رنو کوئید ابر قهرمانی به بازار می آید

بهترین و کامل ترین نمونه از جهانی شدن این شخصیت ها تصمیم شرکت رنو فرانسه برای ارائه خودروی رنو کوئید با شمایل شخصیت های فیلم انتقام جویان است.
رنو کوئید ابر قهرمانی به بازار می آید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳ اخبار رنو رنوکار

زمانی که فیلمی بعد از اکران در دنیا پر طرفدار می شود قهرمانان آن فیلم به سرعت به چهره هایی شناخته شده و نمادهایی بین المللی تبدیل می شوند. کالاها در سرتاسر جهان جریان دارند و فرهنگ غرب را به تمام جهان گسترش می دهند. اگر به طریقی بتوان از نمادهایی مانند کاپیتان امریکا پول درآورد حتماً شرکت هایی وجود دارند که راهی برای آن پیدا کنند. بهترین و کامل ترین نمونه از جهانی شدن این شخصیت ها تصمیم شرکت رنو فرانسه برای ارائه خودروی رنو کوئید با شمایل شخصیت های فیلم انتقام جویان است. انتقام‌جویان فیلمی تخیلی و ابرقهرمانانه آمریکایی است که توسط شرکت‌های مارول استودیوز و والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۱۲ ساخته شده‌است.

انتقام‌جویان همزمان با اکران در امریکا و سراسر دنیا با اقبال مخاطبین مواجه شد و اولین نسخه از این فیلم که در سال ۲۰۱۲ به سالن های سینما آمد توانست به فروش کلی و جهانی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار دست یابد.

با کسب چنین محبوبیت روز افزونی شرکت رنو تصمیم گرفت یک مدل نسخه از خودروی کراس اور کوئید ( Kwid ) را با پوشش مرد آهنین ( Iron Man ) و دیگری را با لباس کاپیتان امریکا ( Captain America ) به بازار عرضه کند. کراس اور کامپکت مرد آهنین با ظاهر طلایی و قرمز تزئین شده که یادآور لباس شخصیت فیلم مورد نظر با بازی رابرت داونی جونیور است. استفاده از رنگ طلایی روی بدنه قرمز رنگ رنو کوئید گرافیک منحصر به فردی را برای آن به وجود آورده است. در قسمت پایینی درها نیز کلمه " شکست ناپذیر" به چشم می خورد. طرح گرافیکی راکتور مرد آهنین نیز روی بدنه خودرو طراحی شده است.

مدل کاپیتان امریکای رنو کوئید نیز بدنه ای سفید رنگ با خطوط قرمز و آبی دارد. عبارت "ابر سرباز" نیز در قسمت پایین درهای عقب درج شده است. طراحی گرافیکی این خودرو بسیار امریکایی و با القای حس قدرتمند میهن پرستی است. تعداد زیادی ستاره نیز روی بدنه خودرو به چشم می خورد. استفاده از این علائم یادآورد نمادهای معروف به کار رفته روی سپر شخصیت کاپیتان امریکا است. طراحی هر دو خودرو کاملاً چشم نواز است.

رنو برای هارمونی بیشتر تغییراتی را هم در داخل خودرو ایجاد کرده است. به طور مثال در رنو کوئید مدل کاپیتان امریکا دسته دنده و تو دوزی های قرمز رنگ هستند؛ این در حالی است که در مدل مرد آهنین برای دسته دنده و تو دوزی ها از رنگ طلایی استفاده شده است.

نسخه ابر قهرمانی رنو کوئید تنها با موتور ۱ لیتری بنزینی عرضه می شود. این موتور ۶۷ اسب بخار قدرت دارد و می تواند ۹۱ نیوتون متر گشتاور تولید کند. همچنین هر دو خودرو با جعبه دنده پنج سرعته به بازار می آیند که انتخاب بین مدل دستی یا اتومات بر عهده مشتری است.

همکاری شرکت های خودروسازی و استودیوهای فیلم سازی در سال ۲۰۱۸ مورد عجیبی نیست. نیسان و فرانشیز جنگ ستارگان نیز پیشنهاد های منحضر به فردی را مشتریان ارائه داده اند. شورولت با فیلم تبدیل شوندگان (ترانسفورمز) و اتومبیل سازی فیات کرایسلر با فیلم سریع و خشن روابط و همکاری نزدیکی دارند. همکاری رنو به انتقام جویان نیز در همین راستا منطقی به نظر می آید.


کلید واژه ها: رنو رنو کوئید مرد آهنین کاپیتان آمریکا Renault Kwid