رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

به همین منظور مهندسین طراح رنو دست به ایجاد تغییرات در این خودرو زده اند و با توجه به این که هاچ بک ساب کامپکت دارای جلوی کاملاً بازطراحی شده با چراغ های جلو باریک تر و جلو پنجره پهن تر با الگوی شطرنجی است، یک فیس لیفت قابل توجه است.
رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۱ اخبار رنو

رنو کمی بیش از چهار سال پیش از نسل پنجم خودروی محبوب و  دوست داشتنی رنو کلیو رونمایی کرد و اکنون این سوپر مینی را در میانه‌ی چرخه عمرش به‌روزرسانی می‌کند تا در برابر رقبایی مانند فولکس واگن پولو، اشکودا فابیا، سئات ایبیزا، تازه و رقابتی بماند.

رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

رنو کلیو یک خودرو در کلاس خودروهای سوپرمینی است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید می‌شود. این خودرو موفقیت‌های تجاری بسیاری داشته است و از زمان عرضه همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اروپا بوده است. بسیاری، این خودرو را احیا کننده آوازه رنو پس از روزهای سخت نیمه دوم دهه ۸۰ میلادی می‌دانند.

در حالی که تولید برخی از رقبای این محصول مانند فورد فیستا متوقف می شود، رنو می خواهد کلیو را حداقل برای چند سال دیگر زنده نگه دارد و با خودروهای پرفروشی مانند پژو 208، تویوتا یاریس و فولکس واگن پولو که به زودی رونمایی می شود، رقابت کند.

رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

به همین منظور مهندسین طراح رنو دست به ایجاد تغییرات در این خودرو زده اند و با توجه به این که هاچ بک ساب کامپکت دارای جلوی کاملاً بازطراحی شده با چراغ های جلو باریک تر و جلو پنجره پهن تر با الگوی شطرنجی است، یک فیس لیفت قابل توجه است.

حضور چراغ‌های روشنایی روز (Daylight) در سپر ادامه می‌یابند، جایی که به شکل نیمی از یک لوزی عمودی شکل می‌گیرند که نشان‌دهنده لوگوی رنو است که با کروم تزیین شده است. جالب اینجاست که این برند فرانسوی تلاش می کند چراغ های عقب شفاف را دوباره مد کند. علاوه بر این، دیفیوزر بسته به سطح تریم و هیبریدی بودن یا نبودن مدل خریداری شده، می تواند یکی از شش طرح موجود را داشته باشد. یکی از جالب ترین تریم ها در اینجا Esprit Alpine است که، تریم پرچمدار جایگزین RS Line خواهد بود.

رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

گروه خودروسازی رنو، کلیو به روز شده را با طرح‌های پنج چرخ با قطر حداکثر 17 اینچ عرضه می‌کند که همگی دارای آخرین لوگوی شرکت از آلومینیوم برس خورده هستند. در صورتی که به سراغ مدل های Esprit Alpine یا Techno بروید، یک آنتن باله کوسه دریافت می کنید. گزینه های رنگ شامل سفید قطبی، خاکستری پلاتینیوم، مشکی مرواریدی، آبی آهنی، قرمز دسیر، نارنجی والنسیا و سه لایه جدید خاکستری رافال است.

فضای داخلی این خودروی سوپرمینی تا حد زیادی تغییر یافته است، اما مواد پایدار جدیدی در سراسر کابین وجود دارد. در واقع، شما نمی توانید کلیو 2024 را با روکش چرمی بخرید. در عوض، صندلی ها با ماده ای ساخته شده که از الیاف آلی و پلی استر به نام TEP پوشانده شده اند. این کار بخشی از تعهد رنو برای اهمیت و حفظ محیط زیست است. همچنین در صورتی که قصد خرید Esprit Alpine را داشته باشید دریچه کوچک صندلی‌های جلو اسپرت‌تر با پشتیبانی جانبی بهتر را دریافت می‌کنید.

رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

تا آنجا که به فناوری مربوط می شود، دسته ابزار دیجیتالی در اندازه های 7 و 10 اینچی عرضه می شود در حالی که صفحه نمایش لمسی در پیکربندی های 7 یا 9.3 اینچی موجود است. Android Auto و Apple CarPlay بی‌سیم همراه با ناوبری داخلی، دوربین 360 درجه و کمتر از 20 سیستم همیارراننده (ADAS) پشتیبانی می‌شوند. نکات برجسته شامل کروز کنترل تطبیقی (با توقف و حرکت) و رانندگی نیمه خودکار سطح 2 است.

رنو برای پیشرانه مدل پایه این خودرو نیز از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 63 اسب بخار (47 کیلووات) و 70 پوند فوت (95 نیوتن متر) گشتاور بهره برده است که توان ایجاد شده را از طریق یک جعبه دنده دستی پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند. مدل دیگر نیز با گیربکس دستی 6 سرعته و پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر با توربوشارژر است که 89 اسب بخار (66 کیلووات) و گشتاور 118 پوند فوت (160 نیوتن متر) را برای راننده به ارمغان می آورد.

رنو کلیو ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد

مدل پرچمدار رنو کلیو  E-Tech Full Hybrid 145 است که از یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی به همراه یک جفت موتور برقی و یک پک باتری 1.2 کیلوواتی لیتیوم یونی بهره می برد. این مدل همانطور که از نامش پیداست، مجموع خروجی 141 اسب بخار (145 CV / 105 کیلو وات) را ارائه می دهد که از طریق یک گیربکس بدون کلاچ با دو سرعت برای حالت EV و چهار سرعت برای زمانی که موتور احتراقی در حال کار است، به راننده تحویل می شود. گفته می شود که استفاده از یک موتور الکتریکی همراه با موتور بنزینی، مصرف سوخت را تا 40 درصد در مقایسه با یک پیشرانه معمولی کاهش می دهد. Clio E-Tech از 93 گرم در کیلومتر CO2 تولید می کند.

پیشرانه دیزلی نیز هنوز زنده است چرا که رنو، کلیو 2024 را با پیشرانه dCi 100 آبی عرضه می کند که یک موتور 1.5 لیتری آشنا با قدرت 98 اسب بخار و گشتاور 192 پوند فوت (260 نیوتن متر) که با یک گیربکس دستی شش سرعته جفت می شود.


کلید واژه ها: رنو رنو کلیو کلیو محصولات رنو Renault Clio