همکاری رنو و گوگل گسترده تر می شود

گروه خودروسازی رنو و گوگل در حال گسترش همکاری خود برای توسعه پلتفرم ها و خدمات برای آینده SDV ها هستند.
همکاری رنو و گوگل گسترده تر می شود
۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۰۲:۱۶ اخبار رنو

گروه خودروسازی رنو فرانسه و شرکت گوگل به عنوان یکی از پرچمداران فناوری، همکاری گسترده ای را با هدف طراحی و ارائه معماری دیجیتال برای "خودروی نرم افزاری تعریف شده" (SDV) و تسریع در دیجیتالی شدن این گروه آغاز کردند. این دو شریک مجموعه‌ای از اجزای نرم‌افزار داخلی و خارجی را توسعه خواهند داد که به SDV اختصاص داده شده است و هم‌افزایی و استفاده از موارد مرتبط با استراتژی «Move to Cloud» گروه رنو را توسعه خواهند داد.

این همکاری بین دو شرکت بزرگ در زمینه رایانش ابری که در سال 2018 آغاز شد، امروز با ایجاد یک دوقلوی مجازی از وسیله نقلیه که دارای پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) است، برای ادغام آسان‌تر و مستمر خدمات جدید در وسیله نقلیه و ایجاد برنامه های کاربردی جدید در داخل خودرو (خدمات داخل خودرو) و خارج از خودرو خواهد بود. این گروه در نهایت برای چابکی بیشتر، عملکرد بهتر و سودآوری بیشتر، کل مدل عملیاتی خود را به رایانش ابری تبدیل خواهد کرد.

لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو درباره این همکاری می گوید: "پیچیدگی معماری الکترونیکی خودروها به دلیل پیچیدگی عملکردها و خدمات مورد انتظار مشتریان به طور تصاعدی در حال افزایش است. رویکرد SDV که با مشارکت شرکت گوگل توسعه یافته است، مجهز به یک پلتفرم مشترک فناوری اطلاعات، به‌روز رسانی‌های مداوم از راه دور و دسترسی ساده به داده‌های خودرو است، وسایل نقلیه ما را برای کمک به نیازهای مشتریان آینده تغییر می‌دهد. این امر ارزش باقیمانده و حفظ پس از فروش را که دو عامل کلیدی عملکرد مالی ما هستند، افزایش می دهد و به رنو کمک می کند تا مجموعه خدمات جدید خود را عرضه کند. در نهایت، مشارکت استراتژیک ما با گوگل، به ما این امکان را می‌دهد که تحول دیجیتالی خود را از طراحی خودرو تا عرضه آن به بازار، از طریق تولید آن تسریع کنیم و در نهایت ارزش افزوده را برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم. با گوگل، ما فراتر از همکاریِ صرف می رویم: یک قهرمان نرم افزار و یک قهرمان حمل و نقل در حال هم افزایی نیروهای خود، برای ایجاد فناوری های تغییر دهنده بازی این صنعت هستند."

همچنین ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت نیز درباره این همکاری مشترک با گروه خودروسازی رنو فرانسه گفت: "همکاری ما با گروه رنو باعث راحتی، ایمنی و اتصالات پیشرفته در جاده ها می شود. اعلام این همکاری به تسریع تحول دیجیتال گروه رنو با گرد هم آوردن تخصص ما در زمینه رایانش ابری، هوش مصنوعی و اندروید کمک می کند تا تجربه ای ایمن و بسیار شخصی را فراهم کنیم که انتظارات در حال تکامل مشتریان را برآورده می کند."

نوآوری های جدید در خودروهای سواری

گروه خودروسازی رنو و گوگل در حال گسترش همکاری خود برای توسعه پلتفرم ها و خدمات برای آینده SDV ها هستند. این همکاری شامل نرم‌افزار داخل خودرو برای فعال کردن پلت‌فرم «خودروی تعریف‌شده نرم‌افزار» و نرم‌افزار ابری برای فعال‌سازی Digital Twin است.

این همکاری، گروه رنو را قادر می‌سازد تا هزینه‌هارا کاهش دهد و در کنار آن کارایی، انعطاف‌پذیری و سرعت پیشرفت خودرو را بهبود بخشد و ارزش را برای کاربران نهایی، به لطف نوآوری مداوم نرم‌افزار افزایش دهد.

