نگاهی به رنو سنیک

خودروهای SUV همیشه محبوب بوده اند بنا بر این عجیب نیست که می بینیم رنو المان هایی از استیل و زبان طراحی این خودروها را در طراحی بدنه رنو سنیک به کار برده است.
نگاهی به رنو سنیک
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۴ رنوکار

شرکت رنو برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ از خودروی سنیک ( Scenic ) خود رونمایی کرد.این خودرو مینی چند منظوره که بر پایه رنو مگان ساخته شده است در تمام چهار نسل خود با گنجایش ۵ سرنشین و با بدنه شبیه خودروهای هاچ بک عرضه شده است.

خودروهای SUV همیشه محبوب بوده اند بنا بر این عجیب نیست که می بینیم رنو المان هایی از استیل و زبان طراحی این خودروها را در طراحی بدنه رنو سنیک به کار برده است. رنو این محصول را برای کسب سهم بیشتری از بازار خودرهای چند منظوره ( MPV ) طراحی و تولید کرده است.

آخرین مدل از رنو سنیک به طریقی طراحی شده است که عاشقان کراس اوورها و آنهایی که به دنبال خرید خودروی خانوادگی هستند را راضی و خوشحال کند. این خودرو در چندین مدل با موتورهای توربوشارژ بنرینی و دیزلی عرضه شده است. این خودرو در کلاس خود کم مصرف است و از طراحی خاص و هوشمندانه داخلی و خارجی برخودار است.

رنو فرانسه این محصول جدید خود را به طیف های مختلفی به علاقمندان عرضه کرده است؛ مدل پایه این خودرو یک موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ بنزینی ۱۱۳ اسب بخاری دارد که بهترین انتخاب به عنوان یک خودروی درون شهری است. اما اگر قصد دارد که رنو سنیک را به اندازه ظرفیتش سنگین کنید یا سفرهای دورتری بروید بهتر است که یکی از مدل های عرضه شده با موتور دیزلی را انتخاب کنید.

همچنین این محصول در سه مدل موتور دیزلی ۱.۵ لیتری dCi 108 اسب بخاری، ۱.۶ لیتری ۱۲۷ اسب بخاری و ۱۵۷ اسب بخاری عرضه شده است.

یکی از مدل های پرطرفدار عرضه شده رنو سنیک مدلی است که به سیستم هیبرید رنو که شامل موتور برقی و باتری و به علاوه یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی dCi مجهز شده است. این مدل علاوه بر عملکرد فوق العاده از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و نسبت به مدل پایه رنو سنیک تنها ۱۰۰۰ پوند گران تر است. قوی ترین موتور رنو سنیک می تواند قدرت ۱۶۴ اسب بخاری را برای خودرو به ارمغان بیاورد اما اغلب خریداران مدل دیزلی ۱۰۹ اسب بخاری را انتخاب می کنند.

رنو سنیک با جعبه دنده ۶ سرعته دستی عرضه می شوند که البته امکان خریداری با جعبه دنده اتومات نیز وجود دارد. دسته دنده در قسمت بالای کابین قرار گرفته است بنابراین بسیار در دسترس بوده و در نتیجه در عمل تغییر دنده تاثیر مثبتی داشته است. رنو سنیک به رینگ های آلیاژی ۲۰ اینچی تجهیز شده اند که تاثیر خوبی در هندلینگ (فرمان پذیری) خودرو داشته است.

طراحی داخلی رنو سنیک مدرن، تازه و مینیمالیستیک است و از دکمه های فیزیکی زیادی در آن استفاده نشده است. همچنین فضاهای زیادی در کابین تعبیه شده است و مواد به کار رفته در آن حس با کیفیت بودن را به سرنشینان منتقل می کند. رنو سنیک دارای دو پورت USB نیز هست.

سیستم تعلیق رنو بسیار نرم است و به همین جهت در هنگام ترمز گیری با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین عملکردی خودرو در پیچ ها به دلیل وجود این سیستم تعلیق مطلوب است. علاوه بر این صندلی های به کار رفته در خودرو برای راحتی و آسایش سرنشینان طراحی و تعبیه شده است.

رنو سنیک به صورت استاندارد به تجهیزات زیادی مجهز شده است. حتی مدل پایه خودرو با سیستم صفحه نمایش لمسی، رینگ های آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع و کنترل پیمایش (کروز کنترل) عرضه شده است. مدل های بالاتر ویژگی های لوکس تری و کاربردی تری مانند چراغ های جلوی LED و ماساژور صندلی دارند.

مدل پایه رنو سنیک از تجهیزاتی مانند رینگ آلیاژی ۲۰ اینچی، چراغ مه شکن جلو، چراغ روز LED ، سیستم کنترل تهیوه مطبوع دو منطقه ای، برف پاک کن و چراغ های اتومات و سیستم ایمنی Visio رنو برخوردار است. همچنین به بلوتوث، رادیو DAB نیز مجهز شده است.

کابین رنو سنیک به عنوان یک خودروی خانوادگی کاملاً جا دار است و سرنشینان از این بابت احساس کمبود نخواهند کرد. همچنین این خودرو دارای فضای مناسبی برای صندلی کودک است که مجهز به قلاب ISOFIX نیز شده است. همچنین سقف خودرو نیز به صورت پانورامیک طراحی شده است تا نور مناسبی را به داخل خودرو هدایت کند.

منبع: وات کار - رنو


کلید واژه ها: رنو سنیک رنو سنیک 2018 رنو کراس اوور Renault Scenic Renault Scenic 2018 Renault Crossover