پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

داچیا داستانی است که در آن یک موفقیت به موفقیت دیگری منجر می شود. پس از تولد لوگان در سال ۲۰۰۴، این خودرو دومین ستاره آینده بود که در سال ۲۰۱۰ وارد دنیای خودرو شد: داستر.
پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۲ رنوپدیا

داچیا داستانی است که در آن یک موفقیت به موفقیت دیگری منجر می شود. پس از تولد لوگان در سال 2004، این خودرو دومین ستاره آینده بود که در سال 2010 وارد دنیای خودرو شد: داستر. محصولی نمادین که خودروهای SUV را به طور گسترده ای محبوب و قابل دسترس کرد، محصولی که در بسیاری از جاده ها از سرمای سیبری تا صحرای مراکش قدم گذاشته است. یک خودروی دو دیفرانسیل که با در نظر گرفتن خانواده ها طراحی شده است، آماده رویارویی با هر چالشی است. امسال داچیا داستر فروش 2 میلیون دستگاه را در نزدیک به 60 کشور جشن می گیرد. این داستان ده ساله داستانی است که مهندسان، طراحان و به خصوص مشتریان آن را فراموش نمی کنند.

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

بنشینید، استراحت کنید و در سفر به سال 2010 به ما بپیوندید. ماشین رویایی شما هم مثل شما معمولی و آرام است. شما واقعاً یک SUV می خواهید، اما نه یک قدیمی آن را! در حالی که بازار SUV ها در حال رونق است، اکثر مدل ها یا خیلی گران و پیچیده هستند، یا خیلی ساده. سپس داستر متولد می شود. در دسترس، مستحکم و شیک، با روندهای اجتماعی هماهنگ و دقیقاً همان چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. این به سرعت به یک مدل نمادین برای داچیا و کل صنعت تبدیل می شود. از سال 2010، این مدل با فروش 2 میلیون دستگاه در سراسر جهان به موفقیت تجاری دست یافته است. سوار شوید و از سواری لذت ببرید!

سفر رفت و برگشت از هلسینکی به آنکارا!

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

بیایید سفر خود را در رومانی، کشوری که داستر در آن ساخته می‌شود، با برخی از چهره‌های کلیدی در مورد کارخانهMioveni آغاز کنیم. سپس مغازه را ترک می کنیم و برای یک مسابقه فوتبال به ایتالیا می رویم، سپس کمی دورتر، برای صعود به بلندترین قله روی زمین. اگر این کافی نیست، بیایید قبل از حرکت به سمت جنوب به سمت ترکیه، از فنلاند حرکت کنیم. آیا می توانید ادامه دهید؟ دوست داری آن را نگاه کنی! 2 میلیون داستر واقعاً زیاد است!

موارد ضروری، به عنوان یک روش زندگی

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

اگر هنوز به دنبال برخی حقایق سرگرم کننده هستید، در جای درستی هستید! مشتریان داستر همه متفاوت هستند و این راز نیست زیرا آنها در سراسر جهان هستند. با این حال، آنها یک چیز مشترک دارند: موارد ضروری به عنوان یک روش زندگی در نظر گرفته می شود. با این وجود، در اینجا حقایق عجیبی وجود دارد که ممکن است ندانید:

  •     در بین تمام بازارها، بریتانیا درصد بیشتری از زنان خرید داچیا داستر را در مقایسه با مردان دارد.
  •     ترکیه دارای جوانترین گروه خریداران داستر (به طور متوسط 42 سال) است که عمدتاً خانواده ها هستند (62٪ با کودکان زندگی می کنند).
  •     در فرانسه، آلمان، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا مردم فضای باز را دوست دارند: 23٪ از مشتریان عاشق پیاده روی ، 12٪ عاشق دوچرخه سواری و 9٪ عاشق سفر هستند.
  •     در همین پنج کشور، 44 درصد مشتریان در مناطق روستایی، 30 درصد در شهرهای کوچک، 10 درصد در شهرهای متوسط/بزرگ و 11 درصد در مناطق حومه شهر زندگی می کنند.
  •     دلایل اصلی خرید خودروهای داستر به دلیل قیمت آن (56%)، طراحی آن (20%) یا عدم وفاداری (16%) است.

