راه‌اندازی اولین کارخانه تخصصی حمل و نقل در اروپا توسط رنو

گروه خودروسازی رنو فرانسه برای رسیدن به این هدف در حال ایجاد اولین کارخانه مجدد (Re-Factory) در سایت فلینز در فرانسه است.
راه‌اندازی اولین کارخانه تخصصی حمل و نقل در اروپا توسط رنو
۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ اخبار رنو ویدئوها

انتقال انرژی و رشد آگاهی زیست محیطی به این معنی است که هم مدل حمل و نقل و هم مدل اقتصادی ما باید تکامل یابد. ما در آینده نزدیک باید در جاده های خود وسایل نقلیه ای ببینیم که پایدارتر، تمیزتر و با عمر بیشتر باشند و مهمتر از همه اینکه قادر باشند تا 1 میلیون مایل برانند.

گروه خودروسازی رنو فرانسه برای رسیدن به این هدف در حال ایجاد اولین کارخانه مجدد (Re-Factory) در سایت فلینز در فرانسه است. این کارخانه با داشتن مدلهای طراحی شده که تاریخ رنو را مشخص کرده است ، جان دیگری می گیرد و برای اولین بار در اروپا به سایتی تبدیل می شود که کاملاً به اقتصاد چرخشی اختصاص دارد. با این کار، رنو می خواهد خود را برای ایجاد راه حل های حمل و نقل در دسترس ، پایدار و بدون تولید کربن برای همه را دوباره از نو بسازد.

اقتصاد دورانی یا چرخشی (Circular Economy) یک نظام اقتصادی است که هدف آن کمینه کردن ضایعات و بیشترین استفاده از منابع است. این رویکرد بازسازی کننده در مقابل رویکرد سنتی اقتصاد خطی قرار می‌گیرد که در آن مدل تولید به صورت «دریافت مواد اولیه، تولید و دور انداختن» است. در یک نظام چرخشی، مصرف منابع ورودی، ضایعات خروجی و هدررفت انرژی با بستن یا کوچک کردن حلقه‌های مواد و انرژی کمینه می‌شود.

تعریف کارخانه مجدد

کارخانه مجدد (Re-Factory ) اولین کارخانه اقتصاد چرخشی در اروپا است که به حمل و نقل اختصاص دارد. یک اکوسیستم صنعتی و تجاری که توسط  گروه خودروسازی رنو ایجاد شده است و درهای آن به روی استارتاپ ها و مشارکت باز است. هدف آن تشویق ابتکارات، توسعه نوآوری در خدمات اقتصاد چرخشی و منفی کردن تولید کربن تا سال 2030، مطابق با خواست اروپا برای تأثیر صفر تا سال 2050 است. یک بازگشت پایدار و مسئولانه ، از نظر زیست محیطی و اجتماعی، که در بسیاری از دارایی های سایت و همکاران رنو ایجاد خواهد شد. 

برای سال 2024 آماده باشید!

این طرح تحول به تدریج بین سالهای 2021 و 2024 اجرا می شود. این سایت در 4 مرکز فعالیت سازماندهی می شود که هر یک دارای تخصص خود هستند: Re-Cycle، Re-Energy، Re-Trofit و Re-Start.

تمدید عمر وسایل نقلیه در Re-Trofit

این یک حقیقت است. بازار خودروهای دست دوم، با بیدار شدن از یک آگاهی زیست محیطی و شیوه های جدید مصرف که استفاده را بیش از تملک ترجیح می دهد، در حال رونق است. برای ادامه این مسیر، ما می خواهیم زمینه های تخصصی مورد نیاز برای افزایش طول عمر وسایل نقلیه و موارد استفاده از آنها را تجمیع کنیم. چالش ما در این قسمت موفقیت در حفظ منابع از طریق مدیریت کارآمد جریان استفاده مجدد از قطعات و مواد در همان سایت است.

تولید ، ذخیره سازی و مدیریت انرژی های سبز در Re-Energy

در قلب تحول صنعت خودرو، باتری های وسایل نقلیه برقی قرار دارند. مهمتر از همه، چالش چرخه زندگی آنها  می باشد که برای محیط زیست بسیار مهم است. از این رو آرزوی این بخش برای تقویت مجموعه باتری ها، آماده سازی آنها برای زندگی دوم و توسعه سیستم های ذخیره سازی قابل حمل یا موبایل است. فراموش نکنید که رنو خدمات نگهداری و شارژ اختصاص داده شده به انرژی های جدید را توسعه می دهد.

بهینه سازی مدیریت منابع در Re-Cycle

خبر خوب. مطابق با مقررات، صنعت خودرو در اروپا دارای نرخ بالای بازیافت و بازیابی وسایل نقلیه اسقاطی و همچنین نسبت زیادی به مواد بازیافتی در محصولات جدید خود در مقایسه با سایر بخش ها است. اما ما همیشه می توانیم بهتر عمل کنیم ، نه؟ این گروه در حال حاضر به طور متوسط 30٪ مواد بازیافتی در وسایل نقلیه خود در اروپا را تولید می کند و ما می خواهیم مراحل بیشتری را طی کنیم. ما می خواهیم ضمن کاهش هزینه های خرید و تأثیر بر منابع، مواد بازیافتی یکپارچه را در تولید خودروهای جدید افزایش دهیم.

نوآوری قابل دسترسی برای همه در Re-Start

جاه طلبی این مرکز بر افزایش و توسعه مهارت ها متمرکز است. در حالی که تحقیقات و نوآوری در اقتصاد چرخشی را تسریع می کند. بنابراین، Re-Start میزبان یک مرکز رشد برای شرکتهای نوپا و شرکا و همچنین یک دانشگاه و مرکز آموزشی خواهد بود تا تخصص حرفه های موجود در Re-Factory را تقویت کند.

گروه خودروسازی رنو با این برنامه تعهد خود به حمل و نقل  سبز و پایدار را افزایش خواهد داد.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو