رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

داچیا ساندرو که پرفروش‌ترین خودرو در اروپا از سال ۲۰۱۷ است، دوران خود را با موفقیت تجاری فوق‌العاده ای رقم زده است.
رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو
۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۰ اخبار رنو

داچیا ساندرو که پرفروش‌ترین خودرو در اروپا از سال 2017 است، دوران خود را با موفقیت تجاری فوق‌العاده ای رقم زده است. پس از سه نسل و محبوبیتی که همچنان در حال رشد است، این مدل به جایگاه نمادین در بازار خودرو دست یافته است. پس راز موفقیت آن چیست؟ بدیهی است قیمتی فوق العاده جذاب، اما همچنین طراحی معاصری که ترکیبی از استحکام، کیفیت و مدرنیته است، همراه با راه حل های هوشمند که اغلب اولین بار معرفی می شود. نبوغ مدل را اینجا کشف کنید!

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

از زمانی که گروه خودروسازی رنو فرانسه به عنوان یکی از پیشگامان بازار خودروی دنیا مالکیت داچیا را بر عهده گرفت، این شرکت خودروسازی توانست با تولید خودروهای اقتصادی و مدرن به بازارهای زیادی راه پیدا کند.

توانایی انتخاب یک خودروی جدید با قیمت و روحیه هوشمندانه که به هر جایی که روحیه شما را می برد، حتی در مسیر اشتباه، می رود. از رانندگی در شهر یا روستا به تنهایی، با یک همراه یا تمام خانواده، با استفاده از یک ماشین لذت ببرید: داچیا ساندرو تمام نیازها و خواسته های شما را برآورده می کند. ساندرو بیش از یک خودرو یک بازیگر نمادین بازار است؛ ساندرو اولین انتخاب مشتریان در اروپا از سال 2017 است. بنابراین، چگونه این مدل که در سال 2008 برای اولین بار در بازار خودرو ظاهر شد، طی سه نسل موفق به جذب این همه خریداران با مشخصات بسیار متفاوت شده است (2.6 میلیون خودرو فروخته شد!) بدون تغییر ارزش های اساسی آن؟

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

اولین گام به سوی "بیرون"

ابتدا، اجازه دهید کمی به عقب برگردیم تا ریشه های داستان موفقیت ساندرو را درک کنیم. پس از معرفی لوگان در سال 2004، داچیا تصمیم گرفت مدل انقلابی دیگری را در سال 2008 وارد بازار کند: ساندرو، یک خودروی شهری قوی و چابک برای همه بود. یک سال بعد، نسخه Stepway وارد جاده شد و اولین قدم های این برند را به بازار خارج اعلام کرد. به لطف ابعاد سخاوتمندانه، فاصله زیاد از سطح زمین، طراحی کاربردی و قیمت همیشه مقرون به صرفه، این خودرو قلب خریداران «هوشمند» را به خود اختصاص داد و با امتیاز تایید ویژه برای ویژگی‌های ایمنی جدید خود، ساندرو را به پرفروش‌ترین خودروی خصوصی اروپا تبدیل کرد. این دو خودرو همچنین به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و توانست سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

داستان موفقیت این خودرو در سال 2021 با نسل سوم ساندرو ادامه یافت؛ جذابیت این خودرو با طراحی جسورانه‌تر و مدرن‌تر، همراه با تجهیزات هوشمند و نوآورانه‌تر تقویت شد و به طور خلاصه، حتی «دوست داشتنی تر» و هنوز هم فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه و جذاب باقی ماند.

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

دیوید دوراند، مدیر طراحی داچیا درباره این خودرو می گوید: راه اندازی ساندرو گام بزرگی برای این برند بود و به داچیا اجازه داد تا واقعاً اوج بگیرد. این یک مدل نمادین است که خلوص طراحی خود را حفظ می کند و در عین حال هر نسل را جذاب تر، قوی تر و قاطع تر می کند.

نسخه استپ وی فراتر از همه انتظارات بود. همه کاره، کاربردی تر از یک خودروی شهری سنتی برای گردش های خارج از جاده، اما حجم کمتری نسبت به یک SUV داشت و در نتیجه برای همه گروه های مشتریان جذاب بود. امروزه نسخه  استپ وی، 66 درصد از فروش ساندرو را به خود اختصاص داده است.

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

سه نسل از ساندرو جانشین یکدیگر شده اند و تعداد کل خودروهای فروخته شده از زمان عرضه این مدل به 2.6 میلیون دستگاه رسیده است. پنج بازار برتر آن در اروپا فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا هستند و امروزه 42 درصد از خودروهایی که گروه رنو می فروشد با موتورهای بنزینی و LPG سازگار با محیط زیست کار می کنند و یک راز کوچک ساخت: داچیا ساندرو در سه کارخانه و در چهار خط تولید می شود. هر دقیقه یک وسیله نقلیه از خط خارج می شود.

ساندرو، راه حل های هوشمند پیشگام

اما این موفقیت مدیون شانس نیست. زمانی که مدیران مهندسی، طراحی و محصولات در داچیا تصمیم می‌گیرند بدون تغییر DNA که باعث موفقیت این برند شده است، مدل جدیدی ارائه دهند، همه راه‌ها را دنبال می‌کنند. همه راه حل ها زیر میکروسکوپ قرار می گیرند تا راه حلی را پیدا کنید که به بهترین وجه انتظارات مشتری را برآورده کند، یعنی کاربردی ترین راه حل با مقرون به صرفه ترین هزینه. در زیر ده نمونه از «طراحی به هزینه» و راه‌حل‌های هوشمند را فهرست می‌کنیم که به شهرت مدل و موفقیت تجاری آن کمک کرده‌اند.