داستر، یک هدف جهانی

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

بیایید به پیدایش H79 بازگردیم - نام رمز داده شده به داستر 1! وظیفه‌ای که در آن زمان به تیم‌های محصول داده شد، کار بدی نبود: یک کاغذ خالی بردارید و وسیله‌ای بسازید که هنوز در بازار وجود نداشته است. این وسیله باید برای مردم سراسر جهان مناسب باشد و بنابراین برای سرمای انجماد و گرمای جوشان مناسب باشد. همه اینها با قیمتی بی نظیر که تمام رقبا را به چالش می کشد. به طور خلاصه، یک وسیله نقلیه قوی، قابل اعتماد و همه کاره که مانند یک 4WD رانندگی می کرد.

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

فرآیند طراحی یکی از بسیاری از موانع بود: گیربکس 6 سرعته، پیشرانه با کوپلر پایلوت، جابجایی چرخ و موارد دیگر. تیم ها هنوز همه آن را تا به امروز به یاد دارند. مخصوصاً وقتی نوبت به دستیابی به سرعت "کرال" دنده اول می رسید که خودرو می توانست با سرعت 5.79 کیلومتر در ساعت تنها با سرعت 1000 دور در دقیقه به جلو برود. دقیقاً مانند سربازانی که در طول جنگ در کنار جیپ‌ها راه می‌رفتند تا مسیر را پاک کنند، لویک فووری - مدیر محصول داستر 1 - از پروتکل مشابهی پیروی می‌کرد: «من در کنار ماشین راه می‌رفتم تا مطمئن شوم به سرعتی رسیده‌ایم که به اندازه کافی آهسته است. آنچه از یک 4WD تمام زمینی انتظار دارید." همانطور که با سفرهای خارج از جاده بی‌شماری که داستر از زمان آغاز به کار خود انجام داد، ثابت شد، این چالشی بود که طراحان به وضوح بر آن غلبه کردند.

اسنورکل، نماد طراحی به هزینه در داچیا

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

در حالی که داستر اول پرفروش بود، سپس با تکرار دوم پیشی گرفت. حدود هفت سال بعد، در سال 2017 منتشر شد، خلاصه طراحی واضح بود: DNA اصلی را حفظ کنید و از گذشته استفاده کنید و در عین حال چیز بهتری ارائه دهید. پس از رقابت‌های متعدد طراحی داخلی و برخی طرح‌های بسیار هیجان‌انگیز، یک طرح به سرعت از بین مردم متمایز شد: طراحی عضلانی‌تر، خط کمربند برجسته‌تر با پنجره‌های بالاتر، و جلوپنجره قاطع‌تر.

هیچ کمبودی در مورد طراحی خودرو وجود ندارد، به خصوص با توجه به سطح نیاز به نوآوری برای راه حل های مقرون به صرفه و قابل اعتماد. این بخشی از ذهنیت غالب طراحی به هزینه در داچیا است. اسنورکل بگیر! این ضمیمه مشکی که چراغ نشانگر را در خود جای داده است، مشخصه داستر است. دیوید دوراند، رئیس بخش طراحی بیرونی، داستان پشت این قسمت را به ما می گوید:

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

ما مجبور شدیم با طراحی به دلیل محدودیت فنی کنار بیاییم. چرخ‌ها نسبت به درها کاملاً منحرف شده‌اند و نمی‌توان قسمت‌هایی را که متناسب با شکل مورد نیاز هستند حذف کرد. بنابراین، ما یک "اسنورکل" پلاستیکی ایجاد کردیم که بین بال‌ها و درها قرار داشت. بسیار کاربردی است زیرا محافظت ایده آلی را در برابر ذرات شن و گل و لای در حال پرواز ایجاد می کند. ما در پول خود صرفه جویی کردیم در حالی که طراحی منحصر به فردی ارائه دادیم که ظاهر خشن آن را به داستر می بخشد!

