کسب اولین امتیاز تیم فرمول یک آلپاین در ایتالیا

استبان اوکون و فرناندو آلونسو رانندگان تیم فرمول یک آلپاین پس از مسابقه پر حادثه پیست Emilia Romagna توانستند اولین امتیازات این فصل را کسب کنند.
کسب اولین امتیاز تیم فرمول یک آلپاین در ایتالیا
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۲:۱۸ اخبار رنو فرمول یک

تیم فرمول یک آلپاین پس از یک مسابقه چالش برانگیز ، اولین امتیازات قهرمانی خود را در مسابقات جهانی فرمول فصل 2021 به دست آورد که منجر به کسب مقام نهم استبان اوکون و جایگاه دهم مسابقه توسط فرناندو آلونسو در مسابقه جایزه بزرگ پر از حادثه امیلیا رومانیا شد.

تیم ها قبل از شروع مسابقه پس از یک باران ناگهانی با تصمیم گیری سختی مواجه شدند چرا که یک ساعت قبل از آغاز با بارش باران قسمت های زیادی از پیست به شدت خیس شده بودند. استبان لاستیک های تمام خیس را انتخاب کرد و این در حالی بود که فرناندو تصمیم گرفت که از لاستیک های متوسط استفاده کند. بارش باران در پیست باعث شد فرناندو آلونسو از تیم آلپاین در پیچ «توزا» به دیواره‌ لاستیکی برخورد کند. هرچند او موفق شد خودروی آسیب‌دیده‌ خود را به عقب بکشاند تا با یک بال جلوی جدید به مسابقه بازگردد.

بارش شدید باران که لغزندگی پیست را به همراه داشت باعث شد که هر دو راننده تیم آلپین از دور دوم، از بین ده راننده برتر خارج شوند و حتی استبان با کمک خودروی ایمنی مسابقه مجبور به تعویض تایر خود شود.

با شروع خشک شدن مسیر همه چیز شروع به تثبیت کرد و  لاستیک های خشک بهترین گزینه به نظر می رسیدند. استبان تایرهای مدیوم خود را در دور 27 و فرناندو نیز به پیروی از او یک دور بعد تایرهای خود را تعویض کردند.

استبان در دور سی و یکم، قبل از اینکه پرچم قرمز، مسابقه را در پی برخورد والتری بوتاس و جورج راسل متوقف کند، تایرهای خود را به نرم تغییر داد.

این مسابقه با قرار گرفتن فرناندو در جایگاه دوازدهم و استبان در جایگاه سیزدهم، مجددا آغاز شد و مرد فرانسوی در حین توقف پرچم قرمز به تایرهای مدیوم تغییر حالت و مسابفه را تا انتها با همین تایرها ادامه داد. هر دو راننده بلافاصله چند جایگاه را به دست آوردند و برای امتیاز گیری نهائی مسابقه، دوئل کردند.

استبان برای جایگاه نهم بر کیمی رایکونن فشار سنگین وارد کرد اما نتوانست از پس این فنلاندی باتجربه بربیاید. فرناندو نیز دقیقاً در پشت سر وی قرار داشت و به نظر می رسید که به سختی برای کسب امتیاز به دنبال راهی است. در پایان نیز استبان دهم شد و آلونسو نیز با اختلاف اندکی پشت سر او مسابقه را به پایان رساند.

اما پس از پایان مسابقه و جریمه رایکونن ، هر دو راننده توانستند در میان ده نفر اول بایستند. استبان در مکان نهم قرار گرفت و فرناندو برای اولین بار بعد از جایزه بزرگ 2018 سنگاپور با کسب جایگاه دهم توانست دو امتیاز کسب کند.

استبان اوکون که مسابقه را در خط نهم آغاز و در جایگاه نهم نیز به پایان رسانده بود درباره این گرندپری گفت: "امروز یک مسابقه چالش برانگیز در شرایط سخت بود. فرصت های زیادی وجود داشت ، ما توانستیم یک امتیاز، یک نتیجه مناسب و یک پاداش خوب برای کار سخت تیم بدست آوریم. بطور بالقوه چیزهای بیشتری روی میز بود. این یک مسابقه طولانی و فیزیکی بود، در آنجا به خصوص با فرناندو دعواهای سرگرم کننده ای داشتم، اکنون، ما منتظر آخر هفته و مسابقه بعدی هستیم."

فرناندو آلونسو ، دیگر راننده آلپاین که مسابقه را درخط پانزدهم شروع و با قرار گرفتن در سکوی دهم به انتها رساند نیز در مورد این دور از مسابقات اضافه کرد: "امروز مشکل بود زیرا ما وضعیت های غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی داشتیم، شروع مسابقه در پیست خیس و پایان دادن در پیست خشک. بعد از رانندگی در این شرایط دوباره چیزهای زیادی یاد گرفتم. در فرمول یک، شما هیچ آمادگی لازم را ندارید و با یک و نیم روز تمرین، کار به هیچ عنوان آسان نیست. به طور کلی، می توانم بگویم تجربیات این مسابقه مانند تجربیات چهار مسابقه در یک مسابقه بود. من فکر می کنم ماشین من این هفته بهتر از قبل بود که این یک خبر خوب و مثبت است، ما دوباره برای کسب امتیاز به پرتغال خواهیم رفت."

مارسین بودکوفسکی، مدیر اجرایی تیم آلپین نیز گفت: "ما امروز اولین امتیاز فصل خود را به دست آوردیم و باید برای آن سخت تلاش کنیم. در شرایط مرطوب هر دو اتومبیل استارت ضعیفی داشتند و در دور اول چندین موقعیت را از دست دادند، چیزی که باید درک کنیم. در شرایط خیس ، سرعت ما کاملاً مناسب بود و هر دو راننده با هم در پیست حرکت می کردند. استبان در قسمت آخر مسابقه پشت سر رایکونن گیر کرد و نتوانست حرکت کند و تأکید می کنم که سبقت گرفتن در اینجا دشوار است. ما ایمولا را با احساساتی تلخ و شیرین ترک می کنیم. از داشتن اولین امتیاز فصل خوشحال شدم، اما این یک مسابقه بود که آنطور که می توانست برای ما رقم بخورد. ما برای مسابقات بعدی تشنه تر و مشتاق تر خواهیم بود."


کلید واژه ها: محصولات رنو آلپین Alpine فرمول یک فرمولا وان فرمولا 1 فرناندو آلونسو استبان اوکون