در گرند پری بریتانیا چه گذشت؟

مسابقه فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ با قهرمانی سباستین فتل از تیم فراری به پایان رسید؛ همیلتون و رایکونن نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در گرند پری بریتانیا چه گذشت؟
۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۷ فرمول یک

مسابقه فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ با قهرمانی سباستین فتل از تیم فراری به پایان رسید؛ همیلتون و رایکونن نیز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. رقابت گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۱۸ در حالی آغاز شد که دور تعیین خط با پیشتازی رانندگان مرسدس بنز همراه بود و آن‌ها از جایگاه نخست، مسابقه را آغاز کردند.

تیم فرمول یک رنو اسپورت نیز با عملکرد خوب نیکو هالکنبرگ که توانست در نهایت جایگاه ششم را در این رقابت کسب کند بازگشت خوبی به مسابقات داشت.

گرندپری بریتانیا 2018

مسابقه گرندپری بریتانیا در هوایی صاف و آفتابی در پیست سیلورستون در حالی برگزار شد که نیکو با استارت فوق العاده خود و حفظ آن و با وجود ورود چند باره ماشین‌های ایمنی به دور مسابقه توانست خود را از جایگاه یازدهم به جایگاه ششم برساند. کارلوس سائنز نیز شروع باشکوهی داشت و توانست در دور اول خود را از جایگاه شانزدهم به جایگاه نهم برساند. متأسفانه سائنز در حالی که می‌توانست مسابقه را در بین ده نفر اول به پایان برساند در دوره سی و هشتم با دیواره پیست برخورد کرد و از دور مسابقه خارج شد. البته مقصر این اتفاق رومن گروژان راننده تیم هاس بود که با برخورد به عقب خودروی ساینز حادثه آفرید تا بار دیگر خودروی ایمنی وارد پیست شود.

گرندپری بریتانیا 2018

در رده بندی نهایی این دور از مسابقات فصل ۲۰۱۸، سباستین فتل از تیم فراری در جایگاه نخست، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس در جایگاه دوم و کیمی رایکونن از تیم فراری در جایگاه سوم قرار گرفتند. بوتاس از مرسدس، ریکاردو از تیم رد بول، نیکو هالکنبرگ از تیم فرمول ۱ رنو اسپورت، استبان اکن از فورس ایندیا، فرناندو آلونسو از مک لارن، کوین مگنوسن از یاس و پیر گسلی از فورس ایندیا رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

همچنین با امتیازات به دست آمده در گرند پری بریتانیا تیم فرمول یک رنو ورزشی در بخش سازندگان در جایگاه چهارم قرار گرفت.

گرندپری بریتانیا 2018

نیکو هالکنبرگ درباره این مسابقه گفت: من بسیار خوشحال هستم چرا که روز خوبی داشتیم. فکر می‌کنم این بهترین نتیجه‌ای بود که ما اینجا به دنبال آن بودیم. ما شروع خوبی داشتیم و در دور اول توانستیم به جایگاه ششم برسیم. مشخصاً در دورهای دوم و سوم کمی هرج و مرج ایجاد شد و من تلاش کردم که جایگاه خوبی را داشته باشم. بعد از این دورها موضوع مهم مدیریت تایرها و مسابقه بود. تیم تشخیص داد که از تایرهای هارد استفاده کنیم که کمی باعث کاهش سرعت می‌شود اما ما می‌خواستیم از استراتژی یک بار توقف استفاده کنیم. با همه اینها مسابقه قوی بود به خصوص اینکه توانستیم جایگاهی کسب کنیم. من خوشحالم چرا که توانستیم ۸ امتیاز برای تیم رنو به ارمغان بیاوریم.

کارلوس سائنز نیز در این باره گفت: " شروع خوبی داشتم و توانستم از جایگاه شانزدهم به نهم برسم. بعد از اولین پیت استاپ چند جایگاه را از دست دادیم اما پس از آن خوب ظاهر شدیم و امتیاز کسب کردیم. پایان خجالت آوری بود اما نگاه ما به هاکنهایم است."

سیریل ابیتی‌بول مدیر تیم هم ضمن ابراز رضایت از عملکرد تیم و درخشش نیگو هالکنبرگ افزود: " اتفاق بدی برای کارلوس رخ داد چرا که استراتژی مناسبی را انتخاب کرده بود با این حال این هم جزئی از اتفاقات یک مسابقه است. با این امتیاز می‌توانیم به مسابقاتی که می‌توانیم در آنها امتیاز بیشتری کسب کنیم نگاه کنیم در عین حال این نتیجه نباید تمرکز ما را برای بهبود اوضاع به هم بزند."

شایان ذکر است که مرحله بعدی مسابقات گرندپری فرمول یک فصل ۲۰۱۸ در پیست هاکنهایم در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

منبع: رنو


کلید واژه ها: فرمول یک فرمولا وان نیکو هالکنبرگ کارلوس سائنز