشترک نیسان و اوبر در انگلستان پی ریزی شده است.

اوبر یک سرویس آنلاین حمل و نقل مستقر در سان فرانسیسکو آمریکا است. اپ موبایل تلفن هوشمند به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد. با بررسی‌های انجام شده، اوبر نخستین شرکت نوپا در جهان است که بیشترین و گرانترین سهام را دارد. پس از تغییراتی که در اوبر انجام شد از تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۶، دارا خسروشاهی به عنوان مدیر عامل اجرایی آن برگزیده شد. اوبر در واقع سرویس معادل اسنپ در بازارهای جهانی است.

این تفاهم نامه بین شرکت های اوبر و گروه خودروسازی رنو بخشی از برنامه اوبر برای تبدیل شدن به یک پلت فرم حمل و نقل بدون انتشار آلایندگی های زیست محیطی است. بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۲۰۲۵، ۵۰٪ از مسافت پیمایش شده روی پلت فرم اوبر در هفت پایتخت اروپا شامل آمستردام، برلین، بروکسل، لیسبون، لندن، مادرید و پاریس توسط وسایل نقلیه برقی صورت خواهد گرفت. این بدان معناست که مسافران اوبر قادر خواهند بود تا پایان سال ۲۰۲۱ حداقل یک خودروی با انتشار آلایندگی صفر را در این شهرهای اروپایی انتخاب کنند.

گروه خودروسازی رنو فرانسه و اوبر با امضای این تفاهم نامه، راه های تسریع پذیرش وسایل نقلیه برقی و همچنین اکوسیستم های الکتریکی در شهرهای اروپایی را با همکاری یکدیگر بررسی خواهند کرد؛ از جمله این تلاش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رانندگان برنامه اوبر می توانند به خودروهای برقی رنو و نیسان از جمله رنو زویی و نیسان لیف و همچنین خودروهای برقی آینده هر دو خودروساز دسترسی داشته باشند.

با توجه به گسترش برنامه در هلند، پرتغال و سایر بازارها، برنامه آزمایشی پیاده شده در انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۰ به فرانسه گسترش پیدا خواهد کرد.

اجرای برنامه های مشترک بازاریابی و آموزشی برای ترویج خودروهای برقی و مزایای استفاده از آن برای رانندگان اوبر. و همچنین برگزاری رانندگی آزمایشی با خودروهای برقی رنو و نیسان برای آشنایی بیشتر رانندگان با عملکرد این خودروها.

ژیل نورماند، نایب رئیس ارشد بخش خودروهای برقی و خدمات نقلیه گروه رنو درباره این تفاهم نامه می گوید: " این تفاهم نامه با اوبر تصدیق توانایی ما در تسخیر بازارهای جدید و حمایت از متخصصان در انتقال انرژی است. امروز، ما از مزیت رقابتی خود بهره می بریم: یک پیشنهاد جذاب مبتنی بر خودروهای برقی که به گسترش حمل و نقل الکتریکی در مقیاس بزرگ کمک می کند. ما طی سالهای گذشته با مقامات محلی همکاری نزدیک داشته ایم تا راه حل هایی برای چالش های رو به رشد شهرها همانند حمل و نقل، کربن زدایی و کیفیت هوا ارائه دهیم. با امضای این تفاهم نامه هدف ما تجمیع نیروهایمان برای تسریع در این حرکت است.

جوردی ویلا، معاون بخش فروش و بازاریابی نیسان اروپا، افزود: "از ۱۰ سال تجربه با نیسان LEAF ، ما می دانیم که مردم عاشق رانندگی با خودروهای برقی هستند و این می تواند به رانندگان کمک کند تا ضمن صرفه جویی در مخارجشان از هوای پاک که یکی از آرزوهای بزرگ شهرهای بزرگ است پشتیبانی کنند. ما قبلاً توانسته ایم با همکاری اوبر در انگلستان میزان آگاهی و استفاده از وسایل نقلیه با انتشار آلایندگی صفر را افزایش دهیم و مشتاقانه منتظر بررسی چگونگی گسترش این وسایل در اروپا هستیم."

شرکت حمل و نقل اینترنتی اوبر در تلاش برای راه اندازی این سرویس جدید خود، سرویسی به نام اوبر سبز را در بیش از ۱۵ شهر امریکا و کانادا راه اندازی کرده است. مسافرانی که از این سرویس استفاده می کنند توسط خودروهای هیبریدی یا برقی جابجا می شوند البته هزینه استفاده از این سرویس بیشتر از سرویس های معمولی اوبر است.

اوبر برای جبران این هزینه بیشتر به مسافرانی که از این سرویس استفاده کنند سه امتیاز جایزه می دهد و این در حالی است که استفاده از سرویس معمولی اوبر برای هر بار سفر ۲ امتیاز برای مسافر به همراه خواهد داشت.

شرکت اوبر برای تشویق رانندگان اوبر سبز نیز ۵۰ سنت دلار بیشتر نیز به رانندگان پرداخت می کند. دارندگان خودروهای با آلایندگی صفر همانند خودروهای برقی، ۱ دلار اضافه از مجموع ۱.۵ دلار در هر سفر را دریافت خواهند کرد.


کلید واژه ها: محصولات رنو خودروی برقی اوبر رنو زویی