جمهوری نرم افزار: یک چالش هیجان انگیز

رنو فرانسه به عنوان یکی از پیشگامان توسعه حمل و نقل پایدار چندی پیش از برنامه استراتژیک رنولوشن خود پرده برداری کرد که یکی از نکات برجسته آن برنامه ای تحت عنوان جمهوری نرم افزاری (The Software République) نام داشت؛ برنامه ای که در حال حاضر یک واقعیت است!
جمهوری نرم افزار: یک چالش هیجان انگیز
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۴ اخبار رنو ویدئوها

گروه خودروسازی رنو فرانسه به عنوان یکی از پیشگامان توسعه حمل و نقل پایدار چندی پیش از برنامه استراتژیک رنولوشن خود پرده برداری کرد که یکی از نکات برجسته آن برنامه ای تحت عنوان جمهوری نرم افزاری (The Software République) نام داشت؛ برنامه ای که در حال حاضر یک واقعیت است!

در مراسم فوق که در ساختمان جدید ادیسه رنو در مرکز فنی این شرکت برگزار شد لوکا دومئو، مدیرعامل گروه رنو و همتایانش از Atos ، Dassault ، ST Microelectronics  و Thales حضور داشتند. در قلب این پروژه که در صنعت حمل و نقل منحصر به فرد است شرکت های پیشرو و استارت آپ های نوآورانه متحد شده اند تا راه حل ها و سیستم های حمل و نقلی را ایجاد کنند که آینده نزدیک صنعت حمل و نقل را شکل دهد.

صنعت حمل و نقل دهها سال است که یک کالای عمومی است، اما هرگز به این سرعت و رادیکال مانند سالهای اخیر تکامل نیافته است. این تغییرات عمیق باعث می شود که شرکت های خودروسازی و فناوری در نحوه فعالیت خود نوآوری داشته باشند و نیروهای خود را برای برآوردن بهتر چالش هایی که از نظر اتصال، کاهش تولید کربن و مدل های تجاری که با آنها روبرو هستند، متحد کنند. "جمهوری نرم افزاری" که توسط رنو راه اندازی شد با حضور شرکت های  Atos ، Dassault Systèmes ، STMicroelectronics  و Thales به عنوان اولین شرکای بنیانگذار آن، نتیجه این همگرایی است. این اتفاق به عنوان یک اکوسیستم جدید برای نوآوری در صنعت حمل و نقل هوشمند عمل خواهد کرد.

ایجاد راه حل های حمل و نقل آینده

این شرکا قصد دارند با تجمیع تخصص مکمل کننده خود در زمینه هوش مصنوعی، امنیت سایبری، سیستم های درون سازی شونده و بزرگ داده، نرم افزارها و راه حل های جدیدی را توسعه دهند که اپراتورهای خدمات حمل و نقل را قادر می سازد خدماتی را برای شهروندان، مشاغل و مقامات محلی ارائه دهند که دسترسی را تسهیل کرده و تجربه کاربر را بهبود بخشد. این اتفاق که سیستم های خودرو، پلتفرم های خدماتی و ابزارهای اپراتورهای شبکه را در هم ادغام می کند، به طور فزاینده ای در دسترس، ساده، روان، چند حالته، مسئول و ایمن خواهد بود.

همکاری در بالاترین سطح

به گفته گروه مشاوره بوستون، اکوسیستم " جمهوری نرم افزار" با افزایش مورد نظر شدید بازار جهانی حمل و نقل بین امسال تا 2035،  60 درصد  افزایش و 11000 میلیارد یورو درآمد ایجاد خواهد کرد. این به گروه رنو این امکان را می دهد که ارزش را به ویژه از خودروهای برقی، قطعات جدید، خدمات پس از فروش جدید و سایر خدمات ارزش افزوده دریافت کرده و مشاغل مرتبط را ایجاد کند.

لوکا دومئو، مدیرعامل گروه رنو درباره جمهوری نرم افزار می گوید: وسیله نقلیه دیگر نقطه مرکزی زنجیره ارزش صنعت خودرو نیست، زیرا نرم افزار، وسایل الکترونیکی و اطلاعات به طور فزاینده ای ارزش و استفاده از وسیله نقلیه را برای نیازها و خدمات جدید حمل و نقل تعیین می کند. ما می خواهیم با شرکای خود در جمهوری نرم افزار همکاری کنیم تا خود را به عنوان پیشگام در این زنجیره ارزش حمل و نقل جدید معرفی کنیم.

فرصت های همگرایی

جمهوری نرم افزار خواه قادر خواهد بود علاوه بر پنج رهبر موسس از شرکت های بزرگ و همچنین شرکت های نوپای نوآور در انکوباتور آینده خود از اعضای جدید نیز استقبال کند و در نتیجه محیط همکاری برای توسعه و آزمایش را ایجاد کند.

به لطف این سیستم نوآوری باز، جمهوری نرم افزار فرصت های توسعه ای را برای صنعت، زیرساخت ها، مخابرات و همچنین هوانوردی و دفاع ارائه می دهد. این اتفاق همچنین ابزاری برای حاکمیت در بازار جهانی است که ایالات متحده و چین قبلاً در آن موضع گرفته اند. امروزه، اعضای موسس جمهوری نرم افزار نیاز فوری به فرانسه و اروپا را برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار به طور جمعی اعلام می کنند که هدف آن تضمین حاکمیت آنها در این زمینه است.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: محصولات رنو کانسپت رنو لوکا دومئو جمهوری نرم افزار