رنو از خودروی فرمول ۱ خود رونمایی کرد

رنو RS۱۸ نسخه سومین خودرویی است که رنو از زمان بازگشت دوباره خود به مسابقات فرمول ۱ یه عنوان یک تیم معرفی کرده است.
رنو از خودروی فرمول ۱ خود رونمایی کرد
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۴۶ فرمول یک

رنو پنجمین تیمی بود که پیش از شروع مسابقات این فصل از خودروی جدید فرمول یک خود رونمایی کرد. رنو RS18 نسخه سومین خودرویی است که رنو از زمان بازگشت دوباره خود به مسابقات فرمول ۱ یه عنوان یک تیم معرفی کرده است. این خودرو حاصل بهبود و اصلاح خودرویی است که در طول فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک توسط مهندسین رنو به سرانجام رسیده است.

سیستم تعلیق و نیروی ایرودینامیک رو به پایین در این خودرو نسبت به نسخه های قبل بهبود چشمگیری پیدا کرده است. همچنین کابین رنو RS18 مطابق قوانین جدید از سیستم حفاظت از راننده جدیدی موسوم به "هاله" برخوردار است و حفاظ پوششی موتور نیز بر طبق مقررات فنی جدید بازطراحی شده است.

نیکو هولکنبرگ و کارلوس سائنز به عنوان رانندگان این خودرو امیدوار هستند که با راندن این خوروی ارتقا یافته بتوانند در مسابقات امسال به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند هر چند که رقابت سختی با رقبای رنو از جمله رد بول و مک لارن خواهند داشت که آنها نیز از موتور ساخت رنو در خودروهای خود استفاده می کنند.

رنو RS18 حاصل همکاری مشترک میان Enstone انگلیس در بخش شاسی و Viry-Chatillon فرانسه در بخش موتور است.

یکی از تغییرات این خودور استفاده بیشتر از رنگ سیاه و زرد در رنگ آمیزی بدنه خودرو است این در حالی است که خود بدنه نیز حاصل تکامل رنو RS17 است. یکی دیگر از تغییرات ظاهری خودرو حذف قسمت پوشش باله کوسه ای خودرو و همچنین باله های T شکل بدنه بر اساس مقررات جدید مسابقات است.

چلنجر فرمول یک رنو در مسابقات سال ۲۰۱۷ جایگاه چهارم سریعترین خودروی مسابقات را پس از تیم های مرسدس، فراری و رد بول از آن خود کرد و امسال قطعاً به دنبال این است که در بین سه برنده اول مسابقات قرار گیرد.

با وجود اینکه قرار است نیکو هولکنبرگ و کارلوس سائنز رانندگان اصلی رنو در این مسابقات باشند اما جک آیتکن ( Jack Aitken ) به عنوان راننده سوم و ذخیره و آرتم مارکلوف ( Artem Markelov ) به عنوان راننده آزمایش و توسعه در تیم رنو حضور دارند. البته انتظار می رود هر دو آنها در طول مسابقات شانس حضور در دورهای آزمایشی را داشته باشند.

رنو در سال ۲۰۱۶ و همزمان با بازگشت دوباره اش به مسابقات فرمول یک توانست از جایگاه نهم به جایگاه ششم مسابقات سازندگان بازگردد. بهبود این تیم در سال ۲۰۱۷ چشمگیر بود و با قرار گرفتن در جایگاه چهارم سریعترین خودروی مسابقات به پایان رسید.

سیرل ابیتبول ( Cyril Abiteboul ) مدیر تیم رنو به دنبال این است که مسیر این موفقیت همچنان ادامه داشته باشد. وی می گوید: "سال گذشته از خیلی جهان سال موفقی بود. پارسال دومین سال بازسازی تیم و یک گام جلوتر به سوی برنامه ها و اهداف تیم فرمول یک رنو بود. "

وی ادامه می دهد: "تمام سال ۲۰۱۶ برای استخدام، سرمایه گذاری، پیدا کردن حامیان مالی جدید، استعدادهای نو و ساختن برند رنو گذشت. این پیشرفت بزرگی بود به سوی آنچه که می خواهیم بشویم و تیم های برتر را به چالش بکشیم. هدف اصلی ما در سال ۲۰۱۸ این است که این پیشرفت را در نتایج هم نشان دهیم. می خواهیم پیشرفت های خود را در قسمت موتور، شاسی، واحد عملیاتی و رانندگان به همه نشان دهیم. همه چیز باید بهبود پیدا کند و ما باید به رشد خود ادامه دهیم."

رنو امیدوار است با کمک این خودرو و همچنین استعداد رانندگانش و حمایت اعضای تیم و هوادران بتواند یکی از سه سکوی اول مسابقات جهانی فرمول یک سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند.

منابع: موتوراسپورت - رنو


کلید واژه ها: فرمول یک رنو RS18 رنو آر اس 18 Formula 1 Renault RS18