صادقانه بگویم، هنوز یک ویژگی وجود دارد که طراحان هنوز به آن اشاره نکرده اند. داستر 2 تنها مدل داچیا است که دارای سه دریچه هوا - نه دو - در مرکز داشبورد است. چقدر کنجکاو! بار دیگر، این فقط یک ایده نیست که از هوا بیرون کشیده شده است، انتخاب بر اساس زیبایی شناسی و راحتی مسافر انجام شده است.

خودرویی که 40  بار جایزه گرفت!

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

در حالی که طراحان و مهندسان تمام توان خود را برای ایجاد چنین وسیله نقلیه منحصربه‌فردی انجام دادند، تیم‌های سازنده نیز این چالش را جدی گرفتند. کارخانه Pitesti (Mioveni) واقع در 200 کیلومتری بخارست، تعمیرات اساسی و بازسازی شد تا کارخانه را برای تولید داستر آماده کند: سکوهای روی برد، مناطق کیت اختصاصی برای آماده سازی قطعات، چرخ دستی های AGV، ایستگاه های کاری ارگونومیک متناسب با هر عملیات. در رومانی، داستر به نقطه غرور ملی تبدیل شده است: داستر نیروی پلیس، داستر نظامی، خدمات آمبولانس داستر... این خودرو توسط انواع سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ پذیرفته شده است.

داستر واقعاً مایه غرور ملی و همچنین بین المللی است! این خودرو از زمان عرضه‌اش تاکنون بیش از 40 جایزه دریافت کرده است: خودروی سال رومانیایی، بهترین SUV بریتانیا، بهترین خودروی خانوادگی در آلمان و بلژیک، و بسیاری دیگر که گواه موفقیت این مدل منحصر به فرد و نمادین هستند.

لحظات نمادین داستر

پشت صحنه داستان موفقیت رنو داستر

اکنون ممکن است چیزهای زیادی در مورد داستر بدانید، اما این خودرویی است که «بیشتر» هرگز کافی نیست! بیایید نگاهی گذرا به برخی از لحظات نمادین سفر داستر بیندازیم!

  •     بیایید با جنبه اسپرت و ماجراجویانه آن شروع کنیم. داستر عاشق رقابت سالم است و به راحتی تسلیم نمی شود. از Rallye Aïcha des Gazelles در مراکش گرفته تا تپه معروف Pikes Peak در ایالات متحده و Andros Trophy، داستر عاشق چالش است.
  •     در لهستان، داستر در بسیاری از مسابقات به یک وسیله سنتی تبدیل شده است. به طور مرتب در مسابقات قهرمانی رالی ملی و مسابقات داچیا داستر موتریو بزرگتر از زندگی برای دوستداران رانندگی خارج از جاده با یک رگه ماجراجویانه روی سکو می رود!
  •     در فرانسه، اغلب در مسابقات استقامتی 4WD و در طول تراورس بزرگ آلپاین دیده می شود.
  •     حالا بیایید در مورد کیت‌های ویژه و سری‌های محدود صحبت کنیم: داستر با مسیرهای کاترپیلار، آمبولانس داستر، ماشین پلیس داستر، داستر «Popemobile»… می‌تواند هر چیزی باشد. وزارت دفاع رومانی کمتر از 880 داستر را برای پر کردن ناوگان وسایل نقلیه خود سفارش داده است. هر بار رنگ بدنه با دقت در کارگاه های Mioveni آماده می شود.
  • یک کنجکاوی نهایی: داستر یک پیکاپ منحصربفرد با 400 واحد از قبل ساخته شده و تغییر یافته منتشر کرد!
  • ماجراجویی، طبیعت، سفر... تجربه داستر یک بسته کامل است که دو میلیون مشتری آن در حال حاضر از آن لذت می برند!

 


کلید واژه ها: داستر داچیا داستر داچیا محصولات رنو