گروه رنو استفاده خود از فناوری رایانش ابری گوگل را برای SDV گسترش خواهد داد تا ضبط و تجزیه و تحلیل داده‌ها را به صورت ایمن و محرمانه و همچنین توسعه نرم‌افزار برای خودرو مدیریت کند. این از موارد استفاده اول در توسعه پشتیبانی می کند، مانند:

  • تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و تشخیص بهتر و اصلاح خرابی‌ها در زمان واقعی و در صورت لزوم.
  • یک تجربه شخصی در داخل وسیله نقلیه (خدمات داخل خودرو) برای انطباق با رفتارهای رانندگی، مقاصد پرمصرف مانند ایستگاه های شارژ  خودروهای برقی که رنو یکی از پیشروترین شرکت ها در زمینه تولید این خودروهاست و غیره.
  • مدل های بیمه بر اساس استفاده واقعی و رفتارهای رانندگان.

گروه رنو در ترکیب با پلتفرم «خودروی تعریف‌شده نرم‌افزار» و پلت‌فرم داده‌های خودروی آن، قصد دارد استفاده از خودرو را برای درک بهتر نیازها و رفتارهای مشتریان و خدمات بهتر و بسیار شخصی‌شده مطابق با انتظارات آن‌ها، نظارت و تجزیه و تحلیل کند. هنجارهای امنیتی و حریم خصوصی که اعمال می شود.

رنو با گوگل کلود به یک شرکت فناوری تبدیل می شود

با یک میلیارد قطعه داده که هر روز در تمام سایت‌های تولیدی، خطوط تولید متصل، داده‌های زنجیره تامین میزبانی و تحلیل شده در فضای ابری جمع‌آوری می‌شود، گروه رنو پس از بیش از چهار سال همکاری در رایانش ابری، مزایای چابکی و عملکرد را تشخیص داده است. این گروه امروز گوگل را به عنوان شریک ابری ترجیحی خود منصوب می کند و قصد دارد از نوآوری خود در یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، سرمایه گذاری مداوم خود در زیرساخت باز و همیشه پایدارتر و رویکرد ابری ایمن خود استفاده کند.

یکی از این فناوری‌های در حال پیشرفت، سرویس رایانش ابری است که در حال ورود به حوزه‌های مختلفی در زندگی افراد است.

پیش از ظهور فناوری ابری، کسب‌و‌کارها مجبور بودند سرورها و تجهیزات موردنیاز برای انجام کارهای خود را خریداری کنند و علاوه بر صرف هزینه های هنگفت برای این تجهیزات، اطلاعات و داده‌ها نیز در هارد دیسک‌های متعدد ذخیره و نگهداری می‌شد.

با پیدایش سرویس‌های ابری، بسیاری از این مشکلات برطرف شده‌ است و همچنین امکانات و قابلیت‌های متعددی که این تکنولوژی در اختیار مشتریان قرار می‌‌دهد، باعث شده است که افراد بیشتری از این سرویس استفاده کنند و این تعداد به سرعت در حال افزایش است.

رایانش ابری یا Cloud Computing یک اصطلاح کلی برای هر چیزی است که شامل ارائه خدمات میزبانی شده از طریق اینترنت باشد. رایانش ابری ارائه خدمات رایانه‌ای از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه‌ و‌ تحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت است تا نوآوری سریع‌تر و منابع انعطاف پذیری را به شما ارائه دهد. در رایانش ابری شما معمولاً فقط برای خدمات ابری که استفاده می‌کنید، هزینه‌ پرداخت می‌کنید که این امر به کاهش هزینه‌های عملیاتی کسب‌ و کارتان کمک می‌کند. همچنین با استفاده از سیستم مبتنی بر رایانش ابر، زیرساخت ها کارآمدتر مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل مقیاس‌ پذیری بیشتر، با توجه به تغییر نیازهای تجاری و سازمانی شما قابل تغییر هستند.

حال باید دید تلفیق تخصص رنو در خودروسازی و دانش و توانایی گوگل در فناوری، چه نتایج هیجان انگیزی را برای آینده صنعت خودروسازی به همراه خواهد داشت.


کلید واژه ها: رایانش ابری رنو گروه رنو گوگل کانسپت رنو