گرند پری سخت مجارستان برای تیم رنو

کارلوس ساینز و هم تیمی وی نیکو هالکنبرگ هر دو مسابقه را با قدرت آغاز کردند اما در ادامه کار دشواری در پیش رو داشتند.
گرند پری سخت مجارستان برای تیم رنو
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۷ فرمول یک

مسابقه گرندپری مجارستان ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون بریتانیایی از تیم مرسدس به پایان رسید. وی توانست با زمان یک ساعت و ۳۷ دقیقه و ۱۶.۴۲۷ ثانیه در جایگاه نخست قرار گیرد. سباستین فتل، راننده تیم فراری نیز توانست با ۱۷.۱۲۳ ثانیه اختلاف جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و کیمی رایکونن، راننده دوم تیم فراری نیز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم فرمول یک رنو اسپورت در آخرین دور از مسابقات جهانی پیش از شروع تعطیلات تابستانی که در پیست هانگارورینگ ( Hungaroring ) مجارستان برگزار شد نتوانست عملکرد مورد انتظار را از خود به نمایش بگذراد. کارلوس ساینز نیز با وجود اتمام مسابقه نتوانست از جایگاه پنجم خود در خط شروع استفاده کامل را ببرد. مسابقه دیروز بر خلاف مسابقه تعیین خط که در هوایی بارانی برگزار شد در شرایط آب و هوایی آفتابی آغاز گردید و این مسئله اهمیت مدیریت انتخاب تایر مناسب را دو چندان کرد.

کارلوس ساینز مسابقه را در مکان پنجم و با تایر سافت پیرلی آغاز کرد اما در دور بیست و پنجم تایرهایش را به تایرهای مدیوم تغییر داد. نیکو نیز هنگام شروع مسابقه با تایرهای سافت در مکان سیزدهم قرار داشت و در دور بیست و پنجم و دور پنجاهم تایرهایش را به ترتیب با تایرهای مدیوم و اولتراسافت تعویض کرد.

کارلوس ساینز و هم تیمی وی نیکو هالکنبرگ هر دو مسابقه را با قدرت آغاز کردند اما در ادامه کار دشواری در پیش رو داشتند. نیکو در انتهای دور اول در جایگاه دهم قرار داشت اما در انتهای مسابقه در جایگاه دوازدهم ایستاد. همچنین نیکو هالکنبرگ نیز در انتهای مسابقه در جایگاه نهم قرار گرفت. تیم رنو با وجود چالش گرند پری مجارستان همچنان در جدول تیمی سازندگان در جایگاه چهارم قرار دارد.

نیکو هالکنبرگ درباره این دور از مسابقات جهانی فرمول یک گفت: " ما امروز به اندازه کافی سریع نبودیم. هفته پیش مسابقه خوبی داشتیم و این هفته اینطور نبود به هر حال این یک مسابقه است. وقتی به خوبی سرعت نمی گیری اوضاع سخت می شود و من بیشتر اوقات در ترافیک دیگر خودروها قرار داشتم که این کار را سخت می کند. ما فکر می کردیم این طراحی مسیر برای ما مناسب است اما حالا باید ببینیم چرا اوضاع اینگونه پیش رفت و چرا راندن ماشین ها تا این حد دشوار شده بود. با این وجود نگاه ما به آینده است و پس از کمی استراحت مسابقه این هفته را بررسی خواهیم کرد. تیم، مهندسین و مکانیک ها به این تعطیلات نیاز دارند."

کارلوس ساینز دیگر راننده تیم رنو نیز درباره گرند پری مجارستان معتقد است: "مسابقه نا امید کننده ای بود. دور اول با تایرهای سافت سخت بود اما من به خوبی در خط قرار گرفتم تا اینکه در دور اول عقب افتادم و چند امتیاز را از دست دادم. با آرام شدن مسابقه من کمی از فاصله ها را جبران کردم. اما با این وجود ترافیک به ما کمک نکرد و باعث شد زمانی که ماشین های مک لارن پس از اولین توقف در جلوی ما قرار گرفتند زمان از دست بدهیم. ما باید ببینیم چه اتفاقاتی در مسابقه امروز افتاده است اما مطمئناً می توانستیم در مسابقه عملکرد بهتری داشته باشیم.

سیریل ابیتی‌بول مدیر تیم رنو نیز درباره این مسابقه گفت: "روز نا امید کننده ای برای ما بود و می دانیم می توانستیم بهتر باشیم. هر دو راننده ما شروع خوبی داشتند اما کارلوس در دور اول جایگاه خود را از دست داد و راننده دیگر هم در ادامه نتوانست پیشروی مسابقه باشد. ما برای لاستیک های شروع بسیار محافظه کار بودیم بنابراین استراتژی و تعادل خودروها خوب نبود. دو روز آزمایشی در پیست هانگارورینگ در پیش داریم تا بر روی این اتفاقات کار کنیم به علاوه اینکه برنامه پرفشار نیم فصل دوم و سال بعد را کامل کنیم. به جز مسابقه امروز می توانیم بگوییم که نیم فصل اول در راستای اهداف تیم بود اما نباید تنها با جایگاه کنونی راضی شویم. ما باید در همه زمینه ها به تیم شتاب بدهیم تا نه تنها در این فصل به اهدافمان برسیم بلکه مطمئن شویم که تکامل خود را به سوی برنامه های بلند مدت سالهای آینده نیز ادامه خواهیم داد.

منبع: رنو


کلید واژه ها: فرمول یک نیکو هالکنبرگ کارلوس سائنز گرندی پری مجارستان