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

1-    میله های سقفی مدولار – یک نوآوری هوشمند که از دانش داچیا بهره می برد! به سادگی پیوست را طوری تنظیم کنید که از میله های طولی به عرضی بچرخد. برای قرار دادن جعبه سقف، دوچرخه یا اسکی نیازی به خرید مجموعه دوم میله نیست. این نوآوری اولین بار در سری داچیا با نسل سوم ساندرو استپ وی ظاهر شد و سپس در مدل های دیگر به کار گرفته شد.

2-    سیستم کنترل رسانه، که به شما امکان می دهد از گوشی هوشمند خود به عنوان یک صفحه نمایش چندرسانه ای در خودرو در کنار رادیو استفاده کنید، به لطف توسعه یک راه حل هوشمندانه: یک ایستگاه اتصال که مستقیماً در داشبورد ادغام شده است، که از ابتدای پروژه طراحی شده است.

3-    داشبورد ساده و کاربردی، مجهز به عنصری که تفاوت زیادی در طراحی ایجاد می‌کند: یک نوار که در تمام طول منطقه یکپارچه شده است که هم قابل مشاهده و هم قابل لمس است. مشتری بدون پرداخت هزینه برای مواد گران قیمت، یک فضای داخلی جذاب به دست می آورد.

4-    سانروف که برای نسل سوم به مجموعه ساندرو اضافه شده است.

5-    سکونت پذیری و آسایش. این دو کلمه هر نسل ساندرو را تعریف می کند. در جدیدترین مدل، افزایش 40 میلی متری فضای زانو، راحتی بیشتری را برای سرنشینان صندلی عقب فراهم می کند.

6-    طراحی جهانی؛ چگونه می توان با نیازها و شرایط زندگی مشتریان در 44 کشور با در نظر گرفتن قوانین ملی، وضعیت جاده ها و الگوهای سفر سازگار شد؟ در داچیا همه چیز با جزئیات تجزیه و تحلیل می شود. به عنوان مثال، تایرهای 16 اینچی در سه نسل بدون تغییر باقی مانده اند تا نیازهای همه بازارهایی را که داچیا در آن فعال است برآورده کنند.

7-    برای همگام شدن با زمان خود، برای نسل جدید ساندرو مهم بود که دستگیره‌های درب مدرن‌تری را که مناسب‌تر با طراحی جدید باشد ارائه دهد. یک رویکرد سفارشی، مهندسان ما را بر آن داشت تا بهترین راه‌حل را بیابند: طراحی مدرن در بیرون با دسته‌های «یخچالی» و مکانیزم ساده و مکانیکی در داخل. این مدل همچنین برای اولین بار آنتن را در عقب خودرو قرار می دهد، زیرا در نسل های قبلی در جلوی خودرو قرار می گرفت.

8-    کاربردی بودن: یک قلاب کوچک در کنسول مرکزی برای نگهداری کیف یا اشیاء شخصی کوچک تعبیه شده است. مبتکرانه!

9-    گزینه های سازگار با همه سلیقه ها. مشتریان ساندرو همگی یکسان نیستند، اما آنها یک تمایل جهانی دارند: داشتن خودرویی که نیازهای ضروری آنها را برآورده می کند. با نسل سوم، ساندرو طیف وسیعی از گزینه های ویژه را ارائه می دهد: ترمز دستی الکترونیکی، سانروف یا تودوزی خاص و غیره.

10-    مشتریان جهانی، با افتخار داچیا! اگر بلندپروازانه ترین چالش حفظ مشتریان، گوش دادن به آنها، نوآوری و ادامه تسخیر بازار بدون تغییر DNA خودروهایتان باشد، چه؟ چالشی که مهندسان، طراحان و روسای محصولات ما با موفقیت با آن مقابله کرده اند، زیرا مشتریان ساندرو بسیار متنوع هستند اما حداقل یک چیز مشترک دارند: آنها به داشتن داچیا افتخار می کنند! ارقام برای خود صحبت می کنند:

  • در فرانسه 15 درصد از خریداران ساندرو زیر 40 سال سن دارند
  • به طور متوسط، خریداران نسل جدید داچیا ساندرو سه سال جوان‌تر از خریداران نسل قبلی هستند.
  • در اسپانیا، ساندرو اولین خودروی جدیدی است که تقریباً یک نفر از هر 10 خریدار خریداری می کند

64 درصد از مشتریان ساندرو را به قیمت آن، 22 درصد برای طراحی و 18 درصد به دلیل وفاداری به برند خریداری می کنند.

رازهای موفقیت خودرویی به نام ساندرو

در اروپا، 44 درصد از افرادی که نسخه جدید داچیا ساندرو را می‌خرند، آن را شیک توصیف می‌کنند، در حالی که 20 درصد از افرادی که نسخه قبلی آن را در بازار می‌خریدند.

39 درصد از خریداران ساندرو در یک منطقه روستایی، 37٪ در یک شهر کوچک، 10٪ در یک شهر متوسط/بزرگ و 10٪ در حومه شهر زندگی می کنند.

خریداران ساندرو علاقه زیادی به سبک زندگی در فضای باز دارند: 26٪ عاشق پیاده روی و پیاده روی هستند، 13٪ دوست دارند مطالعه کنند و 12٪ دوچرخه سواران مشتاق هستند.


کلید واژه ها: ساندرو داچیا ساندرو داچیا رنو ساندرو استپ وی رنو ساندرو