با خودروی سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

رنو سنیک برقی ( Scénic E-Tech) هفتمین وسیله نقلیه این برند است که عنوان معتبر خودروی سال را کسب می کند.
با خودروی سال ۲۰۲۴ آشنا شوید
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۲ اخبار رنو

هیئت داوران COTY متشکل از 59 خبرنگار خودرو از 22 کشور در نمایشگاه خودرو ژنو جایزه بهترین خودروی سال 2024 را به رنو سنیک E-Tech برقی اعطا کرد. این خودرو با ترکیب تکنولوژی های مدرن الکتریکی، فناوری‌های مفید و طراحی پایدارتر، به میراث خود به‌عنوان خودرویی نمادین که رویکردها را تغییر می‌دهد وفادار مانده است، این در حالی است که کمپانی رنو در سالهای اخیر طرح رنولوشن و جاه‌طلبی گروه رنو برای تبدیل شدن به یک شرکت خودروسازی نسل آتی را دنبال می کند. اکنون این خودروی برقی خانوادگی تبدیل به یک الگوی خودرویی در بازار اروپا شده است.

مراسم انتخاب بهترین خودروی سال 2024 در 26 فوریه در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو برگزار شد. در این رقابت "سنیک" خودروی برقی خانوادگی جدید رنو با 329 امتیاز بالاتر از شش فینالیست دیگر که همگی رقبای قدرتمندی بودند: ب ام و سری 5، تویوتاCH-R، کیا EV9، ولوو EX30 و پژو 3008، قرار گرفت.

رنو Scénic E-Tech  سنیک برقی هفتمین وسیله نقلیه این برند است که عنوان معتبر خودروی سال را کسب می کند. این خودرو جای پای رنو 16 (1966)، رنو 9 (1982)، Clio I (1991)، Scénic I (1997)، مگان (2003) و Clio III (2006) را دنبال می کند. در سال 2022، مگان E-Tech برقی نیز جایگاه دوم این رقابت معتبر را به دست آورد.

رنو سنیک با بردن این افتخار، برای دومین بار موفق به کسب عنوانی معتبر شد - درست مانند Clio در سال های 1991 و 2006.

برای درک موفقیت Scénic E-Tech برقی باید به اولین مدل با این نام برگردیم. در سال 1996، رنو اولین MPV (مینی ون) جمع و جور در بازار به نام مگان-سنیک را روانه بازار کرد. این وسیله نقلیه که کابین آن مملو از نوآوری بود، کلیه نیازهای خانوادگی اعم از جادار بودن و راحتی را براورده میکرد. رنو  سنیک فعلی بر اساس این میراث تقریباً 30 ساله در پوشش مدلی که اکنون 100٪ برقی است، به بازار بازگشته است.

این خودرو نسل پنجم از رنو Scénic  است که به سمت حمل و نقل پایدارتر، ایمن تر و فراگیرتر حرکت می کند. رنو سنیک یک خودروی 100% برقی است که بر روی پلتفرم CMF-EV توسعه یافته است، این محصول همچنین در کارخانه Electricity  در Douai مونتاژ می‌شود و از تولید مسئولانه‌تری بهره می‌برد.

رنو سنیک در حین کار کردن، آلایندگی تولید نمی کند. سنیک چابک، سبک (1890 کیلوگرم) و جمع و جور (4.47 متر طول) است و برای استفاده در شهر مناسب است. این خودرو برای سفرهای طولانی، تا 625 کیلومتر برد (WLTP)، راحتی، جادار بودن و لذت رانندگی را با فناوری‌های مفید افزایش می‌دهد.

رکورد مسافت قابل پیمایش، فضای داخلی کاملا جادار و طراحی پایدارتر، همه ویژگی های سنیک E-Tech الکتریکی است که به عنوان خودروی سال 2024 جایزه گرفته اند.


کلید واژه ها: رنو رنو سنیک محصولات رنو کانسپت رنو Renault Scenic